God dag 7/9 2009
Halloj
Blev ingen ridning idag, kom dit o hittar hästen med tre skor o en fjärde helt skev o två sömmar hänger i luften… En bit av hoven borta o skon glappar flera centimeter på ena sida. Ägaren säger i telefon, försök få av den. Jag?! Klenast av alla =P Fick iaf släppa ut hästen i hagen igen och åka o hämta tillgängliga verktyg (avbitartång, hammare o onitjärn (kommer inte på det vetenskapliga namnet…)) och Mimmie. Vi fick iaf av skon till sist. Nu återstår bara att se hur länge det dröjer innan den är på igen…
Skola i kväll, vi ska ha labb.
#0 busat i hagen?
Här är värsta sommarvärmen, ids knappt jobba..men sitter i dator o fixar med kaffepauser..oj va skönt att va ute i stugorna nu
alla ni som bor på landet va härligt ni har det!

#1 Inte busat tror jag inte… hon är inte den typen =P Hon brukar ha koll på fötterna annars.
#1 igen ;) Värme?! Här är jättekallt =(
Godda!
Nytt alias, det förra blev utsatt av någon form av svartsjukeattack av spekulant på exet…
Fick nyss rapport från Maggies nya ägare som varit iväg på premiering, 41 poäng, etta i ringen och såklart ett avelsdiplom!Gammelmatte är så stolt att hon nästan spricker! Duktiga Maggie, och duktiga familjen Landén, som matchat henne så fint under sommaren.
Ska få bilder ikväll, och film!

Sommarvärme här med…
slet mig från arbete (som eg hade behövts göras) o ägnade mig åt städning o lite omorganisation av växterna i uterummet, har en massar stora planter som ska in innan frosten kommer, o större blir de för varje år, snart en djungel därinne.
…. lite ridning ska hinnas med innan kvällen också…

Godkväll. 74 stolp nerslagna och tre hästar skodda. Nu är jag trött! Har varit en fin höstdag här med sol och uppehåll.
#3 Men jösses så roligt!! Grattis alla inblandade! 
Ser fram emot bilder.
Godkväll från
Lotta

#3 Grattis! Så kul. 
God kväll alla. Hyfsat väder här idag. Tänkte börja dra mig hemåt och få i mig lite kvällsmat, så får vi se om jag kan vara lite produktivare i morgon.
God kväll!
I morgon fm ska jag titta på ny stallplats åt pålle, han ska bli jämtlänning tillsammans med mig :)
Jag har börjat en ettårig utbildning till vildmarks-/hästguide!
Superkul, idag har vi varit på wången och träffat några av deras hästar och fått rida lite också :)
Roligt med Maggie!
Här har det bara varit jobb och gräsklippning idag. Hoppas att det inte är många klippningar kvar. Eller förrsten, jag vill nog att det ska finnas mer gräs för hästarna att äta ett tag till. Det minskar onekligen höräkningen även om det snart börjar bli lite magert med näringen. Men ännu är hästarna för tjocka för att börja ge alltför mycket tilläggsfoder.