Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: unghästar
Läst 1255 ggr
colleen
0

Planer för era tvååringar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har ni för planer med era tvååringar i år?

Jag har ju min Lilleman som jag tänkt göra upp ett schema för nu när våren närmar sig. Det är mycket som ska hinnas med.

(PS Lina, vi behöver en unghästar kategori tycker jag Glad)

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Unghästkategori fixat

[baffinbay]
0

Att få honom tamare. Typ.

Carrick
0

Tanken är att få ungästen(visseligen inte mara utan WC då) tömkörd… och ev inkörd framöver.

Träna så att jag kan ta med henne som handhäst vid ridningen av maran… ska iaf prova framöver.

Sen ska vi åka på lite utställningar är det tänkt.

Allmänt fix och miljöträning…

Ja, ungefär så ; )

RC71
0

Tja, funderar på tvåårstest i maj och sedan blir det säker någon utställning också . För övrigt bete sommaren lång!Glad

Hanna-D
0

Har tre stycken, åtminstone två ska få vara med på talangjakt, sedan blir det hingstbete och i höst tömkörning.

AnnaB
0

#4 tvåårstest ??Förvånad -finns det??Obestämd

RC71
0

#6 Ja, här och var. Ska tydligen bli i Norrtälje i maj. Det kallas för talangjakt, men jag väljer att kalla det test…Fungerar som ett förenklat treårstest om jag fattat rätt.Glad

[baffinbay]
0

Låter spännande med talangjakt, dock kom ju vår nyligen från lösdrift så det är nog tyvärr inte aktuellt. Nu kan vi ta honom i hagen i stortsett utan problem och det är ett stort framsteg :)

AnnaB
0

#7 talangjakt, då har jag hört talas om det….

Vad är det som ingår då?

Hanna-D
0

#9 Exakt samma tillvägagångssätt som ett treårstest. Enda skillnaden är att ponnyn inte kan tilldelas utmärkelser som på treårstestet.

Dyblygiad
0

Min 2 åring har redan blivt så pass tömkörd under vintern att hon nu är utslängd på lösdrift med andra småflickor. Där ska hon bara "vara" fram till hösten då vi tar tag i henne igen.

Skruttan är så pass välhanterad att hon kan behöva komma hemifrån ett tagGlad

colleen
0

Idag har jag mätt Lilleman, 145cm (han gör inte själ för sitt smeknamn…)

Men han har stannat av i växten nu så kanske låter han bli att växa så mycket till. Jag hoppas det i alla fall.

~Jag tror på ödet~

Murgard
0

#11 Otroligt vacker skrutta!!  Behåller du henne?

#12 OOPs! Little big man,sas!  Söt och vältecknad bebis!

colleen
0

#13 Ja, lite stor är han. Visst är tecknen coola, pappa Frederick har likadana svarta prickar på sina bakfötter också.

~Jag tror på ödet~

colleen
0

Igår fick Lillemannen lösgaloppera på ridbanan för första gången, fattade inte till en början men sen blev det full fart ( a la mamma) och det var jätteroligt, fortsätter med lösgalopp några gånger till innan vi sätter upp löshoppningsringen.

Full fart!!!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

#15 Tjohej!  Räcerponny ^^

colleen
0

Du är välkommen ut med kameran någon dag, så kanske vi kan få massa roliga foton!!!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Kommer gärna =) Kul att fota glada pållar!

rogeflikkan
0

Mina tvååringar e tömkörda och en ska köras in nu snart, den andra är inte riktigt redo för det.

Vet någon om det är tvåårstest i närheten av Jönköping?

Carrick
0

#15 Hade också min lilla lös på ridbanan för 1:a gången häromdagen, visar hon det steget på utställning kommer det att gå kanon!!
Mkt sprutt och skutt blev det….. lyckliga hästGlad

colleen
0

Det hela brukar avslutas med lite rullande i gruset Skrattande vilket är väldigt uppskattat, haha.

~Jag tror på ödet~

colleen
0

I söndags löshoppade Lilleman för första gången! Jätteduktig var han.

Och jag var så glad att han för första gången travade jättefint när vi övade visning innan. Innan har han mest vinglat runt och koncentrerat sig på att försöka få tag på grimskaftet. Men vilken trav, matte han knappt med.

~Jag tror på ödet~

[baffinbay]
0

Vår welsh är nu väldigt mycket tamare och socialare, han är kastrerad och har växt rätt mycket :) Jag har longerat honom över bommar och det har gått jättebra, i båda varven :)

AnnaB
0

Hösten -09

DENISE

vänja henne vid bett o träns, longera och börja tömköra lite, sen ska vi såklart fortsätta med våra promenader…