Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 594 ggr
walsan
0

God morgon 091004

Godmorron på kanelbullens dag!

Förät er nu inte bara för att vädret gör att ni kurar inne mer än vanligt.

Här har jag väckt hästarna, morgonfodrat och släppt ut. Stallkatten Putte har hjälpt till som vanligt. Varmt, men strilande regn och grått. Ibland lite mer regn ibland lite mindre. Yr.no säger att det ska sluta snart.

Jag ska försöka röja inne idag också. Hoppas maken bakar bullar! Det kan man väl göra med kryckor, i alla fall med lite assistans! Snart kan i alla fall en krycka släppas!

ambo
0

Gomorron här från Stockholm..uppe tidigt måste göra klart en ritning på söndagsförmiddag..en villa jag inte borde sagt ja till. Har bara tid me alléerna arg på mej själv när jag inte säger nej. Nåja, man får ju betalt iaf Flört

därefter mer röjande av hus, får ju hem de "närmsta sörjande" nästa helg då en son fyller 19.

Sen ut till stallet och släppa ut. Maja rider senare mot kvällen idag. Skönhetssömn ni vet Skrattande

yuppie
0

god morgon igen, ja inte riktigt morgon, men vad gör det på en söndag.

kan säga att det behövdes ett glas vin, varm dusch och mat på lördagskvällen för att få lite värme i sin totalt dyblöta kropp.

blöst och ihållande regn var det som tungelsta bjöd på igår, yuppie tycker inte om regn och blåst utan vill gärna kura ihop sig lite, men han jobbade så bra, att jag inte vet riktigt hur jag ska berömma honom.

utanför mitt fönster är det gnabbning på hög nivå, dvs aran och opalen dansar i vinden tillsammans. har hittat en fransyska över nätet, naturligtvis connemaratokig, jättekul att skriva på engelska. såg t ex att jag inte ens kunde stav till 3 ,utan skrev tre, flott vaa, ha det gott i höstblåsten, annki

AnnaB
0

Hej i blåsten!

Börjar tröttna på det här blåsande nu…. Har varit hos Linus och tog svängen om Willys för att leta plastflaskor, känner ingen som har arkiverat någon av modell Felix, hittade däremot en Willys egen ketchup som verkar ganska lovande och en lite mindre variant med chokladsås ( o, nä då…. det fanns ingen baktanke med den Flört) sen får jag väl pröva mig fram vad som blir bäst, det, el. ev äppelmos…

Ha en bra kväll

Akerberg
0

Goddag

Lyckades pricka in en perfekt tid att åka o rida på idag =D Uppehåll och solsken från det att jag parkerade bilen till att jag åkte hem =) Nu regnar det igen =P

Passade på att rida på ridbanan idag då ägarna är på tävling hela dagen och inte har någon användning av den själva (som de av någon anledning alltid har då jag vill vara där… Jag har lov av pappan i huset att använda den, men dottern är väldigt anti.. )  Det var evigheter sen vi beträdde en ridbana sist, först var Snörpa väääldigt motvals och ville inte någonting, antingen rusa som en blådåre eller inte gå alls, suck! Men hon gav sig till slut =D dessutom har vi galopperat i båda varven, hurra! Hon bockar och sparkar bakut vid fattningar på banan, men aldrig i skogen.. vad är det för ideer kan man undra =S