Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: hingstar
Läst 3699 ggr
tjoffsan
0

Bilder på Brantshammar Korak

Någon som har några bilder på honom i gömmorna?Hade varit kul att se lite bilder på honom, eftersom min pålla är efter honom. Glad

Sigrid-pa-Pottan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bild figurerar väl redan i div. "offentliga" sammanhang så den har väl alla redan sett? Har kanske några till men de är inte mina…

ELS
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brantshammar Korak RIKS Strömsholm 1983

tjoffsan
1

Vad roligt att se! Vem är det som visar honom på strömsholm?

Ni som har hängt med ett tag (Glad), vilka ägde honom och var betäckte han?

monsterpony
0

#3 Han stod väl på Grytåsa ett tag?

ELS
0

#3 Det är ägaren Karin Göransson som visar honom. Hon ägde Grytåsa stuteri i Skåne.

Sigrid-pa-Pottan
0

#3 Korak finns ju med i artikelserien om historiska svenska hingstar i CN, den borde vara av intresse för dig. Någon som vet vilket nummer det var? Känns som det inte var så många år sen.

tjoffsan
0

#6 Åh… det visste jag inte, det låter väldigt inressant! Hur får jag tag i det nummret?

Kask
0

Hej!

Jag vet att Korak betäckte Grytåsa Kryddan och fick hingstfölet Grytåsa Kask. Jag är skötare på Kask.

Denna sida kan du hitta bra fakta om din polle:

www.aramennoc.se

Sigrid-pa-Pottan
0

#8 Stämmer inte riktigt. Kask är e. Möllans Allert, det är Kryddan som var u. Korak. Koral var alltså Kasks morfar.

Kryddan fanns hos mig sin sista tid i livet.

Kask
0

Oj, skrev hel fel! Tänkte fel också *dumma mig*.

Gjorde hon. Hur gammal blev hon när hon slutade sina dagar?

Akerberg
0

#10 1986-2008,  22 år

Kask
0

#11 | En fin häst på bilderna som jag sett. 22år, det är gammalt. Men då har hon hunnit med att leva många lyckliga år.

candinosfan
0

på ridskolan jag rider på fins en valack efter honnom, Candino, som jag sköter är vädens gossigaste!!

Akerberg
0

#13 är hans mamma connemara då?