Bilder på Brantshammar Korak
Någon som har några bilder på honom i gömmorna?Hade varit kul att se lite bilder på honom, eftersom min pålla är efter honom. 
Min bild figurerar väl redan i div. "offentliga" sammanhang så den har väl alla redan sett? Har kanske några till men de är inte mina…
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se

Vad roligt att se! Vem är det som visar honom på strömsholm?
Ni som har hängt med ett tag (
), vilka ägde honom och var betäckte han?

#3 Han stod väl på Grytåsa ett tag?

#3 Det är ägaren Karin Göransson som visar honom. Hon ägde Grytåsa stuteri i Skåne.
#3 Korak finns ju med i artikelserien om historiska svenska hingstar i CN, den borde vara av intresse för dig. Någon som vet vilket nummer det var? Känns som det inte var så många år sen.
Sigrid Åberg

#6 Åh… det visste jag inte, det låter väldigt inressant! Hur får jag tag i det nummret?

Hej!
Jag vet att Korak betäckte Grytåsa Kryddan och fick hingstfölet Grytåsa Kask. Jag är skötare på Kask.
Denna sida kan du hitta bra fakta om din polle:
#8 Stämmer inte riktigt. Kask är e. Möllans Allert, det är Kryddan som var u. Korak. Koral var alltså Kasks morfar.
Kryddan fanns hos mig sin sista tid i livet.
Sigrid Åberg

Oj, skrev hel fel! Tänkte fel också *dumma mig*.
Gjorde hon. Hur gammal blev hon när hon slutade sina dagar?

#10 1986-2008, 22 år

#11 | En fin häst på bilderna som jag sett. 22år, det är gammalt. Men då har hon hunnit med att leva många lyckliga år.
på ridskolan jag rider på fins en valack efter honnom, Candino, som jag sköter är vädens gossigaste!!

#13 är hans mamma connemara då?