god morgon 18/8
hej connemaravänner,
ska strax ner till hästatarna för att kolla hur de mår. arans hälta verkar ha gett sig, men som det är med hältor, man blir lite skada på sina egna ögon när man tittar själv på hästen. men vi har en hård och platt väg så jag tror nog att sommarsega aran är ren i traven. yuppie däremot hostar lite vid ansträngning, men jag är inte spec orolig, ingen feber och de går ute, så något dammrelaterat är det absolut inte utan troligen en släng av någon liten förkylning.
satt med min kompis för en vecka sedan och sa just, att jag inte visste när någon av mina hästar varit sjuk eller skadad, för det var så himla länge sen. men ta i trä, ja just det, kanske hade varit rätt att säga.
målningen ligger på is för tillfället, dabbade mig och i ett moment när jag flyttade stegen, så tappade jag hela jäkla hinken,3 l med fin dyr faluröd lasyrfärg över mig, försökte måla tillbaks en del i hinken, men jag kan säga att det var ett helt projekt att komma in i duschen med helt fyllda sandaler av rödfärg.
i eftermiddag bär det av in till stan för jobb, hörde på morgon-tv att sommaren ska komma tillbaks till oss, med lite start i morgon, härligt. när det är så här fuktigt på morgonen, känns det ju som hösten är rejält på väg in, så underbart med värme igen, ha det gott connemaravänner från annki

Morgon!
Katten väcktes också av väckarklockan i morse, jätte skönt. Vi har en ganska så lugn dag idag på jobbet, även det skönt.
Passerade betet på vägen till jobbet, hästarna tittade på mig och frågade när de fick komma in igen.
När jag kommer hem är det nog urskottning av boxar som gäller och sätta kycklingnät på gallerdörren till vardagsrummet, så det är kattunge säkrat.
Ha en trevlig dag!

God Morgon!
Idag måste jag nog städa på rummet….
I eftermiddag är det iaf möte för stallelever & Tävlingsgruppsryttare. (jag = stallelev, dvs rider chance 2 lektioner i veckan då går hna inget annat och har honom en dag på helgen)
Efter det är det träning får väl se hur det går