Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 635 ggr
Sassenach
0

God morgon 2009-09-10

Morgon!

Sover connemarasverige? eller är det ingen annan som tar sig tid precis på morgonen?

På jobbet är det lugnt just nu. Idag är det longering som gäller för herr Kråka, slutar 17 idag så det är väl typ det jag hinner. Skall försöka få tag på en trisslott med jätte vinst på, innan jag åker hem.

Ha en bra dag!

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja en son snodde min bil så, det blir datorjobb idag..sen mock&hö-tjänst igen, måste supporta me d i höst

Idag börjar Ambo galoppera!! weeee SkrattandeSkrattande han har redan lagt på muskler på hals o rygg efter ridstart. Ser ut ungefär som vanligt. Värsta stallmodigheten verkar lagt sig kondis på väg upp. Heureka.

Bild på Ambo just när vi köpt honom, så mörk han var!!

monsterpony
0

God morgon alla connemaravänner!

Lite kallare idag, men soligt och fint. Hoppas att det håller i sig över helgen bara.

Inte så mycket spännande på gång idag, mest jobb bara, men i morgon blir det ridning. Glad

AnnaB
0

Har tillbringat morgonen på äventyr i skogen..

Tog mig en ridtur till skogen idag, min vana trogen stannade jag på ett ställe för att leta svamp, sätter fast tygeln i stigläderna sen lufsar Cheesen efter mig i min svampjakt……. på  något sätt lyckades han nu får ner tygeln klev på den, som natuligtvis gick av och som det inte räckte med det, tränset gick sönder på flera ställenRynkar på näsanSkrikandes, lyckades knytat ihop en rem i bettet som nackstycke o en halva tygel fanns ju också kvar…. lyckades nå min gamla mamma, (som inte har en aning om vad någonting i utrustningsväg kallas) på mobilen, fick lotsa henne fram till var tränsen hängde i stallet o snällt be henne köra mot skogen…Oskyldig

själv fick jag ta en promenad med min stora lufs fram till närmast farbara väg, mamma mötte upp, o Cheesen fick ett nytt träns på huvudet, - sån tur man har en "mara"Flört! O jag fick rida hem trots allt…

Lärdom av det hela, tja man kanske inte ska låta hästen gå lös i skogen hur snäll den än är, o tänk va bra att mobiltelefonen finns även om man ibland klagar på att den ringer i tid o otid….

Ha en fortsatt bra dag alla!

yuppie
0

tjena moss,

är inne på lunch och kaffe. tidigt uppe idag, tömkörning stod på schemat för aran idag, och det gick alldeles jättebra. vill gärna rusa på lite för fort i traven men det går bättre och bättre. han är så mycket känsligare än vad man kan tro när man ser den välväxta kralliga hästen. är det nån fler än jag som ofta glider lite iväg med detta, ser man en finlemmad häst, går tanken till känslig och tvärtom. det har ju naturligtvis ingenting med varann att göra, men det blir det lite åt det hållet ändå.

mockningen är i full gång, de hade gärna fått gå ute dynget runt ett bra tag till. men de är ju så jäkla matfriska, så det är på natten  vi bantar.

passade på att måla lite idag, så otroligt fint väder att man blir jätteglad.har svårt att tänka sig just nu, blåst och regn eller varför inte lite blötsnö. nu är det bokföring som gäller, ha det gott från annki

RC70
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag..

jag har belevat arbetsförmedlingen i ängelholm med ett besök. hurra. självmordstankarna infann sig direkt så det var bara hem till pillerburken.. pust suck o stön. men men.. jag ska antagligen inte klaga eftersom pengar aldrig är en brist i min familj.. snarare saker att göra.

ska ridas Nougat och Nemo idag skulle jag kunna tro, OM jag får tag i herr folkesson.

trevlig torsdag allesammans.

Akerberg
0

Håller på att baka och städa lite i köket, samtidigt, ingen bra kombination märkte jag, så jag får vänta lite tills kakan är klar =) Har iallafall börjat med den överbelamrade extra köksbänken som det INTE skulle ligga några grejer o skräpa på… inte? hrm… jag hittade den knappt =P  Frågan är vart man ska göra av all skit som ligger där?!