Godmorgon 10/8
Ägnat morgonen åt glasputsning på jobbet, så triiist!
Ska strax åka till stallet, får se om jag hinner följa med till hagen o hämta hem hästarna, eller om de redan är inne när jag kommer…
Jättemulet idag, men fortfarande varmt, men det skulle väl bli kallare o blötare nu igen tror jag?

God eftermiddag!
Fergus tog sin första CL rosett i söndags (LD+5). Det var nära att det blivit en i LC också, men han petade ner en bom på en oxer, när han för en kort sekund fokuserade mer på domartornet än på hindret. Det var hans tredje tävling, och den första som han gick två klasser, och han var jätteduktig rakt igenom…
Sceilig Siofra tog brons på årets SM, men vad är det i jämförelse?

Supportrarna! Fergus ryttare Linda med sonen William på armen, hennes man Daniel och vid tygeln Daniels syster Lisa, som är en guldklimp att ha med som hästskötare på tävling. Jag VET att Fergus ser jättetöntig ut i sin luva, men den fyller en funktion. Han blir hemskt irriterad av att få in flugor i öronen. Går och vickar på huvudet hela tiden. Med luvan på är han nöjd och glad….

#3 det ser rart ut. Ponnyn i fokus s.a.s. Hur stor är han och vem är pappa - har liksom inte hängt med riktigt. Vilde Bill mår bra, om du undrar… fet och vit och med mycket man…
Grattis GE. Vi såg Fergus nyligen och träffade hans ryttare. Hälsa och gratulera till fint resultat!
hllw och jag har nyss kommit från Walsäng där vi haft riktigt fint besök!!! Ambo med son kom och tittade hur vi hade det. Jätteroligt!
Jag trodde att jag skulle ha mastodontträningsvärk efter gårdagens nära tre timmar på hästryggen, då det var jättelängesedan jag red. Inget!!!

Jag håller tummarna för Monia! Vi är i samma läge beträffande Krathus Rebecca. Hon är betäckt med Flynn med sista språng i måndags tror jag att det var. Vi har hämtat hem mor och dotter för att träna blyga damen Rohanna att ledas i grimma. Hon gör framsteg. Rohanna har nu letts några gånger. Ett tillfälle var nu i kväll när vi släppte henne och mamma Rebecca till de andra stona. Lycklig Rohanna rusade runt i den stora hagen! (tyvärr hade hon sin löparuppvisning efter ni gått Ambo).
hemma nu..tack snälla för visning & av ert trevliga ställe me fina connemaror! Gulligt föl!! jätteroligt träffas! som sonen sa, va trevliga dom va
ja, så är connemarafolken sa jag
Vi hann inte me ockelbo idag..men det blir nästa gång!
Tror det blir ett besök hos paddis me Maja om ett tag, vi måste kolla att hon är lycklig i sitt nya hem (paddis verka lite skrajsen nu först, ville ut ur det hela typ) och då kan vi kanske komma till er! jag lyckades sinka allt pga mitt letande runt i Gävle..

#4 Han är e Flynn och var 139,7 cm vid mätningen förra året. Har inte växt något alls sedan dess, så jag tror att han stannar som C-ponny. Det är dock 3 år kvar tills slutmätning, så lite orolig är man ju allt…
Storasyster har väl inte så mycket man, men fet och vit är hon i alla fall. Vild också, fast det inte framgår av just den här bilden.

#5 Tack. Ska framföra hälsningen till Linda. Hoppas ni hinner tämja in lilla damen till Jälla, så hon kan visa upp sig fint med mamma. Jag satte på henne grimma när Rebecka togs in för undersökning, provning etc, men ute i hagen var hon inte pigg på att bli infångad. Ville hellre lägga svansen i en krok över rumpan och dra några repor i balanstrav. Rebecka såg ut som hon tänkte gud vilken jobbig unge! Hon suckade djupt, begravde huvudet i lucernhinken och låtsades som det regnade…
Håller tummarna hårt för att hon ska vara dräktig!!

#7#8 Ante mig - att hon också var vild. Dock något, till min stora belåtenhet, fetare än bror sin…
När är Jälla? Ligger ju faktiskt på tankningsavstånd från oss.