Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettresor
Läst 1445 ggr
AnnaB
0

Clifden 2010

Jaja, det är lååångt dit,

men Ambo lurar iväg mina tankar mot härliga strandritter i ClegganFlört. Så varför inte ha en tråd där vi kan drömma oss bort på en ny resa så här i vintermörkret!

Såg i utställningskatalogen att nästa års show är den 19 aug. Åker man då till till tisdagskvällens välkomstfest, rider på onsdagen, utställningen på torsdagen, tja Ambo vad säger du….

Finns här fler som är sugna att hänga på?  - vi kan ju göra en egen mini-grupp-resaGladFlört

ambo
0

jaa! Bring it on!Skrattande 4-dagars är vad jag kan fixa rent logistiskt tror jag! Jag ska reka en grej att flyga till nån annan flygplats närmare Clifden. Nån sa det, måste utredas!

Kingstown house mitt i smeten där jag var nu sistens, Cleggan onsdag, utställning torsdag..kan inte bli bättre! ska även se om jag kan få fatt i Ballinasloe stuteriet Ambos uppfödare..herr C Mccormack behagar inte svara på mina brev..skulle va kul komma dit på nåt litet besök..samt smaskiga middagar every night Glad

AnnaB
0

#1 Det går bara  att flyga till Dublin, annars är det bara inrikes luskade jag ut av Herr Gustafsson…

RC71
0

#2 Jag flyger nästan alltid Dublin -Galway. Kostar inte många hundralappar om man bokar tidigt .

monsterpony
0

Klart man är sugen… Nästa år kommer jag förmodligen inte ha häcken full med undervisning i början av september i alla fall, så det är ju lovande. Men men, det beror helt på vad semestern ska räcka till i övrigt, hur flygrutterna går, hur upptagen jag är osv osv osv… Men drömma kan man ju alltid… Glad

AnnaB
0

#3 höll på säga hinner man det…. man hinner väl inte starta förrän det är dags o landa igenFlört vilket bolag flyger där?

RC71
0

#5 Aer Arann. Jag som inte tycker vägen Dublin-Galway är så kul föredrar flyget. Går 4 ggr per dag.

ambo
0

Fast, man måste ha bil från Galway och det behöver vi ändå Glad så vi kan turnera runt lite..bussarna går ju sådär lagom ofta

AnnaB
0

Vet att det går bussar direkt från flygplatsen ut till Galway, det är ju också ett alternativ så behöver man inte köra hela vägen…

-Annars kanske vi ska ta o hyra en helikopter, den kan ju landa direkt på show ground i ClifdenFlörtCool

ambo
0

# 8 ha! jag bangar aldrig för körningar över hela Irland det vet ni..Flört Galway - Clifden kör man på en kafferast hehe men det är sen man behöver bil för att hinna ut till cleggan mm

In i alla bokningsställen och kolla - själva planerandet är alltid kul!

AnnaB
0

Heja Ambo…. -jag litar på dig…

själv känner jag mig tveksam vad gäller körningen ut från Dublin i vänstertrafikObestämd

colleen
0

#10 Ingen fara att köra ut från Dublin, vänstertrafiken vänjer man sig vid fort, även rondellkörningen. Jag var ju chaufför nästan hela våran resa…

~Jag tror på ödet~

ambo
0

# Men vi kan tajma Galway om vi är ute i god tid. Nu i å r var jag sen och inga plan funka. Då kör man bara från Galway till clifden och retur. Jag kör Glad så gärna. Inte bilmärke Kia igen dock tack

liljegren
0

åh.. låter jätte kul!