Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1071 ggr
monsterpony
0

God morgon 091014

God morgon på er. Här singlar snöflingorna ner i stadigt takt och det är underbart vackert med lite sol som skymtar genom molnen. Man kan inte bli annat än glad när man ser det. Glad

Här blir det en lång dag på jobbet med kvällsundervisning fram till klockan 8… Rynkar på näsan

RC70
0

God morgon!
Späckat schema idag. Ska åka och fodra nu i stallet, sen hem och fixa o byta om, åka till AMS.. sen vidare efter det till Flyinge!

Tjing tjing, ingen snö här iaf!

AnnaB
0

God morgon,

måste försöka återgå till vardagen igen, solen skiner även om det är kallt o frostigt ute… ska ta ut Cheesen på en ridtur tänkte jag,

Sen är det någon som har någon idé om hur jag ska få Cheesen o acceptera Denise, min 2 åring, har försökt släppa ihop dem men han är så agressiv mot henne, rangordningen borde ju lätt vara uppgjord då hon springer undan, men han nöjer sig inte med det utan fortsätter att anfalla henne…

Ska ta mig ner o hämta morötter till pållarna idag också, det börjar bli säsong för det nu …

Ha en bra dag alla

Akerberg
0

God morgon

Kallt idag med, men ovanför nollan iallafall!

Fortfarande ingen bil, så jag fick köra mamma till jobbet i morse innan jag åkte till mitt.

Fick sms av Snörpas ägare att idag får jag nog hålla i mig, tanten far runt som en studsboll i hagen!  hihi =) Pigga tanter är roligt ^^  Hoppas hon har studsat av sig det värsta innan jag kommer bara ;)  Blir iof en lugnt sväng idag, kan bara rida innanför elljusspåret pga älgjakt i skogarna utanför… Blir ändå full reflexmundering med neongul jacka och skrittäcke, samt benreflexer, brösta, tygelreflexer mm mm mm, bäst att inte kunna förväxlas med en älg!

ambo
0

gokväll, idag har jag röjt som en skottspole och dan är inte slut än..först uppe vid mina roslagsalléer i Kristineholm samt Rånäs. sprayat i asfalt för trädplantering mm..Plus varit inne på Vägverket o haft genomgång med Tjifen. Blir väl bortåt 20 mil totalt på en dag..

Snart curla ambomatte med bilskjuts samt mock o höpåsande då hon finrider lille ambo. Det är dock inte var dag jag gör detta, brukar va torsdagarna men, idag körde allt ihop sig.

ja, livet är inte tomt och meningslöst iaf Glad

colleen
0

Kul att det är lite fler inlägg idag =)

Jag har precis kommit in från stallet. Ridit en häst på ridbanan, ute i skogen vågar man ju inte röra sig nu när det är älgjakt. Sådär roligt tyckte han väl att det var. Sköt gjorde de också, fyra skott. Undrar om det var för att döda en älg? Idag blev det termobyxor på, tre tröjor, en tjock jacka och halsduk. Frågan är hur jag ska klara mig i vinter när jag redan har alla de kläderna på mig nu? Men jag slapp frysa!

Sen blev det lite träning med lilleman, lösgalopp på ridbanan, han passade på att hoppa över hindret som stod uppställt också. Kul med hoppvilliga hästar! Sen tränade vi lite ledarskap. Han följer mig som en hund, ska öva vidare på att backa bara.

Är trötteli trött och skulle gärna gå och lägga mig nu, men hästarna ska matas om någon timme och sen ska jag duscha. Var helt slut på jobbet idag, hade enkelt kunnat sitta och somna. (Och då låter det vädligt mycket vid min maskin…). Sen hade vi möte det sista innan det var hemdags.

Skriver jag mer nu orkar nog ingen läsa…

~Jag tror på ödet~

walsan
0

#5 Jag blev nyfiken. Vad är det för maskin du pratar om?

Annars jobbade jag sent, men kom i alla fall iväg till stallet och fyllde på havre från lilla förrådet vi har hemma i garaget, till några i familjens förtret. Ingen bil får plats. Men det är inte bara för havren. Scooter, motorckel, bockar, plank, gräsklippare mm tar plats.

Håller på att jaga samma lastbilstransport för hö som härom dagen. Vi fick tag på en som kunde tänka sig köra, men han var dyr. Menade att det skulle ta bortåt 8 tim att köra till Almunge, lasta på, åka tillbaka och lasta av. Då skulle vi ändå vara ett gäng som hjälpte till och bar balar.

Jag får fortsätta att jaga.

liljegren
0

God kväll!

Idag har varit en produktiv dag, eller, det är fortfarande.

Idag har det skrevs första grupparbetet klart, äntligen! Så har jag börjat på ett annat arbete, sitter och grejar lite med det nu faktiskt, men vetenskapliga artiklar är inte det roligaste alla gånger, så då får man ta sig en paus lite då och då.

Utöver att jag pluggar bakar jag även bullar som för tillfället står på jäsning…

Nej.. åter till bullarna!

colleen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Jag är operatör för en maskin som tillverkar rollerset och byglar för målning. På Anza i Bankeryd.

Skickar med en bild på ett rollerset och en bygel. Flört

~Jag tror på ödet~

walsan
0

Jaha. Tack!