Stryker ni shabraken?
Har stora schabraktvättardagen idag… Kollade temperaturen på ett nytt som ska tvättas för första gången (Kör dem alltid i 30 första gången iof… för att förhindra att kantbandet krymper, det är så fult!), såg iaf då att det hade stryksymbol med! 1 plupp får man stryka det med stod det.
Hur många stryker sina schabrak?! Jag har aldrig ens tänkt tanken =P

Inte jag iaf =) de får dropptorka sen används de bara =)
inte jag häller, tvättar mina regelbundet i maskin och har aldrig sett en ända liten rynka. Det beror nog på kvalitén.
Jag gillar inte "sladdriga" schabrak utan väljer ofta de tjocka stabila.
extra + till equiline som lyckats göra ett vitt schabrak som inte blir smuttsigt. Min röda sadel brukar annars lämna rosa spår på allt.

Jag stryker som sagt inte heller, skulle aldrig komma på tanken faktisk =O Har aldrig haft ett skrynkligt schabrak =P
Är jättenoga med att dra i kantbandet direkt när det kommer ur maskinen, tycker det är så fult när det stretar i kanterna o böjer sig uppåt eller inåt =S

Hur bär man sig åt för att behöva stryka ett schabrak??

#4 Bra fråga. Ungefär som att stryka sina jeans 
#5 Jeansen stryker jag däremot
.
#6 Oj walsan där ligger jag i lä!

Allt beror ju på hur man hänger tvätten! Hänger man skrynkligt får man stryka, hänger man slätt slipper man ;) Jag stryker aldrig något (I) (utom skjortor o liknande, men det är så sällan så det räknas knappt)