Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 934 ggr
Covergirl
0

God morgon! 090807

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag är hittills en mycket bra dag. Frukostfodring, mockning och sen färd till Vesslö med Peia.
Och vet ni vad?! Under kan ske! Peia är idag konstaterad dräktig med Sjödalens Magnet! Skrattande
Jag slipper därmed krångla med kvalitén och ska nu "bara" krångla med att hitta stallplats till min lilla fröken. (Och en bostad till mig ;) )
Planen är nu att låta Peia bo kvar här i Kalmar tills hon är UL:ad på dygn 45. Förhoppningsvis är det en liten kvar i magen då… Försäkras då och sen flyttas ner till mig i Lund.
Lite rörigt blir det ju men jag klagar inte alls Flört

Resten av dagen blir förhoppningsvis trivsam. Är ledig så ska plocka lite här hemma. Vid 14 ska lägenheten besiktas inför min flytt. Ikväll sänds det från sista omgången av Superligan, spännande!
Blir nog ingen utgång i afton så jag ska verkligen försöka att sova i tid … Oskyldig

Just ja, väderrapport:
Inne: 24,3°C
Ute: 23,4°C och strålande sol

Akerberg
0

Goddag, skulle preciiis göra en goddag tråd med Covergirl hann före =P

Skönt att jobbveckan är över nu =)

Har precis skickat iväg en beställning till Börjes, var lite grejer som behövdes.

Nästa anhalt är hos Snörpa-hästen, hon ska tvättas och grejerna ska putsas, imorgon är det tävilng =)

Carduus
0

#0 Vad roligt med Peia och Magnet, trägen vinner!

Känns tungt att sitta på jobbet då vädret är så fantastiskt ute. Sticker hem vid tre så det är inte så långt kvar iaf…

Kanske blir en sväng till stallet senare i kväll då det blivit lite svalare. Lilla ryttarinnan har med sig två ponnyer på läger så de två hemma behöver motioneras av mamman och mig.

I morgon åker vi till mina föräldrar för att lapa sol, bada och assistera sambon och ett par vänner till honom som ska dyka.

Ha det gott i solen.

Covergirl
0

Vi får väl se om det blir någon vinst ;) Nu blir det ju till att vara nervös fram till mitten av juni nästa år :p
Tror ni att det blir en guling? Jag vill nog gärna beställa en sån.

Oh, dyka! Det är skoj! Jag har dock aldrig gillat att dyka i Sverige, vattnet och dess innehåll är rätt trist. Var ska de dyka någonstans? Dyker du inte själv?

ambo
0

Grattis Walsan idag Hurra Hurra Hurra hurraaa Skrattande

walsan
0

Tackar!

Har sällan blivit så gratulerad som idag. Det är det där med "Stay in Fiends", "Facebook", eniro etc Kul är det i alla fall!

MadickenII
0

#0 Härligt med bebis i magen!

Här på ostkusten är det varmt så man blir alldeles matt, 23 grader i vattnet är det med. Vaknade vid 03:30 imorse av mammas tupp, som hon "glömt" att stänga in i hönshuset. Han höll konsert till 05:30…Aldrig har det kännts mera lockande med coq au vin till middag…

Sen blev det umgänge med hyresgästen som snart ska flytta, lite tjatter och pladder. Känns lite vemodigt, men det är ingen vidare idé att hyra ut huset till ex-karln egentligen. Lyckades ta mig ner till stranden och blötläggning. Efter det fanns ingen ork kvar, ryggläge i soffan med hela Sagan om Ringen-trilogin. Läsa och sova bort de varmaste timmarna.

Ska jobba imorgon, lär ju bli svettigt!

colleen
0

#0 Grattis igen, så roligt att hon tagit sig till slut!

Min dag har spenderats på jobbet, stressandes med en massa olika saker. Sen hem, kolla lite på nätet och därefter ut och lägga sig i solen, nu när den hittat tillbaka till sverige! Hade en ljudbok på men tror att jag slumrade till lite för minns inte slutet. Haha, men har den som film och har tänkt titta på den så det är väl inte hela världen. Något för varmt att rida, vilket är trist. Men efter den här arbetsveckan och riks förra veckan så orkar jag inte rida hästarna nu när det blivit svalt. Så det får bli ett par turer imorgonbitti innan det är dags att åka till Elmia och hjälpa Lisa att visa ett russ. Sen får vi se vad som händer efter det.

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Det är väldigt skönt! :D
Klart mindre skönt med en gaphalsig tupp :/

Covergirl
0

Tackar, igen :)

ambo
0

#0 Grattis förresten, va roligt Glad

Covergirl