Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1376 ggr
RC70
0

God morgon 2009-09-12

God morgon!

Idag är det RIKS-Föl på Flyinge! Dit ska jag bege mig strax :)

AnnaB
0

Godmorgon,

ännu en solig dag, känns som det blir hästarna som får vara dagen sysselsättning….

Lite träning med Cheesen och sen ska unghästarna ha sin träning, måste åka o köpa stolpar o börja byta ut lite i beteshagarna,

med andra ord lär jag nog vara fullt sysselsatt i dag också…

Är det bara min dator som är konstig el. var har hela verktygsfältet ovanför den rutan man skriver i blivit av?

[Heikne]
0

Godmorgon! Fin dag. Ska äta en tidig lunch och bege mig till stallet runt 1 snåret. Dagen bjuder på dressyrtävling  Div 2 dressyr där vi ska rida en LA:4. Fick starttid strax efter 16.00 då hinner man duscha och knoppa hästen i lugn och ro utan att hela dagen blir förstörd. Håll tummarna!

Imorgon är det dressyrkurs för Charlotte Esping

Calvaro
0

Ska åka och titta på treårs testet i Nossebro. Hoppas på att få se några connemaror.

Covergirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka till alla som ska på treårstest och tävling och allt annat :)

Jag ska alldeles strax ta mig en liten promenad ut till Peia. Därefter blir det förberedelser inför kvällens temasittning. Jag ska vara Betty Boop och därför har jag en ny kärlek, bara att kika på bilden Kyss
Ska försöka fixa smink och hår så likt som möjligt, håll tummarna! ;)

walsan
0

#4 Ojdu, där skulle du platsa bland irländskorna på utekväll!

Jag har varit ut och kört spånbädd ut på grusstigar. Nu ska vi inspektera äldste sonens nyrenoverade kök, sedan fortsätter jag med hagröjning. En hage är nu upptagen av kommunens grävare eftersom deras fjärrvärmeledning sprang läck mitt i hagen häromdagen. Massa extrajobb för oss…! Undra just hur länge det tar innan vi kan släppa dit hästarna igen?

ambo
0

Gomiddag, här är allmänt städande av hus och tomt..bläk tråkigt men, ack så trivsamt senare..var ut på Kungsgårdenstallet o förberedde till kompisen som anländer efter sommarvistelsen 4 månader på Öland, PREn jag brukar rida..ja, det lär väl bli en del i september hon brukar fråga..och än har jag ju inget annat att rida, så han är gullig o rar. Lite knäpp ute ibland men, ändå som barnen säger efter nån lång förklaring..men ändå Glad

Galopperandet fortsätter me ambo han är glad som en lax nu när han FÅR galoppera! tjoho! och nu ska han snart ut i paddock. yes!

#4 vilken hage är det? låter jobbigt.

Akerberg
0

God kväll

Idag har jag varit med och visat häst på treårstestet i Nossebro. Hästen fick gångartsutmärkelse, det var ju skoj =)  Såg iallafall skymten av tre maror utanför ridhuset, men inget av bedömningen.

Camo2
0

Gokväll!

Idag har jag suttit hela dagen och tittat på sönernas resp handbollslag i Sthlm Cup. Riktigt spännande men lite tråkigt att vara inomhus i det fina vädret.

Maken har varit med dottern i stallet på höstfixardag. De har bland annat skurat boxen o alla förnsterrutor i ridhuset. Impad! Sedan blev det en ridtur för Astrid på Camomille.  Nästa helg arrangerar hemmastallet dressyrtävling så nu är det träning som gäller.

Vi fick förresten ett telefonsamtal från Leif på Liden att Camomilles äldsta barnbarn Lidens Belline Rose (e Juno Rory) fick 41 poäng på avelsvärderingen idag! 88889 var poängen om jag förstod det hela rätt!Skrattande

Akerberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Uppdaterar med en bild (Powerful, ridponny)

Calvaro
0

Såg connemarorna i Nossebro

Lidens Ametist e. Juno Rory fick om jag minns rätt 888777 och 8-8 i hoppningen.

Sedan har jag dålig koll på de andra men det var iaf en som fick utmärkelser i både dressyr och hopp. Kul!