Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 597 ggr
yuppie
0

god morgon 31/8

hej på er connemarvänner,

är tillbaka efter en helt otroligt härlig vecka på rhodos.

allt har bara varit riktigt underbart, för att inte tala om badet i den lilla viken bredvid alla vindsurfare. den härliga vinden, maten, sköna fina hotellet, trevliga människor, ja listan kan göras lång.

gick naturligtvis ner till hästarna på kvällen när vi kommit fram. det dundrade i backen rejält, och stora pusskalaset var ett faktum. älskar dom för deras tillgivenhet, vem kommer så där rusande till en när man varit borta ?

återkommer med boktips för er som vill läsa en helt annorlunda hästbok om kvinnor och hästar, en personlig skildring av författarinnan.

hälsning från en solbränd annki med vatten bakom trumhinnan, badat som en tok.

ambo
0

Låter underbart! Berätta om boken, nyfiken! Jag har oxå ett sånt tips btw, en jag känner som skrivit på samma tema. Den handlar lite om mitt gamla stall Djurgårn upptäckte jag..Kvinnorna på Åkerlunda el ngt sånt är det den? Glad

gulligt me pållarna Skrattande

AnnaB
0

#0 ja visst är det väl härligt när de gnäggande kommer springande emot en!

Rhodos lät ju inte helt fel, vi kan ju inte direkt skryta med vädret som var på Irland….

Nu ska jag åka o hämta spån till pållarna,

Ha en bra dag alla!

Akerberg
0

God förmiddag, sitter o försöker få tag i chefen så jag kan få jobba lite till idag… en omöjlig uppgift då han stängt av telefonen, suck! Sitter väl i möte eller nått antar jag. Jag vet nämligen inte vart jag ska, och har inga nycklar heller =P

Får väl slänga min jacka i tvättmaskinen så länge och hoppas på det bästa.

I kväll är det skola igen.

RC70
0

God eftermiddag,

här laddas det inför Skåneflytten på fredag. Hästar skall hämtas, med mera!

Bor förnärvanade ingenstans :D Haha, from imorgon bor jag hos Jörgen, enligt pappret iaf :D

monsterpony
0

God eftermiddag!

Har haft terminens första föreläsningspass idag och befinner mig i det vanliga efterföreläsningsvakuumet. Har tyvärr lite för mycket att göra för att ha tid med det… Men jag tror jag har läget hyfsat under kontroll i alla fall.

Ha det!

yuppie
0

hej ambo,

boken heter flyga utan vingar, hur hästar rör vid en kvinnas själ, författare mary d. midkiff. skriven i en annnorlunda stil, hela tiden med en röd tråd till hennes egen utveckling. vissa stycken kan kännas kanske lite "knepiga", läste nämligen då o då för min man, och vid ett tillfälle undrade han hur det hela hade låtit i dagsläget om detta var skrivet av en man eller kille.

men nu var ju den inte det, utan skriven av just henne som vill försöka fånga vår längtan efter detta underbara djur. nu som 51 åring ger ju hästen ett sånt djup, något som jag inte kunde ta in som ung, men ju finkänsligare och tystare man är, dessto närmare kommer man varann, blev långt inlägg ingen förståss.

jälv krävde läsandet lite toapapper från hotelrummet, men annars syntes inget under min pappershatt, man är ju ändå lite mosig i fejset efter sol o salt bad, kram annki.

ps vilken annan sysselsättning skulle man lägga ner så mycket känsla kraft tid o pengar på, om inte djuren betydde oerhört mycket för oss, ge titel eller författare på din bok

ambo
0

#6 låter lite poetiskt nästan, ska kolla upp den!

Den jag menade hette kvinnorna på Åkerlunda skriven av Sara Young. Hon skriver väl inte sådär alldeles super svenska men en är rolig och träffande om ridkvinnor i stall..hehe