Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 2673 ggr
RC70
0

RIKS 2009 - NORRKÖPING

Ny tråd!
Den andra handlade mest om klasser och höjd på ponnyn.

Här skall följande frågor besvaras (INGA # svar!)

• Ska du dit?
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med?
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser?
  • Vart ska ni bo?
  • Övrig Info
[AlphLauren]
0
  • Ska du dit? - Ja det ska jag :)

• Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? - Min häst Hagens Zinzano

• Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? - Dressyr, Ridklass och Utställning

• Vart ska ni bo? - Inte bestämt än

• Övrig Info - Jag hoppas det blir minst lika bra och roligt som förra året :)

colleen
0

Jag kommer i alla fall att åka och titta om det passar. Ska försöka locka dig Katizy och hennes fodervärd.

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0
  • Ska du dit?   JA
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med?  INGEN
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser?  INGA
  • Vart ska ni bo?  TROLIGEN INTE
  • Övrig Info DAGSUTFLYKT MED KAMERAN I HÖGSTA HUGG
[Heikne]
0

JA

Hagens Bonne

FREDAG

LB:1

LA:1

LÖRDAG

Ridklass

WHP

SÖNDAG

Hoppning

Utställning

Kommer att bo hemma då vi bor i norrköping.

Bonnie får bo hemma över natten men kommer att

Stå uppstallad på NFK under dagarna.

Finns stallplatser hos oss, boxar i stall med duschrum. Strömedel i form av halm. Stort nyrenoverat stall med 24 boxar, lugn miljö då de flesta hästar går på bete då. Tillgång till både mindre och större Hagar.

3min körväg till NFK

ambo
0

JA

Ballinasloe Ambassador

Fredag: LB:1 (var ej poppis att jag skulle träna Lätt A:1 tyvärr) ev efteranmälan Maja Lätt A:1

Lördag: Ridklass

WHP

Utställning

Söndag: Hoppning Lätt B 1,0 m och  Lätt A 1,10 m

Häst bokad på stall på nfk from torsdag kväll till söndag kväll

Vi själva - ej bokat än vi vill bo där alla andra finns..

Covergirl
0

• Ja

• Definitivt B. Cinnabar, eventuellt Cassiopeia Nova

• Inte spikat vilka rid- och tävlingsklasser det blir. Utställning för båda.

• Jag bor hemma hos mina föräldrar. Cinna bor hos sina fodervärdar. Peia får vi se, det ska nog lösa sig.

Camo2
0

Ja

Lidens Camomille RC 1089

Ridklass, Dressyr lätt B troligen lätt A, Hoppning om Camomille är med på det. Lätt B ev lätt A. Ev Working Hunter Pony. Stambokförda ston 11 år o äldre.

Vet inte ännu.

hanna-norrk
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
  • Ska du dit? Absolut, lär ju få hjälpa till lite med eftersom det råkar vara hemmaklubbenGlad
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? Ja mina finns ju (nästan) på plats, de går på sommarbete utanför stan just då. Men det blir ju självklart Avril och sen min nya stjärna Holmtebo Wizard som jag rider. 
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? Avril kommer få gå lite mer i år, tanken är väl ändå LB dressyr ev LA, LB hoppning, huntingen samt utställningen. Lille Wiz får springa en ridklass, om han ska ställas ut något vet jag inte.
  • Vart ska ni bo? I min egen lägenhet för jag bor 5 minuter från stallet;)
monsterpony
0
  • Ska du dit? - Ja
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? - Hästlös, men kameraförsedd
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? - Brukar bli fullt upp ändå…
  • Vart ska ni bo? - Förmodligen hemma
  • Övrig Info - Hoppas på fint väder, och lika trevliga deltagare som i fjol. Glad
tjoffsan
0
  • Ska du dit? JA
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? Ingen
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? Inga
  • Vart ska ni bo? Hos pappa, på Knäppingsborgsgatan.
  • Övrig Info Tänkte hjälpa till som funtionär el. dyl. om det behövs.
Covergirl
0

Kan uppdatera lite nu då.

Fredag:
LB:1 Troligen med Lina i sadeln
ev. LA:1 Isf med Fanny i sadeln

**Lördag:
**ev. WHP Ryttare inte alls bestämd, finns väl åtminstone fyra möjliga ;)

Söndag:
mest troligt LB Lina
LA Lina

Fanny ska rycka in och rida finalen av fälttävlansallsvenskan som går samma söndag, då på sin C-ponny. Lite synd att det krockar men sånt händer. Här finns ju åtminstone reservryttare till Cinna ;)

Sassenach
0
  • Ska du dit? JA
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? INGEN TYVÄRR
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? INGEN
  • Vart ska ni bo? EJ BOKAT
  • Övrig Info KOMMER VARA DÄR HELA HELGEN, HAR JAG TID HLÄLPER JAG GÄRNA TILL.
ambo
0

Uppdatering: Maja rider både Lätt B:1 och Lätt A:1. Hoppar bara Lätt A. Vi ska bo på Södra Hotellet bokat & klart 3 nätter Glad

Spader-EliN
0

Lite preliminärt än så länge vet inte om det bli alla 4 klasserna

• Ska du dit?: YES Skrattande
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? : Hagens Chance
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? :
    fredag: LB:1 för överårig ryttare
               LA:1 för överårig ryttare
    Lördag: Utsällning klass 1 för vallacker 7år och uppåt
                Ridklass
  • Vart ska ni bo?: hemma i Linköping
  • Övrig Info : Får se hur det blir med klasserna blir ju ganska dyrt iom att vi inte är medlemar än så den avgiften kommer ju också
hllw
0
  • Ska du dit? Ja
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? Har hittills anmält Fender, kanske blir det någon till…
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? Utställningsklass och ridklass
  • Vart ska ni bo? Det löser sig alltid…
  • Övrig Info Lina, som köpte Hagens Cilla (Fenders mamma) av oss ska rida Fender. Tar ev med någon av de andra till mig själv beroende på hur de känns den närmaste månaden. Om jag känner mig själv kommer jag säkerligen bestämma mig om det samma dag som sista anmälan ska vara inne…
pidan89
0

Hallo!

Kanske kommer med tre pållar i år, eller så blir det bara en eller två, vet ej.

Kommer med Brunnbys Moa eller/och Stockmossens Julia och Oki Doki.. Ställer då upp i Moa i utställningsklass, men vet inte om jag ska ställa upp i ridklass med henne - kanske. Julia ställer jag upp i utställningsklass och Oki får gå fölklass. Ska bli intressant :D

kicki13
0
  • Ska du dit?  Jag hoppas jag kan ta mig i väg, i så fall
  • Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med? Milou o Laura eller Laura o Hoppan
  • Vad ska du/ni ställa upp i för klasser? Utställning, kanske ridklass om jag vet hur det går till så
  • Vart ska ni bo? Vet inte vad det finns för boende
  • Övrig Info kammran ska så klart med i alla fall

Måste kolla upp, boende, för häst o folk och hur lång tid det tar att ta sig dit.. det är ju en bit att åka..

walsan
0

#17 Om du behöver övernattning på vägen är du välkommen!

Vi kan vart fall ordna beteshage över natten och kanske mer?

walsan
0

#17 Kom på att jag kanske ska förtydliga mig. Sängplats ingår vart fall i erbjudandet. Du behövre inte sova i hagen;)!

frk-Connemara
0

jeg hadde tenkt meg en tur, men så lurer jeg på, Er det året man fyller 16 eller må man ha fyllt 16 for  og vise hingster?

ambo
0

http://www.sodrahotellet.se/

Det är nära tävlingsplatsen o vi får rabatt via conn sällskapet dvs man anger det vid bokningGlad

Låt oss invadera stället Skrattande

Sassenach
0

#21 hade dom en hemsida?! eniro hade inte länkat till den.. Skrikandes

pidan89
0

Blir nog bara Brunnbys Moa eftersom jag ev. ska betäcka om Julia i år (inte bestämt ännu).. Så då kommer jag visa Julia och Oki på någon närliggande ponnyutställning istället.. Men får se vad tiden utvisar :D Annars ställer jag förhoppningsvis ut Oki som åring nästa år på riks (beroende på vart och om jag inte har slagit ihjäl den lilla kaxputten än :D)

(Moa på bilden)

RC70
0
  • Ska du dit?

- Japp !

• Vilken/vilka häst(ar) ska du ta med?

- Önnarps Monia RC 1293 samt Valorous Monarch

• Vad ska du/ni ställa upp i för klasser?
    - 9 och så fölklass
  • Vart ska ni bo?
    - TÄLT !!!
  • Övrig Info

Sen bär det vidare av till Önnarps igen.

Clancy
0

Har en liten undring angående antal anmälda till Riks.

Är det så få anmälda som 27 st eller kan det vara dåligt uppdaterat ? Eller är det som det brukar vara till liknande tillställningar Skäms, att det rasar in en väldans massa anmälningar i sista minuten ….? Det är ju inte långt kvar nu tills tiden går ut….

Akerberg
0

#25 Det är 29 anmälda nu, har inte hunnit uppdatera ännu bara.

Antar att det är som med alla andra evenemang, att alla anmälningar kommer sista dagen… (Har tagit emot anmälningar till ridklubbens tävlingar några år.. först trillar det in en enstaka då och då, och 3:e dagen från slutet kan det komma 5, och nästa massor och sista dagen ÄNNU fler)

[AlphLauren]
0

Jag har också för mig att förra året så kom anmälningarna sista veckan… Jag gissar det blir fler anmälningar i år än förra då Norrköping kokar av connemaror vad det verkar som ;)

Många tävlingsconnemaror i den trakten också!

Spader-EliN
0

- Jag har inte anmält mej än ska starta endel dressyrtävlingar nästa vecka så väntar och ser vilket ridklass jag ska rida

pidan89
0

Nu är Stockmossens Julia och Oki Doki anmälda och boxplats ordnad så ses där :D Såvida inget händer förståss :D Julia anmäld till stambokförda ston över 11år och veteranklassen och Oki till fölklassen :D

Rolig överraskning när jag fick ägarbeviset på Moa häromdagen är att hon visst har RC nummer, då måste hon väl vara stambokförd oxå?? (Tidigare ägare "slarvat bort" ägarbeviset)..

lil-sis
0

Japp, RCnummer får man när de stambokförs (och de behöver ha föl för att stambokföras).

Akerberg
0

#30 Nä? Det är väl ändrat väl?

pidan89
0

#30 och 31 Moa har RC-nummer men har inga föl..

Covergirl
0

#30-31

Det är helt riktigt att det är ändrat.

[Heikne]
0

#28 klassen för placerad i LB dressyr och ej placerad i LB dressyr för oss överåriga eller med hästar över 148  slås ändå ihop.

Så i praktiken spelar det ingen roll vad du anmäler dig till.

[AlphLauren]
0

#34 är det inside info du har eller är det för att det gjorde det i Hölö? Det var ju för att det var för få anmälningar.

Förra året på RIKS var det ju två ridklasser?

[Heikne]
0

#35 nej inte på riksen förra året häller, vi var tre som hade övervuxna ponnyer och vi red i samma klass alla tre.

däremot för de som tävlar och är under 18 med ponny under 148 fanns det två klasser.

[AlphLauren]
0

#36 Det var 3 ridklasser på riks-08

Ej placerade LB ryttare över 18 år

Ej placerade LB ryttare under 18 år

Ridklass för ekipage placerade LB (ingen åldersgräns??)

Du och jag pratade ju på riksen vilken ridklass du skulle vara med i eftersom du vann LB:n på fredagen och ridklassen var på lördagen, kommer du inte ihåg det?

Eller missförstår jag dig? haha

Vi var tre stycken i dressyren LB på fredagen och vi alla över 18 år.

Plac: Bonnie, Diamant och Zinzano

Ridklassen på lördagen

Plac: Bonnie, Avril, Zinzano, Diamant mfl….

[Heikne]
0

du kanske faktiskt har rätt, haha Oskyldig

lil-sis
0

#31 Det försvann ett INTE i inlägget :p

Covergirl
0

Nu är Cinna anmäld till SCS-delen av Riksutställningen, utställning klass 11 samt WHP klass 24 B, med Jennifer i sadeln Tungan ute
Jennifer påstår att det här blir det sista hon gör med Cinna, innan hon helt lämnar över henne till familjen G :) (Nåja, hon lär väl rida Cinna någon gång ibland kanske men inte på samma sätt som nu.)

pidan89
0

Fråga - Mamma och jag satt och funderade och undrade om veteranklassen endast är för hingstar eller om alla ponnyer över 18år får vara med?! Anmälde ju Julia dit och kom sedan på det, men isf borde man inte fått en tillsägelse då?? :D

Akerberg
0

#41 Den är för alla (har iaf varit så tidigare)

walsan
0

Jag som tar emot anmälningarna har inte kontrollerat klasser som anmäls. Den som gör programmet brukar göra det men det är inte på gång ännu.

pidan89
0

#42 Dåså :D Vad skönt.. :D

Punkity
0

Har bestämt mig för att inte släpa iväg ponnyn på Riksen eftersom det är ganska lång resväg och vi skulle ändå bara vara med i nån enstaka klass. Kommer istället försöka åka iväg och titta =)

Spader-EliN
0

puff - nu är det dags snart :)

pidan89
0

#46 Usch, ja!! Börjar bli så förbannat nervös nu.. Bara en vecka kvar och Jullan är fortfarande megatjock och har fått skavsår efter grimman som är rätt fula medan jag varit borta.. Gör mig ganska nervös.. Lite pinigt att komma dit med en häst som har sår i ansiktet liksom, och bakom öronen..

[Heikne]
0

kollade lite startlistor idag, otståndet är verkligen sten sten hårt.. Roligt :)

synd bara att Bonnie inte är i toppform, hoppas hon piggnar till tills på fredag..

pidan89
0

#48 Haha.. Ja, jag försöker intala mig själv att jag åker dit för att ställa ut Oki och att de två klasserna där Julia är med bara är för skoj.. Men givetvis vore det ju roligt om hon åtminstone kunde vinna veteranklassen, eller placera sig bra ivf.. Hon är ju fin, men det börjar ju synas att hon är lite gammal, bockbent och svankryggig.. Dessutom är hon ju väldigt rund på mitten (men skyller på att hon har fölledigt :D)

RC70
0

Monia är riktigt PONNYRUND, de andra skrattar åt henne i hagen.
Hon ska få gå in på fredag förmiddag efter att hon mot sin vilja har blivit badad, så kanske luften går ur henne lite Flört

kicki13
0

Nu har jag bokat boende o riksfesten, så nu ska jag för första gången åka på RIKs… så spännande o så skoj ska det bli.  Dock ingen häst i år men nästa, beroende på om det inte är allt för långt söder ut.

Så jag har några frågor, Riks festen är den på utställningsplatsen? Kostar det pengar att gå på utställningen o ridklasserna?

/Kicki

RC70
0

#51 det kostar ingenting att gå på utställningsklasser osv :)

[Heikne]
0

Nej den kommer att vara i en lokal på drottningatan mitt i centrala Norrköping. 10 minuters promenad ifrån NFK.

RC71
0

Tack alla som hjälpte till under helgens Riks! Ni gjorde ett toppenjobb! Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer