God morgon 2009-09-04
TODAY IS THE DAY!
Försöker stoppa i mig lite frukost innan jag beger mig till Hässelby för att hämta mitt envägssläp. Sen vidare mot Tungelsta och stallet för att packa in alla hästgrejer sen rullar jag emot Ängelsbäck - u n d e r b a r t !
Drygt 60 mil.
På lördag far jag och hämtar Fånia och fån Tratten hos Juno Rory tillsammans med Emelie Grundström.
Söndag är vigd åt Derbyt på Jägersro där min kära Sparven startar ifrån spår 8 med SPICE GIRL (4år e. Granit - Vagabond), Jörgen har även utlovat hästbadning, där han ska få pröva på att bada Önnarps Monia vilket han påstår är - enkelt. Vi får väl se.
Måndag är Uppsamlingsprem i Åstorp, vi har Önnarps Pigalle, Princess, Pralin och Pearl som 3 åringar. Vi tar nog med oss Önnarps Nice också.
Om inte annat så får ni ha en riktigt trevlig helg på återhörande när jag är bosatt i Skåne !

God morgon!
# 0 Lycka till i Derbyt!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~
Gomorron!! Just skjutsat äldste sonen till busscentralen de ska flyga från Skavsta.. han o kompisar ska till Prag o spela kort. Låter konstigt va, det är speciella kort i ett spel som heter Magic om nån känner till d…komplicerade regler o rätt knepigt han har hållit på me d i evigheter..fantasybilder på korten..
ska jobba hemma i datorn me alléfix, sen ut o greja lite i stallet, idag kommer matte från skolutflykten till Utö thank god, så idag får ambo en rejäl motionsrunda - inte en led-dag till me honom vill jag säga. jag är jätteglad nu får vi änteliga en fullstor box, han har stått i sk ponnybox tills nu, där han ej kan vända sig fritt utan måst böja halsen. Ej ok. Nu får han massor av space 

God förmiddag,
Hade lyckats bli utloggad härifrån av någon underlig anledning
regnat o blåst inatt, riktigt höstrusk, tur jag tog hem damerna i går kväll, Lina kom faktiskt springande när jag kom med tranporten.
O Denise åkte själv för första gången, hon var lite orolig i början men stod snällt sedan..
dags att återgå till lite arbete då, kom en kund med några kontiga hemmabyggda trälådor, som skulle bli förvaring till wiskeyflaskor, han ville ha handtag sydda till dem…. för att kunna ta dem med sig ut! ja,ja folk har ideér…

'kväll
Kom precis hem från laboration med gruppen från fotokursen. Vi har fotat en massa, inga roliga bilder, bara på en planch… men man ska ju börja någonstans =P
Känner verkligen inte för att åka till affären nu, men det är väl bara att bita ihop o ta tjuren vid hornen
#4 men huvesaken du får betalt hehe 

#6 Absolut, men man slutar aldrig förvåna sig över folks ideér, gubbens stackars bror skulle på den ena lådan i present, han tyckte tydligen om att vara ute i skog o mark, jag ser honom framför mig där i skogen med lådan med wiskey på magen
#1 Det såg ut som en gäst på fotot dvs en blandning mellan get och häst!

# 1 Vilken goding
på kortet vem är det ?
Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

#9 Ett åsneföl i connemara.
Stam okänd!