Finaler i Falkenberg
Den 26-27 september är de finaler i 3-årstest, kvalitet o 5 o 6 år championaten…
Lite nyfiken någon som vet något vilka maror som ska starta?
Någon här inne man kommer att träffa på där?
själv ska jag dit på lördagen…
Önnarps Primör - gångarter.

Nu ligger prel startlistor till championaten på ungponnygruppens hemsida. Någon med bättre koll kanske kan gå igenom dem och se om det finns fler Connemaror (och PB), och isåntfall fylla på här….
Dressyr 5-åringar Kat D
Lofty Catriona (Lofty Roederic)
Gräns Tacasco (Grange Flynn Sparrow)
Lofty Roberta (Grange Flynn Sparrow)
Dressyr 6-åringar Kat D
Starrhult Bossanova RC 106 (Spinway Corona)
Fix Winston (Vermont - Juno Rory)
Hoppning 5-åringar. Kat B+C+D
Romantica (Grange Flynn Sparrow)
Poetic Star (Poetic Justice-Misza ox)
Gräns White Chokolate (Grange Flynn Sparrow)
Hoppning 6-åringar. Kat B+C+D
Ben Clein = Ben Klein?? (Calvin Klein)
Holmtebo Our Winnie (Hagens Zephyr)
Jag jobbar tyvärr hela helgen, så jag kan inte följa med Gahnes ner. Extra tråkigt eftersom en dotterdotter till mitt sto ska vara med. Jag har inte sett henne sen hon var ett år, och det skulle ha varit kul att se henne och träffa ägarna. Romantica är f 2003, men pga av hon haft föl går hon bland 5-åringarna.
Romantica 2009. Foto: Okänd. Copyright: Fam Svensson
Vi har med oss Önnarps Pigalle (e. Mountain) och Önnarps Primör (e. Finbarr). Båda laddar för fullt här hemma. Jag och Pigg-Alle övade på att skritta idag, haha.
Primör borde heta Charmör.
#2 Oj vad många Flynnavkommor. Vi som sålt våra två… Men vi har ju en till på gång nu om allt är som det ska.
Är det någon som ska dit som har möjlighet att filma Bossanova? har ingen möjlighet att åka ner dit!

Vad kul med så många Flynn barn.
Sen borde det väl vara ytterligare en del maror i kvaliten och treårsfinalerna också =)
~Jag tror på ödet~

Brittany är väl connamara med. De är väl Ljungstorps Brittany.

#7 Brittney fanns inte med på den startlista jag läste av (uppdaterad 090921), men däremot missade jag helt Bella Mi Po (Pommac), trots att hon stod med RC nummer och allt!
Startlistorna för 3-4 åringarna har också kommit upp nu.
Gångarter 3-åringar
Önnarps Pigalle (Backuddens Mountain Haze)
Erinmore Golden Marble (Öxenholm Marble Jr)
Önnarps Primör (Coosheen Finbarr)
Holmtebo Sinead (Hagens Darcy)
Löshoppning 3-åringar
Holmtebo Bridie (Hagens Darcy)
Lidens Ametist (Juno Rory)
Gracelin Sparrow (Garryhack Frederick)
Ängaskogs Dexter (Poetic Justice)
Fidelie (Övenholm Bobby)
Gångarter 4-åringar
Holmtebo April Lily (Hagens O'Chief)
My Little Sparrow korsning (Grange Flynn Sparrow - Okänd)
Hoppning 4-åringar
Tara II (Öxenholm Marble Jr)
Holmtebo Wizard (Hagens O'Chief)
Padriano (Poetic Justice)
Kenzo II (Poetic Justice)
Poetic Albin (Poetic Justice)
Det ser ut att kunna bli riktigt spännande, jag önskar att jag hade haft möjlighet att åka ner!
Är det någon som kan fotografera Romantica åt mig?

#4 Du får peppa de nya ägarna att vara med nästa år! Den brune kommer att bli GRYM med rätt matchning!
Det kunde ev ha varit ytterligare en Flynn-avkomma i final om inte matte varit så harig. När Fergus skulle debutera i LB i början av augusti hade det regnat hela natten, och framhoppningsbanan var snorhal och rent livsfarlig. Ponnyerna halkade omkring och gick omkull om vartannat. Även inne på banan var det stora vattensamlingar framför hindren. Jag ville inte att han skulle starta sin första lite högre klass under såna omständigheter, så vi nöjde oss med LC, som han nollade. Två veckor senare skulle han ha gått sin andra LB, men ryttaren fick förhinder. Då bestämde vi oss för att lägga ner projektet, eftersom det blev ont om tid med bara några veckor kvar till kvaltidens utgång. Vi satsar på nästa år istället…
Karolinas bästa kompis har en 5-åring e Flynn (korsn kat C), som också hade kunnat vara med. Frosty har gått felfria rundor i LA, så han har kvalat in med råge. Tyvärr passade inte finaldatumet…
Frosty och Mimmi i Trögd aug-2009

Ja, nu börjar det dra ihop sig! Spännande! Jag säger som GE, jag önskar att jag hade haft möjlighet att åka ner.
Lycka till alla connemaradeltagare!

Jag velar om om jag ska åka eller inte… Isåfall åker jag med en 3-årig RP (gång) som medhjälpare, så frågan är hur mycket jag hinner se av marorna… det är ju en ganska bra bit att åka dit med släp också =S Lutar mot att jag stannar hemma faktiskt (Hade varit kul att vara på plats, men jag är inte ett dugg upplagd för att åka dit med transport efter bilen…)

hade varit skitkul att åka ner och kolla men jag har tävling och jobb i helgen.. roligt det med :)

#11 Du kan väl offra dig så att vi andra stackare får se foton efteråt… 

#13 Vi får hoppas på att någon annan fotar, jag har sagt till hästägaren om att jag inte följer med, känner inte för att tillbringa den tredje helgen i rad i bilen =S SÅ roligt tycker jag inte det är att åka omkring (även om det är kul att vara på plats…)

Det är en Brittney med i 6- åringar hoppning.
BellaMiPo Är en connemara iaf oxå i 6-åringar hoppning

Lycka till alla idag och imorgon!
Hur har det gått för våra connemaror?

Jag hoppar in lite från new forest sidan, man har ju lite connemararesultat noterade också 
Det har gått bra för connemarorna! Hagens D'Arcy RC 101 blev Årets Ponny! Erinmore Golden Marble vann gångarterna för 3-åringar! Gräns Tabasco var 3e placerad i hård konkurrens bland 5-års dressyrens kat D.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus