Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 927 ggr
AnnaB
0

Godmorgon 18/9

Brrr… ruggigt, dimmigt ute o kyligt inne, dags att få igång värmen i huset…

ska hämta ett lass hö nu på morgonen sen är det bara att sätta igång o jobba, ska byta resåren på några sadelgjordar, det tråkigaste arbete som finns, det är så trögt att sy i det, för att inte tala om att sprätta bort det gamla, jag fattar inte varför de limmar allt så otroligt innan det sys ihop…

I varje fall, ha en bra dag alla!

Bullemor
0

Kyligt värre, men soligt och fint även idag.

Flunsan börjar dunsta bort och idag väntar "hund-tillfräschning" inför att löptiken skall åka iväg till uppfödaren för parning på söndag. Hela gänget är i stort behov av Spa-behandling så jag räknar med att huset kommer lukta blöt hund resten av dagenSkrikandes

En ganska tung dag förövrigt, men det piggar ändå upp att få säga Grattis! till SassenachFlört

Sköt om er där ute!

/Frida

ambo
0

Grattis Sassenach från mej med.

Ska rida o ta hand om spanske connemaran..ja, som sagt han kan ju inte komkurrera med connemaror men, ja, just nu då får han duga Glad

Sen ut på bro-landet i morrn jobba o greja där, sova över o hjälpa till på tävlingar i sommarstallet på söndag. Liten inbjudningstävling bara, hoppning. maja ska ta kort på alla. Skönt va ute i stuga en natt och kolla stjärnhimlen Glad otroligt väder ändå, sol varenda dag!

RC70
0

Här på Bjärehalvön är det INTE kyligt! Här är det strålande sol och 9 grader varmt, det skulle klättra upp till en 20 grader idag.

Jag älskar Skåne btw ?

Nu har båda mina telefoner sagt upp bekantskapen med mig så jag måste bege mig in till ängelholm o köpa något skräp jag kan ha så länge!

Trevligt dag!

Spader-EliN
0

God Dag!

Nu är jag hemma igen, varit en sväng till en kompis i alvesta. Nu i helgen blir det förmodligenskogstur morgon & lite dressyrträning när han gått en klass på klubbhoppningen på söndagen. :)

Covergirl
0

Ska om en stund dra in till Lund, tvistemålsrättegång idag. Därefter ska jag och Malin ut på stan och leta kläder till morgondagens Småjurslekar. Kvällen blir lugn eftersom…
imorgon är det förfest vid 11.00 Sen Småjurslekar, mellanfest och utgång. (Är tanken iaf.)

Vädret är kanon, solen strålar från klarblå himmel och det är riktigt varmt ute.
Dessutom har jag idag fått min nya TV, den är rätt stor Cool

Akerberg
0

God kväll

Ägnat stor del av dagen ute i skogen på Snörpas rygg. 2 timmar o 45 minuter tog det från stalldörren o tillbaka. 16 km red vi, inte mycket på så lång tid =P Vi har gått långsamt, klättrat upp på och runt och kors och tvärs på ett berg, smala stigar kräver långsamma gångarter… Har stannat och ätit gräs vid flera tillfällen dessutom. Skyndat långsamt helt enkelt.

Tvättade hela hästen när vi kom tillbaka, slängde på täcke först o tog svansen till att börja med, sen av med täcket o såpa in resten av hästen. Hon hämnades genom att skaka på hela sig från nästippen till svansspetsen när jag stod inom precis lagom skvättradie… Skrikandes  Sen på med täcke och ut i solen o beta lite, det är varmare ute än inne i stallet. Var nog ute och klippte vägkanterna en timme tror jag, mys mys =)

Sassenach
0

#1 +2 Tack!