880411 - 090120
Min häst är död. NFB Brolötens Grafit RC 70 är död.
Min älskade häst, är död. Han somnade in i morse i sin box på Önnarps. Det känns helt sjukt. Jörgen försökte ringa mig i förmiddags, men vi talades vid vid 16:30.
Grafit hade börjat dricka kopiösa mängder vatten, och kissat ut minst lika mycket. Han hade skjutit rygg så fort han skulle kissa. Antagligen så gav Grafits njurar upp i morse. När Jörgen kom till stallet låg han död i sin box.
Det känns som en del av mitt hjärta är dött. Min älskade vän. Jag fick 3 fina år tillsammans med honom och han kommer att vila på Önnarps föralltid.
**Vila i frid älskade Graffe.
**Jag kommer sakna dig för alltid.

Beklagar verkligen!

Så sorgligt!
Men så otroligt att du till våren får ett av hans sista föl! Det är du absolut värd så som du kämpat för Grafit.
Kram

Älskade lilla vän! Jag finns här för dig, det vet du.
~Jag tror på ödet~

Men så ledsamt, beklagar!
Förstår att det känns tungt. Du får glädjas åt de föl som väntas efter honom i år,inte minst Monias!
Du har mina sympatier. Efter upplevelserna med Packie när han befann sig i gränslandet vet jag hur det känns. Hingstar har en förmåga att nästla sig in i hjärtreötterna… En tröst, det var nog nån mening med att det är några smågraffar på G till våren just i år.
Hälsningar M
Så tragiskt! Jag håller med alla andra om att det är otroligt trist, men att du ändock har en hel del positivt att se fram emot till våren.
Kram till dig Johanna!
Liselotte Erixon, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ ~~

Nej ! Så hemskt 
Stackarns dig, tröstekramar……
Från en som vet hur det känns
Vad tråkigt…hemsk upplevelse
hoppas du kan glädjas åt Monias kommande föl efter honom. Han lever ju vidare genom sina barn…hoppas de blir lika underbara som du beskrivit Grafit!

Vet inte vad jag ska skriva, så hemskt att få ett sånt besked. Hoppas nu Monia får ett riktigt fint litet föl till våren som minne av sin underbart fina pappa.

Vad tråkigt.. finns inte ord för sånt här. Tyvärr har jag också en dam här hemma som dricker väldigt mycket. Trodde inte att det kunde gå så fort.

men vad sorgligt…tycker så synd om dig och känner med dig i din sorg…kram från ockelbo.

Åh, nej, så sorgligt. Är verkligen ledsen för din skull!
Grafit fick leva ett långt och innehållsrikt liv och verkade ju må väldigt bra i somras. På bilden här ovan ser han ut som vilken unghingst som helst..
Kan bara hålla med ovanstående om att Monias och Graffes föl nu blir till ännu större glädje.
Hälsningar Kerstin

Du vet att du kan ringa närhelst du behöver. Förutom det faktum att du är välkommen hit närhelst du behöver.
Kramar

Usch, det var verkligen tråkiga nyheter. Jag kan förstå att det känns mycket tungt för dig nu.
Hoppas att Monia ger dig ditt drömföl i vår och att de andra stona Grafit fick betäcka i somras också får fina föl.
Kram

Vi tänker på dig. Så sorgligt.
Hoppas att Monia och det lilla livet i hennes mage kan trösta något.
Kram från oss runt Camomille
Vad tråkigt!
Men jag kan inte låta bli att tänka på vilken tur det var att ni gjorde de val som ni gjorde i våras när Grafit vara avelhingst för en tid. Det såg verkligen ut på korten som att han trivdes med tillvaron. Det är ju inte självklart att livet skulle ha sin gång i den ordningen, dvs det hade ju varit för sent att göra valet denna vår…
Hoppas att du ändå får en fin vår med Monia och ett nytt föl efter en fin pappa!

Så sorgligt
Hoppas Monia ger dig ett fint föl efter honom i sommar.
Kramar

Mina tankar är hos dig, och jag hoppas verkligen att du får ett riktigt fint föl efter Grafit till våren.
Kram Helena
Hlsn Helena, medarbetere på New Forestponny.ifokus
Verkligen sorgliga nyheter.
Kan bara, liksom många redan nämnt, tycka att det är tur för dig att du har fölet på gång och hoppas på det bästa där i stället.
Här syns Grafit vid hingstmönstringen 1993.
Kram
Sigrid
Sigrid Åberg
sigridpapottan.blogg.se www.pomonaconnemara.se
Tack alla!
Det har varit en sjukt tung dag för mig idag. Jag har förlorat min drömprins. Men, som min gode vän Hanna sa
"Du köpte din drömhäst och nu är han bara din. Du får dessutom ditt drömföl som du längtat efter så länge. Det var meningen att Grafit skulle till Önnarps."
Idag kändes det som om Grafit gav upp. Att han nu äntligen var klar. Det kändes skönt att han fick somna in själv och att jag slapp ångesten av att behöva "beröva" honom på livet.
Han är och förblir min drömhäst.

Det är tungt när det sker. Men sorgen och glädjen vandrar tillsammans. Mycket glädje och stor sorg är följeslagare när man lever med hästar…Ny glädjekälla har du nog på god väg i magen på Monia.

#24 Kloka ord!
Så jäklans vacker han var!

#26 Mycket vacker bild!
Beklagar din förlust!

Jag vill också beklaga sorgen. Förstår att det är väldigt tungt just nu. Jag såg honom ett par gånger när det begav sig på tävlingsbanorna och han var urfin! En legend är borta.
Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus
Beklagar det sorgliga
Fin häst…… underbara bilder!
Förstår hur fantastiskt glad du är över att ni hann betäcka
Monia med honom.

Här kommer min favoritbild på Grafit, tagen på hingstpremiering i Köping.
Hlsn Helena

… och här kommer en bild från ponnyderbyt i Dagstorp 2000.
Hlsn Helena

#33 Enköping var det väl? Jag satt i alla fall på läktaren i Enköping det året Grafit och Dale Mist visades
Vet att Grafit visades året inna också, men det var väl enköping då också? Kanske minns jag fel…

Du har så rätt, Enköping var det förstås :) Men året har jag glömt…
Tack Helena ! Jag fick de där bilderna utav dig redan för några år sedan. Har ett utav dem utskrivet på en bänk hemma.
Jag är otroligt nedstämd o deppad idag.. ingen rolig arbetsdag.

Jag har en hel del bilder på Graffe från Åstorp, jag ska skicka över de till dig nån dag. Om jag inte kommer ihåg får du påminna mig.
Kramar om!
~Jag tror på ödet~

#36 Borde ha varit 1992?
# 36 o 39. Det är -92.
#0 NEJ! Vad är det som händer?! Min häst förra veckan och din den här. Nu blir jag arg! Och mkt ledsen också förstås.
Jag beklagar så mycket.

#41 Ja, det är tragiskt! 

Det var tråkiga nyheter. Grafit såg pigg o fin ut i höstas då vi var hos Jörgen för några bekanta ville se om han hade någon lämplig ponny för dem. Jag försöker "sälja in" Connemaror vart jag går, mitt motto är - Varje hästintresserad unge som har möjlighet att få köpa ponny, bör i första hand titta på Connemara!! Vi letade ponny i över 1 år (den ena felhanterade felridna ponnyn efter den andra)och inte förränn vi fick provrida några maror så fungerade det mesta…vi ääälskar våra 2 D-ponnier, temperamentet o ridbarheten är outstanding!!
Även jag håller tummarna för att du får ett fint föl efter Grafit.
Usch, vad trist Johanna! Men det var ju en stor tröst att han fick en fin sista tid i livet-och en massa tjejer! Man ska sluta med flaggan i topp…
Skickar en hälsning till AKWIK också, oerhört tragiskt! Lätt att säga att man vet hur det känns- men jag vågar säga att jag vet det.

Det är alltid så sorgligt och smärtsamt att förlora en nära vän. Hingstarna har precis som någon skrev lite högre upp, en förmåga att krypa långt in i hjärtat på en.
Det ska bli roligt att få se hans bebis i sommar på utställningarna 

#48 Vacker bild!
Tack Lina !
beklagar
Läste det på Ridsports hemsida och tänkte på dig som verkligen älskar din hingst. Beklagar.
#52 Tack, ja, jag älskar verkligen den ponnyn. Det känns skönt o veta att folk förstår hur mkt jag kämpat för honom, hur mkt tid, energi och pengar jag har lagt ner för att göra hans sista tid till den bästa.
i nästa månad blir det tatuering. har redan texten "mors ultima ratio" på ryggen, skall byggas på med "RC70".

Jag beklagar!

#52 Men usch vilken hemsk bild! Nog måste de ha haft någon bättre att tillgå. De har ju ett stort & välsorterat bildarkiv!
# 55 Jag skickade den men trodde inte att de skulle ta in den. Skickade en ny som jag fick av Johanna, men de kunde inte öppna den, så den gamla fick ligga kvar. Har bett dem om en tävlingsbild till papperstidningen.
Å andra sidan var det så han såg ut när han var ung och nygodkänd…
#56 Japp !