God kväll 1/8 2009
Jösses, redan första augusti! Sjukt fort går tiden… var ju nyss maj känns det som!
Idag har jag kört hem Snörpa till sig. Saknar henne redan! Fast jag ska ju o pyssla om henne o rida en sväng på måndag förståss.
Hur går det i Norrköping? Jag tänkte åka dit en sväng imorgon, laddar batterier o tömmer minneskort för fullt, måste iväg en sväng till affären också.

Go kväll,
Är det bara du o jag som inte är på riksen, här var det i varjefall tomt på folk.
Varit en härlig sommardag idag efter allt regnande, red en lång runda i skogen i morse…
Denise har löshoppat idag, bara i paddocken, men hon tycktes tycka det var roligt när hon väl fattade vad det handlade om….
Nu vill vi ha lite rsultat o skvaller från riksen….

God Kväll!
Nu är jag tröööööööött……….
Dagen började 5:15 upp och fixa frukost att ha med i bilen… ponnyn fick mat kl 6. Odjuret hade dock hittat en mysig kisshög att lägga sig i så jag hade en skäck… Men så står det inte i passet så det var bara att bada så att jag hade en skimmel igen…
Kl 8 var det utställning. Chance var måttligt road :P Inte det roligaste vi gjort i hans mening. 6a av 14 hästar iaf. 7,7,8,7,7 Vi borde kunna få igång skritten mer så att det kan bli en 8 där med… men nu är han iaf visad :)
På eftermiddagen var det ridklass. När vi red i grupp kändes galoppen & skritten fin men traven bet han tag i bettet ungefär… Var bättre under enskillda programmet. Skulle galoppera på en 8volt - och jag fick göra det en evighet…. Fick iaf kommenatren att det var en trevlig uppvisningen men att han var ovillig att fatta galopp.. Dels var det varmt och vi fick vänta ca 20 min på en av dommarna som de inte kunde hitta xD sen var det ju ytterliggare väntan vid ridningen. aja han var jättefin i galoppen iaf. Vi togs iaf ut som en av 6 som skulle visas för hand också och blev sen också 6a. Han är finare under ryttare och är svår att få igång på samma sätt från marken. Tur att jag har honom att rida på då :P
2 6eplaceringar blev det idag med andra ord :)

Jag, Niklas och Jennifer kom ganska nyss hem. Det har varit en lång dag i växlande väder.
Vi såg några utställningsklasser på förmiddagen innan vi åkte iväg till Avantia (ridsportbutik). Jag behövde/ville ha nya transportskydd. Vi åkte därifrån med brunrutiga transportskydd samt ett nytt schabrak som Jennifer ansåg att Chiva behövde
Hämta mat på McD och tillbaka till NFK. Tittade på mer utställning och framåt 14-tiden kom mamma, pappa, Nettan och Cinna dit. Ännu mer ridklasser men så småningom blev det dags att ta ut Cinna och sadla upp. Vid det laget hade även familjen G hunnit dit. (De hade varit på hopptävling i Åtvidaberg med en av de andra ponnyerna.)
Jennifer red WHP och var mycket missnöjd med ffa sig själv. En del känslor inblandade också, trots allt sista starten för henne med Cinna.
Mamma, pappa och Nettan tog sen med sig Cinna hem och vi andra tre gjorde oss iordning på parkeringen. Jag bytte om väldigt tjusigt, och oblygt 
In till stan för middagen, god mat :)
Niklas håller på och laddar över typ en miljard foton nu, men det lär dröja till veckan innan de är publicerbara.
Dusch nu och sen sova. Imorgon är en ny dag!
godkväll!
Lång dag även för oss. Kikade på utställningsklasserna i morse, besviken på domaren som la sig väldigt lågt. majoriteten valacker låg under 36p varav en valack tom fick ynka 30p
Lite besviken över Ridklasserna och WHP som inte riktigt sköttes som de ska. Allt var rörigt, alldeles för många hästar inne på för liten yta. Dessutom fick inte alla lov att visa sin häst för hand som faktiskt ingår i bedömningen utan enbart de främsta som dommarna valde ut. Det inviduella programmet bestog endast utav en 8-volt i trav och en i galopp på en yta som var alldeles för liten. Inget protokoll fick man häller.
fy vad bitter jag låter. Jätteglad är jag iaf över Bonnies insatts i WHP hon hoppade jättefint och sög tag i varenda hinder, tvekade inte och hoppade med god marginal. Kanske borde byta gren? Ridklassen gick helt åt skogen vi hamnade bakom en snigel och bonnie hade mycket go idag som hon itne fick utrymme att visa. När vi väl kom till enskilda rid delen fattade hon fel galopp två gånger, halkade en gång och snubblade en gång. där rök det liksom…

#2 Du är inte ensam om att ha en häst som beter sig så….. Cheesen är bedrövlig när det gäller visning för hand!, det finns inget i världen som skulle kunna övertyga honom om att visa den fina trav som han eg. har. Ridklasser är han inte heller någon höjdare i, men det är klart, en dressyrhäst som alltid rids med sporrar blir det ju en omställning för

#5 fast chance skötte sig ganska bra bara det att han tyckte det var trååkigt att vänta och allt sånt, så skritten hade behövt mer energi