Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettresor
Läst 2450 ggr
SigneK
0

Clifden 2009?

Någon som ska åka till Clifdenshowen i år? Det är väl d. 20. augusti? Kanske någon som varit där tidigare har lust att berätta lite? Var hålls showen mer precist, någon som kan rekommendera bra o billigt boende i stan osv?

Akerberg
0

På Clifden Show har jag aldrig varit, men den hålls mitt i stan, går ej att missa.  Gräsmatta med vitt staket runt, the Showgrounds.

colleen
0

Allt boende i närheten är nog redan fullbokat i år skulle jag tro. Kan nog blir riktigt svårt att få tag på B&B såhär nära inpå.

~Jag tror på ödet~

AnnaB
0

Jag ska dit!Glad

Men eftersom det blir första gången är ju inte jag den som kan rekommendera något…… Clifden är ju bara en liten stad så det kan ju inte vara något större problem att hitta i varje fall

Vi ses där!

RC71
0

http://www.galwaytourist.com/

Hej

Att hitta boende inne  i Clifden nu kan nog bli ganska knepigt. Det brukar var fullbokat månader i förväg under just den veckan showen hålls. Själv bokade jag mitt boende för ett år sedan. Ett tips är att söka via länken Glad

ambo
0

Jag lurar i vassen att spontanåka några dar över den 20e heelt solo, maja får passa ambo..Vore sååå kul. Boendet är ju en hake förstås.

Ska kolla på länken!

ambo
0

tjoho nu är allt klart me flyg mm. Åker 18-21 aug och parasiterar in mej hos madeleine Glad 

Nu återstår hur jag kmr från Galway till connemara man ska kanske hyra bil ändå? vill ju rida även, the Point eller om man kan hänga me till Cleggan!

med detta roliga i bakhuvet traska ambo o jag på i rask takt idag i solgasset! jag faktiskt steget före som omväxling..

AnnaB
0

Någon som vet någon bra vädersajt för Irland…

…det är ju dags o börja packa snart….

ambo
0

Verkar ju toppen Glad perfekt väder!

AnnaB
0

Tack Lina! förstår inte hur du hittar alla sidor…..

vädret ser ju förresten lovande ut för Clifden veckan!Glad

SigneK
0

Jag är faktisk lite sugen på att åk….. Jag ser att det är nåt "performance show" även på fredagen och connemara sales i helgen. Är det värd att stanna för detta, eller ska man satsa på att åka hem redan torsdag på en "midweek ticket"?

SigneK
0

Jaha, nu beslutade jag att åka! Kommer att stanna för fredagens show med, det låter spännande.

#4 Det var inte svårt att hitta boende! Jag har bokat idag,  hostel mitt i stan. Vet inte om det är bra, men billigt i alla fall! :)

Jag ska lyssna efter någon som pratar  svenska, då kanske någon av oss träffas där!

Tittut
0

Håll koll på svenskbänken vid showground, där finns de! Flört

Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

SigneK
0

Skrattande

Sigrid-pa-Pottan
0

Som jag redan skrivit i annan tråd, med det kanske hör bättre hemma här: Nu har resultaten börjat komma på CPBS hensida, om det nu kan vara av något intresse för oss som av någon anledning inte finns på plats… http://www.cpbs.ie/page.aspx?id=21

ambo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej kom hem i natt..en otroligt lyckad tripp till Clifden med omnejd. Hade så roligt. Det är som ett gift det där, me Irland

Lägger in lite bilder från vår ridtur på the Point, jag, Mrs M Annika o Hasse.

ambo
0

en till..

ambo
0

en till..

ambo
0

mingel på slottet Glad

SigneK
0

Hej, jag kommer med lite bilder från Clifden, sent omsider!

Jag hörde ingen svensk alls när jag var där, jag kanske stod vid fel ringsida eller…..(stod vid ring 2 mesta av dagen)

Men många fina ponnyer att titta på!

Detta var en hingst e. Janus

SigneK
0

bästa stoföl. Konstig färg på den!

SigneK
0

Klass för ston. Vinnaren t.v. (min favorit :) jättesött huvud)

SigneK
0

barnklass

SigneK
0

europamästare i hoppning

SigneK
0

min hingstfavorti som blev nr. 2 i klassen

SigneK
0

Fint litet sto som rörde sig bra

colleen
0

Kul att få se bilder =)

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Jätteroligt med bilder!