en liten diskussion
Läste tävlingsnyheterna på connemarasällskapets hemsida. Läste resultaten ifrån innomhus SM i Ljungby där Poetic Gillbert hade placerat sig och slogs av stamtavlan (e. poetic justice - poetic justice)
trodde något slarvat och dubbelkollade givetvis aramennoc men det stämde.
kommentarer om detta?
men oj! snacka om inavel!
Inget som jag stödjer!!
Linjeavel är enbart ett finare ord för inavel, oavsett hur mycket "koll" du säger att du har!
urk

- hans uppfödare måste varit rädd för att inte hoppanlaget skulle gå i arv, el. ska man skylla på en tjuvbetäckning kanske

# det var min första spontana tanke också. Men det måste ju funnits fler alternativa hoppare att avla vidare med. Att bli betäckt med pappa är ju så nära man kan komma inavel.

#3 Men gick Poeten i hage? Jag har för mig att han inte höll sig där han skulle och därför fick gå på promenader och i skrittmaskin?
Jag har också reagerat på just den hästen när jag satt och tittade i SCS register. Och tänkte att det där måste ju vara fel någonstans.
~Jag tror på ödet~

#5 Har också reagerat på härstamningen, men det står samma i både SCS register och på Svenska Ridsportförbundets licenssida, så det bör stämma….

#0 Jag har för mig att jag har läst den ponnyn är född på flammabygget och är resultet av en tjuvbetäckning.
#5 När jag har varit på flammabygget har Poeten gått i rasthage.

#7 Ja, det är ju ett problem man riskerar när man avlar på hopponnyer… 
Jag vet inte hur det ligger till i det här fallet, men det är ju en förklaring som är lätt att tro på.