God morgon 090909
Årets coolaste datum idag! 
Soligt härligt väder. Perfekt för en långritt. Om jag hade häst och inte jobbade vill säga.
Ha en skön dag!

0# Det är ett väldigt roligt datum idag
, nästa gång blir om ett år en månad och en dag.
God dag
Är på jobbet just nu, ganska lugnt för tillfället. Efter jobbet skall jag till banken och flytta lite pengar och sedan hem för att fixa stallet. Skall trava lite på Kråkan idag, måste komma ihåg ett spö och säkerhetsvästen, han var lite lätt i bakkärran igår. Pappa tyckte att han såg ut som en rysk balett dansör i sina bakbens rörelser…
Ha det bar ni som får vara ute i solen!

God morgon!
Dagen idag består av praktik 13:30-22:00 vilket känns mindre kul, morgonpass är bättre, speciellt om man har tre timmar hem..
Varit o stallslavat me mock & hö på morron pga mkt i skolan för unga damen. Alltid trevligt och ambo är numer inställd på att jag alltid ska massaga lite o klia under ganascherna mm..han lägger upp huvet på mitt huve o väntar 
sen granngården igår o lassa in müsli idag..d är konstigt han blir mer upplivad av Ggårdens havrefria müsli än Krafft fetdyra ångkokta havrepelletar. örtknark ? Ja, ety ggårdens dito är hälften så dyr så får han gå på d i vinter.
Nu i sommarshorts i värmen ska jag försöka jobba undan en grej. suck.
#1 oj där är mkt att växa till på! ser ut som bakbenen inte får plats lixom o måste stå bakåtställda
hur hög tror du han blir?

Lite underhållning för dem som har tid…

Härligt väder idag! Snörpas ägare slog på den tappade skon i förmiddags, så jag åkte i princip till stallet direkt från jobbet för att hon skulle slippa gå tillbaka till hagen med hästen (3 km) utan jag kunde rida direkt från stallet o gå tillbaka med henne själv sen.
Jättehärlig ridtur, strax över 15 km red vi. Råkade ut för ett lätt duggregn, det hade jag inte riktigt räknat med…
Fick med oss några äckliga älgloppor från skogen också, blää! Märkte det på att hon gnuggade rumpan mot väggen, tog hårborsten o kammade igenom svansroten o hittade två äckelpäckelinsekter. Kliade dock fortfarande sa hon, hon är så söt, kliade henne mellan bakbenen, o hon står o lyfter benen utåt så man ska komma åt ordentligt samtidigt som näsan är precis fyrkantig 

#1 och 7 Busunge! Bra att du har det bra där nere i södern. 
Igår bokade jag lastbil till Zinzano så 1 oktober kommer han hem till Åre *längtar*
Inte så trevligt för mig just nu. Ligger på sjukan efter ofrivillig avsittning i måndags. Ophelia for i väg i världens fart med bockar och sparkar och jag flög av som en vante och blev sparkad av ett framben på smalbenet med 3 brott som följd.
Ophelia som verkligen har varit supersnäll och knappt hoppat till tidigare for i väg efter min uppsittning och skritt i ca 20 m. Utan någon orsak som jag kunde se. Det var ingens fel utan helt och hållet en olyckshändelse. Som tur var hade jag väst, stövlar och hjälm och red inomhus.

#10 Det händer ju så fort när det väl händer =O Tur att du inte slog ihjäl dig iaf =)
#10 Krya på dig. Hoppas att det blir kortvarigt. Tur att datorer finns.
Själv har jag ägnat kvällen dels åt fortsatt urmockning av årsgammal boxbädd. Tack och lov har vi inte alltid häst på box, så det kunde ha varit värre. Dels har jag skrivit på ett bidrag om Irlandsresan till C-Nytt. I morgon bär det av till Sigtuna för en tvådagars kurs på Sigtunahöjden. Jobbigt att komma hem fredag kväll senare än vanligt, men sedan är det helg som inte är inbokad.
det är verkligen tur att det finns datorer för annars vet jag inte vad jag skulle ha hittat på. Det kommer att ta minst tre månader till dess att jag får rida igen och jag hoppas att jag inte är för rädd då så att det har satt sig på huvudet också.
#13 Du får väl ta det lugnt i början. Lycka till!
#13 Tråkigt att höra men Krya på dej, läs mängder me bra böcker om connemaror 
Har ni några tips om böcker och hemsidor som är värda att läsa?

#13 Krya på dig din stackare. Tre månader låter inte något vidare. Hoppas att det blir tre månader som går snabbt.