Bilder till Stallet.se
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna dela med sig utav bilder till internetstallet "stallet.se"?
Det är nämligen INGEN nu för tiden som ger ut bildtillstånd. Jag förstår i och för sig varför.. Men jag skulle verkligen behöva låna dessa bilder. Helst bilder på ponnyer. Jag kommer att skriva tydligt att du är fotografen och kanske till och med din hemsidas adress. På så sett kan jag ju göra reklam för dig! Ifall du skulle kunna tänka dig att låna mig lite bilder så kan jag nås på; Storae@hotmail.com
(Det behöver inte vara PROFFSbilder, utan går bra med gamla, mindre bra, bilder också)

Ska fråga min dotter, hon har massor av fina bilder som hon tagit själv. Hon var själv en Stallet-anhängare på sin tid och förstår dej nog.
Annars kan du ju göra som hon. Lär dej ta fina bilder själv och var på olika evenemang och fota själv. Min tjej blev en rätt bra fotograf tack vare detta och nu ska hon gå bildlinjen på gymnasiet!
Tänkte lite som #1 själv, ta egna bilder :)
#0 Håller med föregående talare. Det enklaste är ju att tex fotografera hästarna på din ridskola? Eller ge dig ut på hästjakt och fotografera i hagar eller dylikt.

Tips är också, åk på tävlingar som hålls utomhus (svårt att ta fina bilder i ridhus om man inte har en jättebra kamera).
Galoppbanan är också ett tips.
Westernshower var vi också på.
Utställningar.
Uppvisningar
Premieringar
mm mm

Men det är ju inte säkert att personen håller på med hästar alls, och för att kunna ta kort behövs ju till att börja med en kamera, inte alla som har, sen måste man ju kunna ta sig till evenemangen också. Inte alltid så enklelt.
~Jag tror på ödet~

Jag ska fråga min dotter när hon kommer hem från skolan, säkert kan du få "hennes hästar" för jag tror inte hon håller på med stallet.se längre, meta bilddagboken och annat "vuxet".hi..hi…

1# - Haha.. Vad roligt! :)
2# - Ni alla har rätt i att jag borde ta mig ut och fota egna hästar, men närmsta stall ligger två-tre kilometer bort.
3# - Jag har som sagt ganska långt bort till närmsta stall och går inte på ridskola i nuläget :)
4# - Ja, precis! Ska ta mig till en westernshow i Stockholm på Gärdet den andra maj. Min lärare ska tävla då, så jag tänkte komma och tjuvkika. Sedan var det planer på Welshriks i sommar.. Hoppas att det blir av. Utställningar har jag varit på, tre, innan. Två shetland och en russ :) Det var roligt. Dock så råkade pappa radera mina fotomappar (!!) Som jag inte hade på extraminnen..
5# - Jag har en kamera.. Men inte alltid tillgång till hästar :)
6# - Vad snällt! Hon verkar duktig på hästfoto. Har hon någon hemsida man får kika på? :)

2-3 km? Det är ju ingenting =S Det går jag varje gång jag ska hämta hästen för att rida på sommaren… Dvs går dit (eller cyklar), går tillbaka med hästen till stallet, rider, går med hästen till hagen och går tillbaka själv till stallet… Rider minst 3 dagar i veckan.

#8 - Hos oss måste man gena på folks tomter osv. vilket jag tycker är lite läskigt :s Annars är det ju bara att gå runt.
Att cykla 6 km tar max 25 minuter. Är man intresserad är inte ett så kort avstånd ett hinder. En kompis till mig hade en arab uppstallad hos oss en sommar, hon hade 6 km till oss, hon cyklade fram och tillbaka varje dag, dvs 1,2 mil per dag. Bara en liten reflektion.

MEN vi vet inte hur gammal TS är eller hur. Eller hur vägarna ut till stallet ser ut. Så jag tycker att man ska passa sig för att ge såna råd utan att veta hur det ligger till.
~Jag tror på ödet~
#11 Min tanke var att TS kanske inte tänkt på den möjligheten ännu så jag delade bara med mig av lite ny input i frågan.

# 11 - Jo, asså. Jag försöker att ta mig till så många hästavenemang som det går.. Men det är ju det där med avståndet mellan hemma och utställning etc.

Putt! (Storae@hotmail.com)
De som söker tillstånd till hästbilder till Stallet.se, Minstall.no, Mydreamstable.com etc, vill oftast ha kvalitets bilder helst tagna med systemkameror (det ärmånga som frågat mig om tillstånd). Då man kanske inte alla gånger har en systemkamera och vill ha fina bilder kan jag förstå att man ber om tillstånd.
hej, jag läser alla er kloka råd och tips till denna tjej som vill ha bilder.
vill bara säga, glöm inte bort hur det är att vara lite yngre och kanske inte fullt så hurtig.
ska se om jag har någon bild som familjen, dvs mannen numera, tagit så ska jag mejla till dig, är det ok med huvudbild, eller ska det vara helkropps, gör det nåt om det är en ryttare på, hälsningar annki, numera mormor också.
ps förstår natturligtvis er också med den tid det tar och pengar att få en bra bild, men … ds
På den tiden när jag själv var aktiv där var jag med och bidrog med bilder till bildbanken, ett ställe där lla medlemmar fick använda bilder fritt.
De bilderna som åkte in där var bilder som var "halvbra" som jag själv inte skulle använda eller sälja och som hade blivit raderade annars. T.ex. att hästen står lite konstigt, att det är för rörigt i bakgrunden, eller i rörelse där steget blev konstigt. Dessa bilder var ändå väldigt uppskattade trotts den halvtaskiga kvalitén! =)
Hakuna matata!