Nu är det dax
Jag har bestämt mig. Jag ska ha en pålla till mig själv. Connemara eller connemarakorsning vore roligt. Viktbärande lite maffig sak att avla på.
Har ju lagt bud på en gammal dressyrvalack 18 år från Äppelviken idag..hörde mig själv säga att jag kunde köpa honom
skimmel Cor de la Bryère - Mowgli
Innan det sker ska jag dammsuga marknaden efter ett sto som kan va min lilla dressyrhäst lydig och trivsam. Kommer stalla upp den ute i Bro på sommarstallet antagligen.
Så, om ni har nåt sto därute som kan orka en halvfet käring hör av er

Kul!!
Inte en dag för tidigt….
va tror du om din åring som du har till salu höjd..?

#2 Kat. D 

En ren mara tycker jag. Helt klart!!!
Vad är det för prisklass du tänkt dig? På ett ungefär?
~Jag tror på ödet~

Klart att du ska ha en Connemara.
Jag har en ful ovana att jämt läsa igenom alla connemara-annonser och såg häromdagen den här; http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=240849&inriktning=&typ Ser väldans trevlig ut tycker jag.
#5 Men är det fler som har den "ovanan" ;) ?

#5+6 Kan det vara en sjukdom, för här är en till
.
~Jag tror på ödet~

#5 Jag vet vilka ägarna till den hästen är.

Nämen va roligt! Klart du ska ha ett connemarasto
Kul att du kommit fram till att du ska skaffa en egen ridhäst!!!
Klart att du i första hand ska leta efter en mara!!!
(Annars kan jag rekomendera Welsh Cob
)

Självklart ska du ha en Mara! Själva håller vi på att köpa en mara korsning reggad som RP just nu. Vill du ha en cob så vet du vart du ska vända dig 
ja är precis lika dan, en gång i veckan går jag igenom varenda connemaraannons, för säkerhets skull tror jag så man inte missar nån guldklimp. Annars är det bara roligt att frossa eller hålla koll på vilka som säljs och så vidare.

Jag följer också vilka connemaror som är till salu.
Denna dam vi köper (allt är klart! vi ska bara skriva papper) hittade vi dock inte genom annons utan ägaren ringde oss och erbjöd oss ett förmånligt pris, 2/3 av ursprungspriset som de hade spekulanter på.
Roligt för oss! Snart har vi en ½ connemara i stallet igen. 

-Här är en till som följer annonserna…..
Ambo; finns ett maffigt sto på västkusten, är det för långt iväg?
Klart du ska ha ett connemarasto! Det lämnar många möjligheter öppna för framtiden! Om du skulle vilja ställa ut! Om du skulle vilja ta föl. Om du skulle sälja till någon som vill detta. Om du eller någon skulle vilja delta på Riksen!!!
#5 jag skickade ett intressemejl till dom!
#16 ja, hm, lite långt men vad var det då? Finns annons el dylikt?
#17 ja
och idag var jag ute på Ekeby på hemväg från landet i Bro, de vet nu att jag letar häst. vår Ambo kommer dit 18 juni över sommaren som vanligt. Mitt drömstall med allt jag vill ha: trevliga folk, gullig bonde som stallet arrenderar av, underbara ridvägar stubbåkrar badställen, ridbana o litet ridhus..tillgång till stort ridhus på Toresta nära stallet..tränare kommer dit..urvackert läge lantligt och fridfullt. Att jag red där som liten är ju extra roligt..några där var där då samtidigt som jag anno dazumal
bild från Stora Ekeby Gd beläget ca 6 km söder om Upplands-Bro!

Roligt Ambo! Klart du ska ha en connemara =)
Svar till flera ;) Det ÄR en sjukdom… 
Jahapp ska troligen till Gnesta på lördag vid 17 o kolla på Countess..en annan spekulant ska rida då men instruktören ska visa upp vad hon kan då. Så jag joinar då o så får vi se..hon är tydligen lite tittig av sig men inte mer än att frysa fast i backen typ..men kan alla skolor i dressyr
maja får väl hoppträna me henne i såfall
Fel färg för mig, gulbrun, men what the heck
Såg en i stamtavlan som hette Blue Eyes då finns det väl BEC..ni som kan allt jag ej kan

Det kan ju vara en ponny med stora tecken och det är därför den fått blå ögon
.
~Jag tror på ödet~

#20 Hälsa Marianne och pussa lite på deras andra häst, Idenors Linda!
/ Kerstin

Just den Blue Eyes är en BEC

#0 Kul att se att "dammsugningen" börjat!
Jag följer denna tråd med stort intresse! 

det kan ju ta låång tid!
ska ner till gnesta nu på onsdag o prova istället för lördag.
ja och så ska jag ju till dej 7 juni
jag spanar ÖVERALLT

Vad roligt att du ska köpa connemarasto!
Jag antar att du redan "lusläst" Hästnet men jag har för mig att jag sett flera övervuxna connemaror där för bara någon vecka sedan.
Lovar också att hålla ögonen öppna. Jag antar att du helst vill ha en inriden och utbildad häst?
#26 Har aldrig hållit på me unghästar men marorna är ju coola så den behöver inte va så utbildad egentligen. Inriden i alla fall. Måste kolla mer på Hästnet tror jag 

Hörde om en fux mara på 3 år som vad 164 tror jag det var…

#28 164cm
det kanske är den blivande OS hästen, haha.
~Jag tror på ödet~

#29 Man vet aldrig! 
#29 Det får du ta och kolla upp!!!
Så att du inte missar din blivande stjärna
# 27 Är det en övervuxen connemara du letar efter? Du kanske har skrivit men jag frågar igen…
# 28 Oj det lät inte fel…
#33 Jo det är det i första hand. Känner mig för stor för en ponny. Fast iof Ambo har inte brytt sig o inte heller Sam på irland som drog järnet 9 stränder typ..
Men oj vilken fin annons idag Hästnet, Poetics Tudelu! Jag skicka mejl på den just 

#35 Samma ägare till den som de som köpte vår Jackie. Jackie är fö också till salu. Stor (maxad D), snygg och fantastiskt trevlig och rida (står för närvarande i sigtuna).
#36 såg Jackie där på deras hemsida. tudelu var liiite för dyr i utropspriset..fast mkt snygg..jackie såg fin ut också!

Jag sällar mig till kören som röstar för ett renrasigt sto…
Jag tror inte att det måste vara en överhöjdare för att klara av dig heller. Jag minns dig inte som påtagligt storvuxen…?
Spännande med hästletandet. Hoppas du hittar din drömpålle snart. Du kan ju också pröva att annonsera på salu-listan under köpes. Det brukar ju vara en del som gör det.
Lycka till och fortsätt att hålla oss uppdaterade. 

Ta en tripp till Irland kanske?
Och köp en syster till Ambo???
~Jag tror på ödet~

#36 Lite OT, men vet du varför hon säljs så snart igen?
Ursäkta urspårningen 

#36 Ja, det undrar jag med , alltså varför hon åter är tillsalu..

#40 + 41
Jag tycker förstås att det är tråkigt att hon säljs igen, men det är ju inte min häst längre, så det är bara att hålla tummarna för att hon hamnar rätt i framtiden.
Anledningen att de säljer henne redan är att Rebecca som skulle rida och utbilda henne kom in på YR-utbildningen på Strömsholm. Hon sålde då flera av sina hästar, och ja någon ponny tar de ju inte ens emot där…

#42 Ok. Hoppas hon får ett långvarigare hem denna gång.
#39 ja jag funtar ju på att åka några dagar i augusti till den 20e så, kanske det! leta upp Christy Mccormack..eller leta efter Robin Hoodston! 
I morrn ska jag iaf prova Countess. Lite spontant sådär..

#44 Hälsa gärna till Marianne. Och nordisen Linda, som bodde hos mig ett år. Från Kerstin 
Lycka till, också
#45 Det ska jag göra, både nordis och Marianne 

Jag såg ett connemarasto e. Dale Mist född -05 som är 152 cm på Hästnet, har du sett henne? ( sid. 2 av connemaror just nu )
Vet ej hur man länkar tyvärr….

Bjennesby stuteri har också en överhöjdare till salu på SCS salulista

#44 Lycka till idag. Förväntar mig rapport från provridningen ikväll. 
#47 Är det denna annonsen?
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=237566&inriktning=&typ=

#49 Ja 

#50 DEN såg trevlig ut!!
Kan växa något ytterligare. Troligt,tom.
Kort rapport från Gnesta: Jag och ägarinnan känner varann. Vi har ingen aning om hur var eller när
så det måste grubblas kring det..ev om det är från uppsala-tiden..hon såg direkt jag svängde in på gårdsplan att hon kände igen mej o jag likadant 
Pålla var tvärhalt. Vänster bak. Hon har inte varit halt en dag på den tid hon ägt henne..idag var hon det. Suck. Naprapat beställd till nästa v. då det verkar röra sig om ngt sträckningsaktigt uppåt..från hagen i natt kanske, igår var hon helt ohalt. typiskt va, åka från Bromma halvvägs till Katrineholm..men, så trevlig ägarinna och en drömby har aldrig sett så vacker omgivning knappt..
annars en maffig kraftig sort, kunde tydligen en del i dressyr öppnor slutor mm..ej tävlad..uppfödd västkusten….lugn o fin på marken iaf, bra i skog och mark. De hade bomlös sadel o det verkar ju toppen. Måste skaffa en begad till ambo att ha i skog o mark!
Vi får se hur det utvecklar sig det hela..
Jag såg nordisen Linda och hälsade från dej Kerstin!

Men ambo, vad trist att hon var halt! 
#53 ja det var lite beigt var ju så taggad lixom..
ska kolla me Bjennesbys oxå, ett skimmelsto där
#52 Vad fin hon är… synd att det inte blev ngn provridning

#52 Såg Linda fin ut då? Ja, Marianne är en mild och urtrevlig person. OCH ärlig! 
Tack för framförd hälsning, Ambo!! 
#56 Linda såg jättesnygg ut! Ska kolla om hon finns i bakgrunden på nån av mina bilder..tror hon är me på en film jag tog även me filmkameran! Hur jag nu får in den här..kanske kan lägga på youtube
Har tagit kontakt me Bjennesbys o ska kolla in Jeros Magic Movement troligen nästa helg
på hemvägen kanske jag kan få in Hagen också. Om detta funkar ej säkert än..
Nån som vet nåt om JMM? Va hon nu kallas..Maggan kanske 
Stammen har jag koll på iaf.

Hej,
Oj så spännade med egen mara. Synd att man är så lång själv ….
Kan väl som vanligt tipsa om Liden (utanför Falköping) som har
flera unghästar. De har två fyraårsston (varav en med diplom) och två treårsston för tillfället. Tror inte att någon av dem är överhöjdare. Plus flera trevliga vallacker. Fyraårsstona är skimlar, alla andra bruna vad jag vet. Några av dem syns på hemsidan
tp://www.välkommentillliden.info.se/
( svenska flaggan+connemarabilder)
De brukar inte annonsera så ofta utan dyker det upp en köpare så gör det ;-)
Men oavsett vad du fastnar för så lycka till!!
#60 tack för tipset!
Det kan ju ta låång tid detta. Allt måste mogna fram 

#58 Roligt att höra! Hos mig trodde alla att hon var en w-cob
. En superrar häst. Frappant med sin kolsvarta färg! Tack för lägesrapport,Ambo!!
#62 ja, jag tänkte lite w-cob eller frieser tom först..hon jobbar tydligen som riddarhäst också!
#´59: Hade "Maja" hemma för ungefär ett år sedan. Hon fölade hemma hos oss och vi hade henne mars-augusti. Verkligen skit trevlig Connemara. Är på mamma om att köpa henne, men du verkar hinna före ;)
Hon var ju bara 4år när vi hade henne, men jag red henne bland trafik, ute i skogan, på ängar och en massa sånt, brydde sig INGET om trafik och så :) Vi skojjade om att man kunde släppa en bomb bakom henne och hon skulle inte bry sig. En underbar connemara.
Jag har en massa bilder på henne, men har dem inte här och nu. Men kan ju ha mail-kontakt med dig? Hade varit skitroligt att följa Maja =)
min mail: emelie.thoresson@live.se
Mvh Emelie T
Med Vänliga Häslningar '
EMTFOTO
Emelie Thoresson
#64 Maja är jättesöt. Lite vatten har flutit under broarna och jag har haft en annan conn på g också. Nu är allt lite "tänka allt en gång till". Jag mejlar dej om bilder. Inget är klart på nåt sätt.
gillar det där med att släppa en bomb och inte bry sig!