Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 2068 ggr
RC71
0

Godmorgon 17 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i stugorna. Regnet vräker ner och hästarna har tillbringat sin första natt i stallet efter drygt 5,5 månads bete. Dom verkar nöjda och glada med frukost på sängen i dag. För övrigt nöjd med årets höskörd. fick analysen i går. 49gram smrp, 8,2 MJ. Passar bra.

Ta vara på denna dag också!

Godmorgon från

Lotta

walsan
0

#0 och vem är nu den rara hästen på bilden?

Jag ska åka till äldste sonen och titta på hans nyinköpta hus i Sandviken. Nu har han villa, volvo och vovve och bor i Sandviken. ObestämdHan är förvånad själv!

RC71
0

#1 Oj, missade att skriva det.

Det är Castle Snowflake f-08 e. Janus u Village Linnet. Hon har bott hos mej sedan ett par månader tillbaka.

walsan
0

#2 Vad roligt att ha en färsk avkomma efter Janus!

Kan det ha varit något vi på bussresan såg?

yuppie
0

vilken vacker färg lotta, den gillar vi här i tungelsta. samma gråväder idag.

man kan ju inte gärna säga gomorron när kl är tjugo i elva och det ljuder skön musik från tv, en riktigt bra skåning.

ska masa mig ner till stallet, ja hästarna är ju redan ute och forsar kring här hemma i lilla frukosthagen. aran och jag tar en en tur tillsammans. varvar koncentrarad träning med skritt, skog och ledighet. tänk så en unghäst ändrar sig, från lite lugn och "tunn" till muskulös och riktigt känslig. det är en häftig resa. när hästen fått kondition har man kanske en helt annan pålle.

ambo, min sadel heter prestige doge optimax. utan att vilja låta mästrande, majas trivsel i sadeln är lika viktig som hästen. ibland i våra försäljningstider, är bara hästen gällande. men när man ska dansa ihop måste det passa båda, och ibland får man helt enkelt göra en kompromiss. LYCKA TILL,

hösthälsning från annki till er alla connemaraälskare.

AnnaB
0

God förmiddag..

Söt pålle, men Walsan inte tror jag vi såg den, känner inte igen från mina foton…

Sol igen men kallt, "tog mig i kragen" o kom ut på en ridtur i morse i varje fall. Måste försöka återuppta Denise longeringsövningar också, känns som jag kommit av mig alldeles efter senaste veckornas händelser…

walsan
0

#5 Jag hade ju ingen kameraRynkar på näsan

Akerberg
0

Goddag!

Idag ägnas dagen åt att göra… ingenting =D hur skönt som helst =)

Ska bara slå in ett paket sen, och så borde jag städa lite, men det springer väl inte iväg..?

Rösta gärna på Snörpa! Klicka på bilden av Exotica, sen är det färdigt!

http://www.libresse.se/Pages/General/FlashContainer.aspx?id=57162&flashparamcontributionid=200987

Denna kommentar har tagits bort.
RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Nej , hon hade redan åkt när ni var där . Men ni såg troligen hennes helsyster

AnnaB
0

#9 o vem är hennes helsyster?Skäms

monsterpony
0

God eftermiddag. Fortfarande förkyld och eländig, men nu ska jag stärka mig med lite lasagne i alla fall. Det ska bli mums.

RC71
0

#10 Fölet på bilden. Vet inte vilket namn hon till slut fick.

Kjerulfia1
0

Nu tror jag att det slutat regna, vilket ska stämma enligt yr.no.

Idag ska vi fortsätta att tömköra Helgonet, hittills har vi hållt till i ridhuset, men idag ska vi ge oss ut runt stallet och på de småvägar som finns. Bara det slutat regna, men det verkar ju som det.

Hastigt och lustigt fick jag ett intag i dag då tjejen som skulle tagit in blev sjuk. Hoppas hon kryar på sig!

Men då blir det destu fler steg. Är via jobbet med i stegtävlingen som ordnas vis tappa.se. De senaste dagarna har det gått hyfsat, men jag inser ju att jag måste öka antalet steg om laget ska kunna tävla mot superstegarna Tungan ute.

och jag har röstat på Snörpa.

walsan
0

#13 Vadå intag? Är det inom sjukvården, eller är du fastighetsmäklare eller?

Här hade yr.no och smhi fel idag. Bara lite regn mitt på dagen skulle det vara, men det har regnat mest hela dagen. Fick ägna mig åt att dika stallplan, lösdriften och ridbanan. Som tur är har vi ett djupt dike nära ridbanan och dit kan det stående vattnet ledas. Idag var det en sjö innan dikningen. En heldags rejält regn igår och en till idag! Vad kan det annat bliSkrikandes

Hästarna såg lite ruggiga ut.

Kjerulfia1
0

#14 Ha ha Skrattande, av hästarna menar jag ju så klart. Vad konstigt det kan bli då man tänker, men inte skriver ut det Skäms.  Annars hade kanske intag av midjemått i byxorna inte varit helt fel det heller.

ambo
0

# Jag säger också intag. Uttag och intag Glad

Här är så rörigt att jag inte suttit vid min computer på hela dan..folk överallt..uppsalastudenten hemma och ska då sitta vid min dator..han har nu tvingat mig att lära mig allt om Spotify samt ladda på ipod via Itunes så nu j-r ska det lyssnas på musik! 80-90tal playlist alla gamla godingar! Jättekul faktiskt, allt finns!

kört och tagit in ponny, handlat åt gamla mamma plus lagat lite god paj åt henne..känns så trist att inte ha henne jättenära. Ska funta kring det.

#4 självklart ska det passa både ryttare och häst. I vårt fall med Prestigen så passar den inte hästen och ger inte riktigt stöd åt ryttaren längre på lite högre höjder. Det som är smart me Mustang är att man rider runt o provar tills man hittar nåt, de har uppåt 500 sadlar där! Även hoppar och provar, de har hinder uppställt.  Tar man ut sadelutprovare så har de ett begränsat antal med sig i bilen. Den där doge är fin, har en kompis som har den. Dressyr förstås. vi letar ju ny hoppsadel.

walsan
0

SkrattandeSkäms Tihi… Utsläpp heter det vi gör vid morgonfodringen. Vi säger kvällsfodring fastän vi också tar in hästar. Vi säger inte insläpp…

RC61
0

#12 Lillasyster ska ju flytta till Frankrike och jag tror att hon skulle få namnet "Bramble", men det verkade som att uppfödaren inte riktigt bestämt helt ännu Glad (för namnet alltså).

RC61
0

#12 Hmm, måste göra en rättelse. Lillasyster heter tydligen Castle Mayflower och hon bor numera i Frankrike. Med i flytten följde även kompisen Castle Bramble (e. Lockinge Frederick u. Castle Melody).

RC71
0

#19 Ok, hörde ngt om det…Glad