Pappas bil är borta =(
Natten mellan den 8 och 9 Oktober så stal någon dum j*vel pappas bil på parkeringen i Vaxholm. Det är ingen stor parkering, bara 10 platser ungefär, och parkeringen ligger mitt i bostadsområdet. Den som har stulit den har vetat att den stått där, förmodligen tack vare Aftonbladet och Expressens artiklar "De har dyrast bil i din kommun" där pappa brukar toppa alla listor över Vaxholm…
Det finns inga bogsermärken eller någonting på parkeringsplatsen. Pappa var ute 2 gånger och kollade för han blev så paff när platsen var tom och man ställer inte bilen på samma plats varje gån. Bilen är omöjlig att bogsera då den larmar hejvilt, tutar, blinkar och inte går att starta utan nyckeln, eller få tyst på.
Bilen är förmodligen stulen med en nyckelkopia, för att pappa har alla 3 nycklarna kvar hemma.
Det är en ljusgrå Lexus LS460 med regnr FRF136, som förmodligen redan står på båten till Polen, Estland eller något annat drygt land.
Pappa skulle åkt ner till Småland idag, eller rättare sagt hit först, och sedan till Småland för att jaga älg, och man kan väl säga tur i oturen, att han inte lastat gevären och ammunitionen än..
Han ringde vid 08:00 och sa "Gumman, jag kan inte komma idag, min bil är stulen"…

Att folk inte kan acceptera skillnaden på sitt och andras saker??? Hoppas bilen kommer tillrätta.
~Jag tror på ödet~
Den bilen ser vi aldrig igen!

Fattar inte hur folk är funtade… Hoppas den kommer till rätta
Jag tror heller inte att den någonsin kommer att dyka upp igen :-( De enda stulna bilar som dyker upp är skrothögarna de snott för att busköra med.
Dyra fina bilar lämnar som sagt landet så fort det bara går.

Den kanske ska användas vid något spektakulärt rån
.
~Jag tror på ödet~