Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettannonser
Läst 1040 ggr
[AlphLauren]
0

Häst på foder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hastigt och lustigt kommit in på utbildning ett år uppe i Åre.

Hur ska jag göra med hästen då?

Alternativ 1: Om någon vill ha honom på foder fram till sommaren eller gärna hela sommaren också (typ ett-årskontrakt fr o m första oktober eller nåt..)

Alternativ 2: Ställa av honom halvt och ta med honom till Åre och låta han vara skogsmullehäst ett år.

Möjlighet att ha kvar honom i stallet i centrala Norrtälje där han står nu finns.

Hagens Zinzano är 11 år, e: Spinway Corona RC77 u: Abbeyleix Flora RC605

Mycket snäll att hantera och är supersnäll i hagen mot andra hästar. Låg i rang och bråkar aldrig på andra hästar.

Dock lite av en enmanshäst i ridningen, men hittar man spakarna så är han riktigt fin att rida. Kan bli lite stark ibland men det beror nog mest på att jag sitter och spänner mig och håller emot omedvetet…

Tävlad LB dressyr och hoppar mycket bra med en säker ryttare (jag är ingen säker hoppryttare så jag brukar avstå den biten hehe).

Han går öppnor och slutor, skänkelvikningar och hej och hå så han är ju utbildad högre än LB men jag har inget direkt tävlingsintresse mer än att det är kul att komma ut ibland.

Att göra alla rörelser på rad i ett program är ju liksom svårare än när man sitter hemma på ridbanan ;)

Han är 156cm i mankhöjd och robust!

Lånar helst ut honom till någon i närheten av Norrtälje, max 10 mil-radie.

Jag lastar och åker och tränar och tävlar själv med honom utan problem, alltid cool i transporten och på nya platser.

Går att spola och sådär utan problem.

Skoningen har varit problem men om jag får förklara hur vi gör så borde det gå bra nu. Han är faktiskt friskförklarad från sin hovslagarskräck men gränsen är ju hårfin ibland kan jag tycka.

Står han i norrtälje med omnejd vill jag att ni behåller den hovslagaren jag har idag. Flyttas han längre så är det ju inte så mycket att göra åt dock..

Intressant så skicka ett mail. Jag åker upp till Åre på utbildningen redan nu på söndag men kommer veckopendla första tiden så jag är hemma på helgerna. Och Zinzano blir kvar i Norrtälje en tid framöver också.

Sassenach
0

Har en kompis som är nyfiken, mailar henne texten. Hon håller till i Gottröra.

[Heikne]
0

synd att jag inte har möjlighet till två stallhyror, då kunde han fått bo hos oss. Skulle göra susen med lite connemarasällskap till B. Hoppas det löser sig för dig!

kul med jobb i åre :D

[AlphLauren]
0

#1 Ahh okej :) Gör det =) Är det några frågor så kan hon maila mig på min vanliga mail också, den har jag mer tillgång till än här på forumet

em_eriksson86@hotmail.com

LLennartsson
0

Är han kvar ?
Var finns han ?

Stall Bråna

[AlphLauren]
0

Han finns kvar men jag har beslutat att ta med honom upp till Åre :)