Planer för era tvååringar

Unghästkategori fixat
Att få honom tamare. Typ.

Tja, funderar på tvåårstest i maj och sedan blir det säker någon utställning också . För övrigt bete sommaren lång!
Har tre stycken, åtminstone två ska få vara med på talangjakt, sedan blir det hingstbete och i höst tömkörning.

#4 tvåårstest ??
-finns det??

#6 Ja, här och var. Ska tydligen bli i Norrtälje i maj. Det kallas för talangjakt, men jag väljer att kalla det test…Fungerar som ett förenklat treårstest om jag fattat rätt.
Låter spännande med talangjakt, dock kom ju vår nyligen från lösdrift så det är nog tyvärr inte aktuellt. Nu kan vi ta honom i hagen i stortsett utan problem och det är ett stort framsteg :)

#7 talangjakt, då har jag hört talas om det….
Vad är det som ingår då?
#9 Exakt samma tillvägagångssätt som ett treårstest. Enda skillnaden är att ponnyn inte kan tilldelas utmärkelser som på treårstestet.

#11 Otroligt vacker skrutta!! Behåller du henne?
#12 OOPs! Little big man,sas! Söt och vältecknad bebis!

#13 Ja, lite stor är han. Visst är tecknen coola, pappa Frederick har likadana svarta prickar på sina bakfötter också.
~Jag tror på ödet~

#15 Tjohej! Räcerponny ^^

Du är välkommen ut med kameran någon dag, så kanske vi kan få massa roliga foton!!!
~Jag tror på ödet~

Kommer gärna =) Kul att fota glada pållar!
Mina tvååringar e tömkörda och en ska köras in nu snart, den andra är inte riktigt redo för det.
Vet någon om det är tvåårstest i närheten av Jönköping?
#15 Hade också min lilla lös på ridbanan för 1:a gången häromdagen, visar hon det steget på utställning kommer det att gå kanon!!
Mkt sprutt och skutt blev det….. lyckliga häst

Det hela brukar avslutas med lite rullande i gruset
vilket är väldigt uppskattat, haha.
~Jag tror på ödet~

I söndags löshoppade Lilleman för första gången! Jätteduktig var han.
Och jag var så glad att han för första gången travade jättefint när vi övade visning innan. Innan har han mest vinglat runt och koncentrerat sig på att försöka få tag på grimskaftet. Men vilken trav, matte han knappt med.
~Jag tror på ödet~
Vår welsh är nu väldigt mycket tamare och socialare, han är kastrerad och har växt rätt mycket :) Jag har longerat honom över bommar och det har gått jättebra, i båda varven :)

Hösten -09
DENISE
vänja henne vid bett o träns, longera och börja tömköra lite, sen ska vi såklart fortsätta med våra promenader…