God Morgon 2009-09-11
Morgon!
Veckans sista vardag, skönt! Det var mycket svårt att kliva upp imorse, till och med hästarna tyckte att jag var långsam. Ser ut att bli en fin dag idag.
Ikväll blir det uppladdning med Kråkan inför vår första lektion imorgon.
Ha en bra dag!
samma här, sassenach. man känner trots det vackra vädret att hösten håller på att smyga in sig. sover man med öppet fönster, så var det rejält kallt nu på morgonen att sätta ner tassarna på golvet.
ska ner till stallet nu på bums, ska på långskrittning med båda hästarna. så otroligt härligt och praktiskt att de är skolade att vara handhäst.
byn som vuxit massor de senaste åren, 3 mil från stockholm, har rätt så rejäl trafik, så det är en förutsättning att man klarar långtradare och annan tung trafik, annars blir det bara att gå runt i skogen. rejält på tårna är de dock, brukar vara, kanske jag ska tillägga, men hittillsdags har det gått bra. bre också att ha lite utmaning för dem och hålla trafikträningen aktiv, man blir trygg själv också.
saknar min tränare oerhört, som ligger på sjukhus med morfinpump efter revbensbrotten.
eftermiddagen den bjuder på jobb inne i "stora stada".
ha det gott i helgen alla connemarafans från annki
Kyligt här med och kalla golv. Blir lite jobb och lite allmänt basic typ handla mat mm.
#1 Tufft rida med handhäst! sånt gör mig imponerad 
God förmiddag!
Varit ute och promenerat på Bjäre nu på morgonen, gaanska trött i benen må jag säga. Ska snart packa ihop mig och åka till Önnarps och hjälpa Jörgen med diverse :)
Imorgon blir det Flyinge för hela slanten! Ska bli kul, det är RIKSFÖL och jag är tydligen FUNKTIONÄR i UNGASVHs regi!
Trevlig fredag !

Idag är det helg för min del. Sista jobbdagen för veckan igår. Så skönt.
Nästa vecka är det bara två arbetsdagar sen är det dags för Frankrike!!! Ska se om jag kommer på hur man checkar in sitt bagage online också?!
~Jag tror på ödet~
hej igen,
vi är tillbaka efter vår tur i trafiken, 2 timmars skrittande och lite kort trav här o där. lastbilar och sånt räds vi inte för, däremot en sandhög som gjorde att aran, 5 år, den jag red, kastade sig handlöst bakåt.
så ett gott råd om ni rider man handhäst, träna ordentligt och ha bly i ridstövlarna, så grejar sig det mesta.
måste fråga ambo, hur går det med hästletandet? skulle du vara ridsugen och i närheten, ta med ridstövlar o hjälm, så tar vi en tur,
vad kan man säga om vädret, fantastico! tror att det blir en tur till havet i morgon, vi hörs på måndag, annki

God lunch,
sol o sommar ute, härligt, ger upp jobbandet nu, ska ta itu med trädgården istället, om vi bara fick tillbaka gräsklipparen som är på lagning, de har haft den i 2 veckor nu, snart får jag väl släppa hästarna på gräsmattan istället!
#5 Å jag längtar också efter att rida vid havet from nästa vecka är det tillåtet igen! vi är ett gäng som brukar träffas o riida tillsammans på helgerna, finns här fler i sydsverige som vill hänga på är ni välkommna!
anna, det blir nog att ta bilen till havet, hade varit helt underbart att få rida dit. har bara badat i en älv tidigare, och hade inte ens vett att kliva av hästen, utan åkte som en vante med hela tiden, men man fick en otrolig respekt då för hästars kraft, annki.
#5 oj va lockande det DÄR lät
säg inte så för jag kommer som ett skott hehe
Berättar lite mer om planer om vi ses- inget i hamn än 

Jag har visst varit väldigt off CIF den senaste tiden. Skyller på flytt och skola och ja, det.
Har iaf installerat mig, Peia och de två katterna i Dalby. Vi, eller nåja, jag och katterna, bor i ett litet nyrenoverat hus på en hästgård.
Peia går ute dygnet runt tillsammans med ett annat 4-årigt sto. Den hästen är en stor häst som bott här i ett par år men det bekymrade inte Peia. Därför är Peia nu den som bestämmer i den hagen ;) De är högst sällskapliga båda två och de brukar komma och möta mig när jag hälsar på.
Skolan går bra, tror jag. Och ptja, det här blir nog bra i största allmänhet :)
För mig är det semester med bara en häst, dessutom en som går ute dygnet runt och har semester. Hälsar på henne varje dag men det tar väl 10-15 minuter, inklusive att gå till och från hagen :D