Godmorgon 091010
Svag men ändå sol! Har en annons i tidningen om gratis gödsel, så något samtal har redan kommit. Hoppas att plattan töms så vi kan mocka vidare hela vintern.
Annars är mannen i Finland och spelar orkester, så jag kan vara i stallet hela dygnet om så önskas…
Borde förstås egentligen köpa kläder, men är det lika kul?
Säger som franmännen: Dagen är nog sämre än i morgon, men bättre än igår. Tänk på den du!
Morron,
Har äntligen fått "tummen ur" med att börja avvänja fölisen. Tog ut Dessy först i morse, så gick hon o beta lite gräs längs med kanten på hagen. Fölisen gnäggade som skam i boxen, men vad brydde sig morsan om det? Det fanns ju gott gräs att äta. Så nu måste jag fortsätta och ta tag i detta ordentligt 
Ska strax ut med barn + kompis med barn på tur. Två hästar + en med vagn, lite fika och två mammor som får springa brevid.

Idag hade jag min första morgonfodring och utsläpp. Det var en sådan härlig morgon, solen hade precis orkat upp när jag åkte hemifrån, och frosten skimrade vit på marken mot de grön-gul-röda träden. 
Första gången är det alltid intrduktion tillsammans med någon annan, vilket är jättebra, men lite komiskt att när man redan varit i stallet i 1½ år, men då som medryttare. Det som var bra när vi var två var att det tog det typ ingen tid alls. För tillfället är det 15 hästar (det finns två tomma boxar) som ska ha käk, täcken på och ledas ut.
I eftermiddag blir det promenad med Helge (Helge som i Helgonet). Då ska vi sätta på 'nya' sadeln och traska ut en stund. Om syrran följer med blir det ev lite tömkörning istället.
God eftermiddag!
Idag har jag morgonfodrat och longerat Önnarps Macho samt store klumpige Capuccino (Cagancho - Cagliostro). Macho = underbara ponnyn!!
Sen hem och gjort mangosmoothie som jag sitter och suger i mig.
Min yngsta kusin blir idag 20 år! Så nu har vi alla klivit över 20års strecket på pappas sida, där vi är 4 st kusiner.
Jag 86a, Jenny 87a, Johan 88a och Malin 89a ! :) Tyvärr fick varken farmor eller farfar uppleva detta, då farmor gick bort 2006 och farfar 2008.

God kväll!
Har jobbat idag, sen blev det en sväng in till stan och äta lite på sibylla och därefter en mcflurry på mcdonalds. Vidare hem och fixa iordning lite på höskullen, (plocka bort en del av trumman så det inte kommer in fuktig luft inifrån). Därefter har jag lösgalopperat; Lilleman, Loppan och Cirren. Full fart på de två sistnämnda pojkarna. Den andra har mer koll på vad som begärs av honom även om han också får sina ryck då och då.
Nu har vi precis tagit in hästarna och gett de eftermiddagsfika. Är jättetrött just nu, men ska iväg snart igen och titta på film. Johan Falk blir det. De filmerna är bra!
~Jag tror på ödet~