Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 717 ggr
Akerberg
0

God Kväll 2/8

Är jag först hem? ;P

Heldag i Norrköping, nästan iaf, kom dit precis till första start i LB-hoppningen, åkte hem när BIS var korad. För er som är nyfikna blev Hagens Darcy BIS o Hagens Rosmara Reserv

Cim-Zetterblom
0

Tack, har väntat hela kvällen på besked om slutfinalen Skrattande Själva åkte vi hem med trötta barn så vi hann aldrig se så mycket. Mer resultat blir jag jätteglad för om någon har. Vet du poängen på vinnarna också?

STORT grattis så klart med till BIS och Reserv!

Akerberg
0

Vet inte hur mycket Rosmara fick, o Darcy fick ju inga alls, bara guld

Spader-EliN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godkväll!

Guuud vad skönt att vara hemma idag :P sov 12 timmar inatt tror jag. TRÖTT xD idag har jag inte gjort så mycket städat bilen och jobbat en timme i stallet.
Imorgon åker vi till Ullared så sitter och laddar in en ljudbok i mp3n :)

Bild på chance från framridningen till LB:1 i fredags

Zondell
0

Kom hem vid 19-tiden och sitter som bäst och laddar ur 600 bilder från idag…

colleen
0

Nu är även jag hemkommen. Har massor av bilder, men sängen är det som gäller nu. Ska vara på jobbet imorgon vid 6 så jag borde legat och sussat för en timme sen egentligen…

Bilderna får bli morgondagens kvällsuppgift. Då ska ni även få resultaten (mina trevliga fotokollegor som hållt mig sällskap idag Skrattande så ni inte tror att jag glömt er!).

Nu är det natti natt.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Här är min första laddning bilder, LB hoppning kat C, sen har jag inte hunnit längre…

Länk

Zondell
0

Fina bilder :-)

colleen
0

Rosmara fick 98878 tror jag.

Flera andra ponnyer hade högre poäng, men som domaren sad - BIS ringen är en ny klass.

~Jag tror på ödet~

Cim-Zetterblom
0

#2 Måste ju få fråga, varför är det så? När alla andra hästar på utställningen får poäng verkar det ju i mina ögon helmysko att inte hingstarna får det. Man vet ju ändå inom vilken nivå hingsten ligger i med tanke på att de ändå får guld, silver osv. Däremot är det ju i mina ögon ganska stor skillnad på 36 eller 39p och likaså mellan 40 och 43 poäng. Som stoägare är det ju otroligt trevligt att få veta vad domarna tyckte vad speciellt bra på en hingst så man har en chans att hitta en bra match till sitt sto tycker jag Glad

Jag kan förstå grejen att enbart dela ut guld, silver brons, eller att ha poäng också men att dela upp det så vissa får på ena visset och andra på ett annat förstår jag inte. Vad är så speciellt med hingstarna? En allmän fråga ställd till vem som än kan svaret, hänvisade bara till dig #2 då du skrev att det var på detta vis.

Akerberg
0

#9 Det är många som undrar samma sak… men man får inget vettigt svar om man frågar =S

colleen
0

#9 Jag tycker också att det är väldigt synd att de plockade bort poängsättningen på hingstarna.

Även föl och veteraner bedöms så. Tidigare år har fölen enbart rangerats, men i år fick fölen i Björbäck plakett och så även på riks i helgen. Roligt tycker jag!

~Jag tror på ödet~