God förmiddag 19/9
Är alla ute o njuter av sommarvädret…
Har ridit Cheesen på morgonen, han skötte sig bra idag, med tanke på att det är dressyrtävling imorgon gäller det ju att fintrimma, sista chansen så att säga…
Var uteo åkte en runda med Denise igår, hon står jättesnällt i släpet, har lite bråttom ut bara när vi kommer hem igen
….. nä, nu är det dags att fixa till lite ätbart, kommer fikasugna gäster ieftermiddag, tänkte ha en äppelpaj redo för dem….
Ha en bra dag alla!
Är stallchef på Önnarps idag!
Var där i morse o fodrade alla hingstarna och släpade vatten. Jag har ridit Nemo och Nougat också! Det gick jättebra! :) De ska besiktigas på tisdag för de är sålda!
NU är jag hemma o äter lite lunch sen ska jag tillbaka ikväll och kvällsfodra :)
Vill bara berätta, särskilt för RC70, att även så långt norrut som Gävle är det varmt denna september. Vi hade över 20 grader idag. Tyvärr har jag ingen riktig nytta av detta eftersom jag haft feber sedan tisdag kväll. Mår dock bättre, men febern vill inte släppa…Trist!

"God"kväll
satt uppe ganska länge igårkväll och såg på film,ahde satt klockan på 10 men råkade somna om… vaknade vid 11 och skulle åka till stallet vid 12.
Hade tänkt rida men de som tävlas imorgon skulle inte ridas ut (en kompis som skulle tävla)
Vid 4 när hästarna skulle in var chance jättekonstig. Gick in i en av boxarna - tittade inte på den hästens mat utan stod bara och glodde och ville inte gå ut
Förklaringen kom ett par minuter senare när han börjar lägga sig och rulla i spiltan. Kolik.
Ut och gå, inte bättre, gå en sväng till vet kom vid halv 6. Karmplösande och dropp mm. Hemma vid kvart i 8. Ridläraren skulla kolla till honom nu snart. Hoppas han inte blivit sämre igen…

God Kväll!
Idag har jag och Kråkan haft lektion både han och jag mycket trötta och svettiga när vi var klara. Han var nog mest trött i huvudet, var mycket lugn och medgörlig efter lektionen. Släppte honom lös i ridhuset så han skulle få rulla sig och det gjorde han, det såg jätte skönt ut.
Sen när vi lastat ur hemma var det bara åka in och plocka upp mammas födelsedagspresent. Hem, göra mamma sällskap och handla och plocka enbär.
Sen har vi badat lite Kråkman och svans och nu stod han faktiskt still nästan hela tiden. Nu skall jag snart gå och knoppa. Imorgon skall vi åka och titta på en klubbhoppning i närheten av oss, på Per-Henriks ryttarstadion = en plan åker
God kväll!