Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 667 ggr
yuppie
0

god morgon 7/10

idag har tungelsta jättertrist väder, efter en natt med rejäl blåst och massor av regn.

tänker på er som får jobba med era hästar, på annat sätt än vad man önskar, nämligen att vara sjukvårdare. men det tillhör ju hästägandet,  själv har jag en tendens att vara lite dramatisk, blir så ledsen, men jag ringer alltid mina vänner som ridit och vårdat hästar och alltid har något bra tips förutom lite uppmuntran.

nån gång rider man varandras hästar, om inte bara för att bli lite uppiggad.

själv ska jag till min tränare, längtar att hoppa upp på yuppie, kram annki

[Heikne]
0

Godmorgon! Tråkigt väder här med, grått och kallt, regnar och blåser.  Allt annat känns också ganska grått för tillfället. Det känns som att min sorg smittar av sig på Bonnie, det sista jag vill är ju att hon ska vara ledsen så jag får väl ta och rycka upp mig!

Imorgon ska vi tillbaka till kliniken och börja jobba på Bonnies hovar. Förhoppningsvis blir imorgon en bättre dag!

(var det föresten någon som fotade under championaten?)

liljegren
0

God morgon!

Äntligen har det börjat spricka upp lite. Hästarna var inte allt för roade av att gå ut imorse i regn och blåst..

Dagen idag består av att lämna tillbaka lite böcker och införskaffa grejer till den nya familjemedlemmen som vi ska hämta på fredag, dock är det ingen häst utan en liten vovve.

ambo
0

Gomorgon just hemkommen från däcksbyte bil + släp mkt smidigt på Ekerö leif E..man sitter o väntar o allt är klart på typ 20 minuter luft påfyllt o alltihop Glad sen tebaks till stallet..och nu panikjobba me en grej. Vilket är jobbigt, numer har jag lärt mig att ta en lugn stund ändå med kaffe macka mm. Sen sätta igång.

Ha de t så bra ni kan alla Glad

RC70
0

God eftermiddag

Här har det hunnits med morgonfodring, ridning av Bugatti, ryktat macho och longerat honom, vi har lastat Nice + 4 3års ston och nu ska jag tillbaka och börja mocka.

Ikväll är det löshoppning uppe i Killerbäckstorp och imorgon är det löshoppning i Hemmeslöv.

walsan
0

Idag hände en lite lustighet i stallet.

En av hästägarna hade tappat bort en nyckel utan någon nyckelring. Hon misstänkte att den följt med en kraftfodergiva (pellets) som hon givit till sin häst Totte. Direkt efter fodergivan utdelades hade hon upptäckt att nyckeln saknades. Det var snabbt gjort att kolla igenom  foderkrubban, men ingen nyckel. Nåja, vi sa till varandra att det var ju i alla fall ingen risk att en häst åt upp en nyckel… De är ju så känsliga. Totte mumsade lungt vidare. Vi sökte igenom hela foderbingen i foderkammaren, golvet och hyllorna runt omkring. Vi sökte också på golvet utanför boxen, lite i boxen, men ingen nyckel. Så hämtade hästägaren en hink i foderkammaren gick och ställde hinken utanför boxen, men på väg dit tyckte både hon och jag att vi hörde ett pling, som om en nyckel föll till stengolvet. Vi sökte igenom golvet i foderkammaren, stallgången och till slut hittade vi nyckeln under hinken. Totte måste alltså stått och tuggat/sugit på den hela tiden medan vi letade. Han hade samtidigt lyckats fått i sig all pellets. Till slut hade han lyckligtvis bestämt sig för att det inte var något vidare att äta nycklar och spottat ut den över boxkanten just där ägaren ställde sin hink! Nyckeln var klart tuggad, men fungerade i alla fall.

ambo
0

Glad Hästar är så kloka! Glad