god morgon 14/8
i dag blev det rätt datum i alla fall.
under natten har tungelsta fått rejält med regn, men det var helt behövligt. vi har haft så himla fint sommarväder, faktiskt lagomt med allt, men väldigt lite regn.
har haft en stund med penslarna nere vid stallet, börjar se så himla fint ut. så mitt kök ser ut som en jättepalett med svarta, röda, vita och till sist lackpenslar.
tänk så gott det smakar med fika när man jobbat lite först.
hade en underbar tur med yuppie igår, det är en sän skön känsla när man känner sig sammanväxt med sin häst. tyvärr är aran halt. ibland känner man sig som en dumskalle. först bygger man löshoppningsbana, sen vandrar man dit med hästen, och då, syns det naturligtvis att han är halt. varför inte kolla hemma men en liten springning. hans första hälta i livet. hans gäng är lugnt och mysigt, och själv är han ju truppledare. så det bästa är nog att skrota några dagar i hagen. men det blev en massa promenerande för matte, den dumbommen.
opalem håller snart på att få en riktig svans, dvs full längd menar jag. vet inte om ni håller med mig, men 2-åringsåldern tycker jag inte är hästarnas skönhetsålder precis. för att sen blomma ut lite under tre och fyra-årsåldern.
ha det gott alla connemaravänner från annki

#0 - Bra gjort Annki

Ska bege mig iväg för en ridtur om nu Cheesen torkat upp, det kom ännu en regn/åskskur, börjar tröttna på det här vädret….
Tog Linus på social-tränings-promenad igår, Cheesen var med som följeslagare, tänkte han kunde visa Linus att kor o ödegårdar mm. inte är farligt, trodde ja jag, gissa vem som gick först - jo Linus! Cheesen fick inte komma i närheten ens, för då strök linus örona bakåt o hotade sparka, Cheesen fick snällt hålla sig på avstånd BAKOM Linus, vad har jag gjort för fel i hans fostran….
Korna då? - ja han tittade lite o trippade på sniskan förbi dem, värre blev det inte…
Ha en bra dag