Dublin Horse Show 2009

Vilka fina bilder! Superkul att få se dem

Vilka fina bilder. Jättekul att se.
Vad häftigt hindret i inlägg #3 var
.
~Jag tror på ödet~
Vilka fina bilder och vad roligt att se!!! :D
vilka fina bilder du tagit, alla ser också väldigt prydliga och uppklädda ut, för en okunnig är dublin show blandade raser eller ponny eller?
det enda som ser lite trist ut är att kandar verkar vara det som gäller vid dressyr, hästen ser ju inte precis ut att trivas, utan tvärtom.
hej från annki
Dublin Horse Show er et kæmpe show over 5 dage, holdes på RDS store anlæg syd om Dublin. Det var dels internationale grand prix springklasser for store heste, dels rideklasser og springklasser for ponyer og for "hunters" og landsfinalen i ponygames, dels alt muligt blandet show, dressurdemonstration, kørsel, masser af boder med mad og udstyr til hest og rytter.
Det var rigtig sjovt at se rideklasserne, alle var meget fine med næsten samme grønne jakke og gule jodphurs-bukser, og ponyerne var pyntede med mønstre på bagen
Det er vel den engelske stil. Ja, også at alle gik med kandar eller stangbid, det ser man ikke meget på ponyer hjemme!
tack signe för svaret, jag skulle vilja ha lite mer av deras klädstil etc och allt runt omkring, känns så härligt glassigt till kontrast mot vad vi alla vet, hästgöra är tufft, skitigt, tungt och alldeles underbart.
det enda som jag inte vill ha är betslingen, sverige anammar nog det lite mjukare. sen kanske ungarna behöver lite extra broms när det är så stora evenemang. kul att se detta, hälsningar annki joohansson