Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 904 ggr
RC70
0

God morgon 2009-09-13

God morgon!

Ingen uppe såhär på en söndag, iofs spelar inte dagarnas namn så stor roll längre, förutom att jag inte får post på lördagar och söndagar, hehe.

idag ska jag rida Nemo och Nougat och sedan ska vi tillbaka till Flyinge för Kvalitetstävlan för 4 åriga halvblod, Jörgen skulle löshoppa några!

ambo
0

Visst är vi uppe Glad ensam i det här huset..älskar det, tyst o lugnt läsa tidning dricka kaffe o ha hela dan kvar.

Ska fortsätta mitt idoga städande/slängande måste få bort gammalt skit..

Sen stå på stall Kungsgården o vänta på kompisen som är så nervös köra pålle själv..från Öland.

Ambo ska nu börja gå ut på dagarna, det blir bara paddock vilket passar nu den här säsongen. I alla fall till jul..sen får vi se. Synd han är så kaxig av sig, svårt finna kompishäst. Antingen ett sto lr en underdånig valack.

walsan
0

#0 Men hur var det på Riksföl?

Kjerulfia
0

Godmorgon!

Idag blir det att göra det som jag inte rikigt hunnit med i veckan.

Sedan tänkte jag introducera Helgonet för ridhuset.

yuppie
0

god morgon, eller är det kanske lunch för en del morgonpigga.

maken hadegjort en god frukost, så det var bara att slå ner ändan och börja käka.

de bantande marorna har bråttom ut till bete, nästan så de är uppnosiga, men de är de ju inte, det är hungern som gör sig påmind.

att spana runt omkring där kusarna mejat ner och vackert skirt grönt gräs växer, tycker jag gör en gott. en viss skillnad mot rhodos torra bruna jord.

idag på em när barnbarnet rest tillbaka in till stan blir det kondis träning för de båda äldre. piggheten, den vanliga, håller på att infinna sig nu. 

igår stod vi alla och kollade när de rejsade runt, kickade, pruttade. skriade och kaxade sig mot varandera, helt underbart, nästan det bästa. när de är lite sommartunga och värmen känns av, är det inte många bus man får se då.

ha en god dag alla ni som är ute på evenemang, ambo hade haft bra sällskap av yuppie, ambo, för den killen vill aldrig så fört i ledet. hälsningar från ett sommarvackert tungelsta och annki med underbara maror.

Sassenach
0

God dag!

Är på jobbet igen, känns som om att jag jämt är här. Just nu är det dock lugnt.

Ströade in halm i stallet igår på torvbädden, de verkade ganska nöjda igår när det gick in. Men jag undrar vad Vilde-bill har haft för sig inatt, när jag skulle mocka låg majoriteten av halmen i ett av hörnen. Skumt.

Och sen en fundering, varför kan inte folk presentera sig när de ringer? Hej, jag heter Bosse och jag söker… Tex. Är det så j-vla svårt?? Man kanske inte behöver presentera sig om man ringer ofta, men är inte det vanligt hyfs??

Ha en bra da!

RC70
0

#2 det var jättekul på RIKS-Föl.

Bästa gångartsföl blev ett hingstföl efter Don Shufro.

Bästa hoppföl samt BIS blev ett hingstföl efter Niveau.

Högsta försäljningen igår var ett hingstföl efter Don Romantic som fick för 102 000.

Akerberg
0

Godkväll =)

#0 så var jag ute o körde  bil vid den tiden när du skrev tråden, hade dock inte tid att skriva här först.

Har varit på Gekås idag, massa shopping, fanns ganska så mycket idag =D

walsan
0

#6 Oj vad svårt det måste vara att döma föl. Har man någon statistik på hur det går för de fina fölen? Varför jag frågar är för att vårt ettåriga halvblod fick fina poäng och blev Mälarföl i fjol…OskyldigSkäms