Godmorgon 31 Juli - RIKS
Godmorgon!
Den första riksmorgonen är här och i Linköping skiner iaf solen. Ska vara i stallet om en timme ungefär så nu är det att packa allt hemma och äta frukost.
Halv 9 lastar vi och det bär av mot NFK :) Första start 11:10 & andra 15:43

Godmorgon!
Sista dagen på första jobbveckan efter semestern. Har gått förvånansvärt bra, fast visst hade det varit skönt med ett par veckor ledigt till.
Blir nog en sväng till stallet i em. Ska börja ta tag i Carduus inridning så smått för det har ju inte blivit av under semestern…
Blir bara en tur till Riks över dagen på Lördagen, är så mkt annat som måste göras också.
Lycka till alla som ska tävla i dag och vi ses i morgon!
Ingen RIKS för mig, men hoppas att alla ni andra får det riktigt trevligt 
Snart bär det av till stallet och en ridtur på Corona (medryttarhästen).

God morgon!
Ikväll bär det av upp till Norrköping. Sista dagarna på semestern. Så hoppas på fint väder, såg att man fick bada på badet också, så sol skulle ju inte göra något alls då. Om man hinner vill säga, brukar ju vara fullt upp.
Kameran ska med och igår sparade jag in alla bilder på den externa hårddisken. Har inte vågat radera några bilder på korten förrens de är sparade där, inte sen datorn kraschade förra sommaren.
Igår roade jag mig med att tvätta klart stallet, såklart gick högtryckstvätten sönder, morrade över det, hade precis planerat att åka in och köpa en ny, men bestämde mig för att skruva isär den… En kabel till motorn hade hoppat loss, så den hängde med även i år. När jag tvättade sista boxen började det åska ordentligt (verkar som det gillar att göra det när jag tvättar stallet - gjorde så när jag tvättade de två första boxarna också). Var i vilket fall tvungen att tvätta klart det jag höll på med. Så nu är jag klar. SKÖNT!
Ska rida båda hästarna och lastträna Lilleman nu på fm. Sen ska jag packa lite kläder och så för riks. Kan ju behövas allt möjligt. Täcke och kudde, samt vägbeskrivning ska jag slänga in i bilen nu direkt.
Nej om man skulle slita sig från datorn och äta lite frukost kanske?!
~Jag tror på ödet~
Nu är Monia och Monarch badade!
Vi sederade Monia med domesedan och sedan badade vi henne, mot hennes vilja
Monarch var UNDERBAR och skötte sig exemplariskt, han tyckte det mest var roligt att bada, tills slangen kom fram då behövdes det viss övertalning först! Men annars gick det kanon!
För er som inte vet hur jag o mina hästar ser ut (haha) så kommer Monia vara den hästen med FLEST flätor i manen, det blev väl säkert 20 st.. Skitsnygga..
Monarch har bytt färg, igen, han ser nu ut som sin mamma! Min finaste kille !
Jag har bytt bil oxå för helgen, fick en lite starkare bil att dra släpet med (Tack Chris!). En saaaaaaaaaaaaaaaaab. ;) Släpet är packat med Hösilage, hästarna står inne och jag ska iväg och jobba i 6 timmar, jag ska bara torka håret först !
Vi åker vid 8 imorgon bitti ifrån Lovö, räknar med 2.5-3 timmars bilresa!
SES IMORGON !
God kväll!
mycket trevlig början på riksen. Helt klart årets roligaste tävling. Jättebra arrangerat även i år. Bonnie har varit super hela dagen dock har jag ridit riktigt dåligt.
i LB kom vi tvåa på 189p (65,17%) trots ett taktinslag i den ökade skritten samt ett omslag i den ökade galoppen.
i LA vet jag inte vad jag styrde med, red fel väg… två gånger. Det får man bara inte göra. Dessutom ryttarmiss som ledde till ett byte i den förvända galoppen. Trots det 237p (62,37%) och en tredjeplacering.

#5 Oj, du med? jag red också fel… 2 gånger…. xD
I första klassen gick han inte riktigt fram = blir lite låg och bakom lod. Inga större missar annars bara 5or & 6or.. Dommaren låg lågt var flera som hade under 50 %. Jag red på 55,17 %
I La.1an var han FIN, men jag red fel 2 gånger…. -6p och en 4a*2 där nere på vägarnas korrekta ridande. Trots det gjorde vi vår bästa LA hittils hade 7or på båda förvända galopperna, en av 10meters volterna i trav, mellanskritt - arbetstrav & Ena halvt igenom. Blev iaf 57,63 % och hade jag haft mitt huvud med hade det blivit minst 60,2 %

År det någon som har resultat?
Ja glömdre halt vid x ryggning och gjorde halten på fel ställe vid sista hälsningen och sen fick jag ett omslag i första förvända galoppen.
Tyckte du gjorde två bra jämna ritter. Men såg att han blev lite matt och hamnade bakom lod. Men dommarna låg som du sa ganska lågt

#8 aa fast han var bättre i LA:n - går iof alltid bättre andra klassen - är ju inte hans fel att matte glömmer skänkelvikningen efter längningen och att det ska vara galopp på slutet xD Men över lag är jag jättenöjd med honom han var väldigt stadig även fast han blev lite låg & bakom lod i första klassen. Kändes mycket mer bärig i andra
Har precis kommit tillbaka efter en något kylig avslutning på första dagen. Många fina connemaror har jag sett! End återsett, andra för första gången. Hagens Rosmara förstås, Östrahults Benz, Golden Garlic, TicTac (kul med en blåögd gulvit, var det gräddvit…), Elphins Darwin, Pyramus… Många gömda till namnet just nu men ändå fina!
Jag längtar till i morgon, då vi dessutom ska fint väder enligt yr.no. De hade rätt idag, så jag hoppas att de får rätt i morgon.
Roligt också att återse gamla bekantskaper bland connemaravärlden och då menar jag ryttare, ägare etc
New Star vann Lätt B för överåriga/övervuxna, Hagens Bonnie tvåa och Busy Bayliff trea.
Lindens Mac vann lätt B kat C.
Hagens Rosmara vann Lätt B kat D, Golden Garlic tvåa
New Star vann Busy bayliffkom tvåa och Hagens Bonnie blev trea i Connemaramästerskap för överåriga/häst
Olbiz Tellus vann Lätt A1 Connemaramästerskap kategori C
Hagens Rosmara ledde Connemaramästerskapet i kat D när vi åkte och
Hjälp! Jag stod i sekretariatet och har dålig koll, stora reservationer…

En lång dag har det varit. Började med morgonfodring hemma i Kalmar vid 7-snåret. Skulle sen ta in Peia och Chiva men se det tyckte inte Chiva var en särskilt bra idé. Tillbaka till stallet för att hämta lite havreskrammel och då gick det fint.
Sen fick Peia gå ut igen medan jag och Niklas lastade bil och transport med Chivas saker. Tog ut Chiva, som i princip sprang in i transporten, och åkte sen upp mot Finspång.
Resan tog, precis som jag beräknat, 3,5 timme och vid 11.40 var vi framme vid stallet. Mötte där mina föräldrar, Jennifer och Nettan. Kastade ut Chiva och hennes saker och sen hem till mina föräldrar för att lämna en bil. Färd in mot stan (Norrköping) för att se på Cinnas dressyr.
Överraskande för oss så var det Fanny som satt i sadeln och inte Lina, ryttarbyte under veckan tydligen. Det innebar dressyrdebut för Fanny och Cinna, 60,91 procent. Godkänt.
Cinna är inte så värst road av dressyr så hon gör inte mycket för egen maskin
Vartefter åkte vi hemåt. Pappa och Niklas gick nio golfhål och nu på kvällen har vi sett på simning och friidrott.
Ska strax sova, "jag ska bara" först ;)
Hoppas kunna leverera en del dressyrbilder så småningom. De ska dock plockas över från kamera till laptop och det kan ta sin lilla stund.