Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 964 ggr
yuppie
0

god morgon 3/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

god morgon alla forumskrivare,

tungelsta i vinterskrud, ja nästan, i alla fall, frost så långt ögat kan nå.

hästarna börjar se så fina ut, sommarröndören håller på att försvinna och klippningen på yuppie, gjorde honom riktigt elegant. tänk så otroligt stor skillnad det är från vinter till sommar på dessa hästar. med päls ser de ut som mysiga björnar och trimmade, otroligt eleganta.

tänk när man läser om er som har det sorgligt  eller jobbigt med era hästar, så inser man hur fort allting vänder och händer.

idag är det ju lördag så man tänker ta det lugnt här och på em en dressyrlektion hos min tränare, som börjar knata på sig lite efter sin smärtsamma olycka. och än är det värktabletter som gäller för henne.

nedanför kontorsfönstret står tre fina hästar och mumsar på sitt morgonhö, tror att de sänder en hälsning till alla sina vänner ute i vårt avlånga land, annki

ambo
0

Godmorgon här är också frostigt och kyligt.

Vi ska nog klippa Ambo också, tyvärr måste man sedera honom då han är liivrädd för klippmaskinen.

Lycka till med din lektion Annki, å jag längtar efter att sätta igång jag med..är lite i ett limbo den här hösten rider inte på nåt vettigt sätt just nu. Men, allt klarnar så småningom!

Kjerulfia1
0

Ännu en morgon med frost, men jag tycker det är ganska mysigt.

Idag står tömkörning på schemat eftersom syrran följer med ut till stallet. Men först ner på stan (måste ju samla ihop steg till stegtävlingen på tappa.se), lämna saker hos svärföräldrarna, handla någon slags fritidsbyxor till mig och sist fylla på skafferiet.

Akerberg
0

God förmiddag, var längesen jag skrev något tror jag, men tiden har inte räckt till riktit

Idag har det inte varit frost här, utan det regnar och har regnat ett tag nu. Man får vara glad så länge det inte är snö iaf! (Snö är trevligt, men inte i oktober)

Funderar på att åka upp till JFK de har nationell hoppning för stor häst idag, testa mina nya fotokunskaper tänkte jag, men jag vet inte, det blir mörkare och mörkare, och det är inte lätt att fota i ridhus ens när det är ljust ute…

Covergirl
0

Här är det inte en tillstymmelse till frost. Däremot har regnet vräkt ner, kombinerat med kraftig blåst. Det gör att regnet kommer från sidan och dessutom i stora "sjok". Peia ser dock lika glad ut för det, vildhäst som hon är nuförtiden.
Har hittills idag inte gjort mycket, bara varit i centrum och köpt ett blomarrangemang till min hyresvärd som har 30-årsfest idag.
Ska pallra mig ut till stallet nu, börjar bli slitsamt att ha häst nu när de står på stall om nätterna… Eller inte. Det här är fortfarande rena semestern! Tungan ute

Resten av dagen lär innehålla ishockey på TV samt 30-årsfest. Kan jag nog mäkta med.