God Morgon 2009-09-08
Morgon!
Är ganska trött idag, då kattungen var tvungen att studera väldigt nog hur jag sov = blöt kattnos och kittlande morrhår i ansiktet.
Mammas hästar var mycket trötta när de skulle få frukost i morse, de låg och sov hela högen. Svarten och vilde-Bill raste sig när jag sade god morgon, men halvblodet skulle testa frukost på sängen. Han reste sig dock upp efter några tuggor av morgon höet. Kråkan som jag hade förväntat skulle sova gott, stod upp och väntade på sin frukost. Han hade väl hört att jag pratade i stallet.
Har just kommit till jobbet och det ser ut att bli en jobbig dag idag.
Hoppas ni har det bättre!
Och jag väntar på att hovslagarna från kliniken ska komma hit och titta på lilla Spexet som har en trasig hov. Hon blev trampad av sin klumpiga mamma sin 2:a levnadsdag och nu har hoven trasats sönder efter att ha kommit ner en bit. Nu är hon 10½ vecka gammal.
Hoppas det är "piece of cake" för dem, för jag är helt knäckt….
Fast annars mår hon bra.
Ut till stall o vaccinera 3e mot botulism på ambo. lika bra göra d även om vi har vanligt hö..
sen jobba idag som gäller. Samt åka till tippen me byggskrot efter att vi haft snickare här o fixat en del blää tråkigt göra sånt 
Må väl därute!

God morgon på er!
Mulen morgon här idag, men inget regn och nu börjar det klarna upp. Jag har dock tänkt ta mig i kragen och vara lite mer produktiv på jobbet än gårdagens halvslappande… 
#1 Hoppas att det går bra med hoven. Jag håller tummarna.
hej på er,
känner mig betydligt äldre idag än vad jag är. trimmade en rejäl plätt igår med meterhögt gräs. slet som ett djur, en gruvgrej som skulle ha varit gjort för länge sen. ser jättebra ut faktiskt, men armarna känns som bly.
var ute på en helt underbar tur igår. satt på yuppie, och aran, som är jättelydig var handhäst. vi var ute i nästan två timmar. rejäla galopper i uppförsbacke, lite trav och massor av skritt. tyvärr måste tjockisarna var inne på nätterna. helt enkelt för att de blir för feta.
vi får träna själva en tid framöver, när min tränare har åkt på en riktig stjärnsmäll, sex st brutna revben, varav ett omlott. sjukhusvistelse i nästan två veckor framöver. de som träffat någon med revbensbrott vet hur jäkligt ont de har. tycker så synd om henne. så fort går det i vår sport ibland.
passade även på att måla upp det som var kvar i burken, efter att jag hällt ut 75 % på mig.
nu ut i trädgården, rida och in till stan i em för arbete, hälsningar från annki och hästarna.

Efterniddag redan…
ägnat dagen åt div. lagningar, men nu tänker jag ta en fikapaus i trädgården, över 20 grader ute trots att det är mulet….
till kvällen får jag väl hinna med lite ridning också.
Var på promenad med Denise igårkväll, vi gick över ett fält med rundbalat halm o Denise såg tydligen spöken bakom varje en
, hon tyckt det var jätteläskigt…

Oj vad tiden går långsamt idag =S Har fått ganska mycket gjort, men klockan har inte gått så fort ändå, mysko det där! Får väl ta o göra ännu mer nytta då =D
23 grader visar termometern, men det är igenmulet så det ser inte ett dugg varmt ut
Har i alla fall tömt en gödselbädd idag. Nu ska den bara helt rengöras och målas för att bli fräsch och fin inför hösten. Den andra boxen vi använder är klar. Gästerna får ta hand om sina tack och lov!