Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 521 ggr
Sassenach
0

God morgon 2009-10-23

God morgon!

Det är fredag och löning! Skall hämta en säng jag har köpt idag efter jobbet, så jag tog hästfinkan att lasta den i. Jag visste dock inte att det satt en lapp på luckan på transporten som sa "Kör om mig fort som f-n!". Har ni oxå sådana lappar som dyker upp när ni börjar köra på en mer trafikerad 70-väg?

Grått i Roslagen för övrigt.

Ha en bra dag!

Akerberg
0

Grått i Jönköping idag. Äntligen färdigjobbat för den här veckan, gick ganska lätt i dag till o med!

Ska vidare till stallet o se om Snörpa vill följa med ut i skogen idag. Hon visade tendenser till infångningssvårigheter sist…  Känner inte för att jaga henne i deras megastora hage =S Fast hon brukar inte springa så långt, utan mest i cirklar, men ändå!

Funderar på att ta med mig kameran också, väldigt fina höstträd överallt nu =)

yuppie
0

tänk vilken hörsel de har,

igår kväll, ja det var ju egentligen natt, klockan var ju ett. så vandrade min man och jag hem från grannen, som äntligen fått sitt försenade kylskåp. och som alltid när det gäller såna skåp har man ju en hel hög med mat att ta vara på, så därför denna sena timma, gick ju inte att väntatills nästa dag.

vi babblade ju naturligtvis när vi öppnade deras dörr, glada att ha kunnat fixa allting klart, hördes plötsligt riktigt rejäla gnäggningar, ja ni vet när det låter som de skriker efter en. det var ju bara att kalla förbi och ge lite mer hö till var och en, plus en stor puss, ja en del tycker säkert att jag är fånig, men en lång puss på mulen är så gott.

nu var det allt från oss här, ha en skön helg alla, annki yuppie aran och opal.

liljegren
0

#0, Jag tror den lappen snarare är en blinkande neonskylt som vi hästägare inte ser…. ;)

Shettisen var inte så road av att komma ut en halvtimme senare imorse.. vattenhinken utvält, hon hade rört runt hela boxen och stod och sparkade på boxdörren då jag kom in i stallet. Hon som annars är så snäll..

Senare idag ska jag väl ut i skogen och rida.. tänkte leta lite nya vägar.. har börjat ledsna på de jag har nu…

liljegren
0

Min ridtur kunde jag ju glömma.. blev ett samtal till vetrinärn som fick komma och ge Bellan en kortisonspruta.. Troligen var det en allergisk chock… Hon fick feber och svullnade upp om mulen rätt rejält.. nu har det visserligen gått ner men hon är helt slut, stackarn.. :(

monsterpony
0

God kväll allesammans.

Har haft en dag med gott och blandat. Vaknade outsövd och har haft lite huvudvärk under dagen, men hade också en mycket trevlig ridlektion. Jag kände av effekterna av en veckas sjukdom för det var attans så svårt med arbetstrav, men jag fick pröva på att rida sluta och lyckades riktigt skapligt för att vara första försöket, så jag var helnöjd. Glad

AnnaB
0

Go kväll…

Vet inte vad som flugit i min Cheese idag, han höll på att bocka av mig vid 3 tillfällen  under eftermiddagens ridtur, det är inte riktigt likt honom att ha sån överskotts energi så han måste ladda ur sig på det viset…

#4 Aj då, har hon blivit biten av något? har hört om en liknande reaktion efter ormbett…

liljegren
0

#6 hon har inga bett-märken.. hörde dock att mularna kan svullna upp om de går och pillar mycket i lera? funderar även på om hon kan ha hittat något jordgetingbo.. :/

lil-sis
0

#0 Den skylten finns på alla fordon större än SUV. Lastbilar, långtradare, bussar…

Sassenach
0

#8 Blev omkörd av en lastbil….

lil-sis
0

Skulle gjort undantaget "men inte hos de som kör som idioter oavsett fordon".

Att köra buss är ungefär samma upplevelse som med transporten. Spelar ingen roll vilken hastighet man håller till gällande regler, folk ska om ändå… Säkra omkörningar eller inte.