god morgon 091104
Onsdagen bjuder på mulet och blåsigt väder, och dagen känns moderat spännande. Fortbildning på eftermiddagen och jag förväntar mig att förlora fyra timmar av mitt liv till begränsad nytta… Nåja, det kanske blir superkul och jätteintressant också. Ska i alla fall försöka få en del gjort nu på förmiddagen.

Jag ligger egentligen och sover ;) Blev dock väckt av ett mycket trevligt telefonsamtal. Jag fick jobbet jag var på intervju för i måndags
Är ledig idag så inget särskilt inplanerat. Tänkte rida en sväng ikväll med sällskap.
Det blåser ordentligt och himlen är grå så vädret är tyvärr inget att jubla över.
Nu ska jag kravla tillbaka till min säng för att sova lite mer.
GOd förmiddag, vaknade ovanligt sent för att vara jag. har legat halvt vaken hela natten och lyssnat på stormen, herregud säger jag va d blåser i Öllöv!
Ska iväg upp till stallet så fort jag ätit, undra vad herren hittar på åt mig när det blåser storm utomhus, är inte sååå spännande att vara ute då hähä.
Annars var jag på Huntley igår med en kompis häst. Hästen var stel i ledkapslarna men annars såg allting jättebra ut på röntgen. Han har fått tuppkam o kortison i hasen båda bak och båda kotorna fram - god prognos! Daniel är en 14 år gammal valack efter Cardinal (Öxenholm Marble Jr - Coosheen Finn IRE 381) och mamman är ett Martinisto.
Löshoppning hos Thomas Eriksson ikväll, som alla onsdagar!

God förmiddag!
Idag har jag haft klinisk examination, och jag klarade det! Jag var nervös som bara den innan så det är skönt att ha det gjort.

#1 Grattis vad kul, vad är det för jobb?
#3 Grattis vad kul. (inte för att jag vet vad det är
, men alltid skönt att ha saker avklarade!)
Här är det grått och kallt och blåser. Pratade precis med en kompis och det snöar i Bankeryd nu. Pratade tidigare med en annan kompis som bor i Eksjö och där snöade det också. Så nu är väl vintern på väg då. Jag hade gärna haft sånt här väder en månad till eller så. Det är bra ridunderlag!
Ska bege mig ut till stallet och mocka lite strax, sen kommer veterinären och vaccinerar två av hästarna vid tolv.
Försöker få iordning en försäljningsfilm på Cirren också. Men måste först rensa lite utrymme på datorn. Min C-disk är nästan full…
Längtar till sommaren och alla kommande fölningar!
~Jag tror på ödet~

God lunch alla…
#1 ja, här blåser det även på norra sidan åsen, tyckte jag skymtade några snöflingor också, men hoppas jag såg fel, det är i så fall en månad för tidigt!
Har varit i Halmstad under förmiddagen, nu ska jag ta tag i stallet, o jag får väl pina mig ut på ett träningspass med Cheesen också..

Det är som produkttestare på Axis. De tillverkar övervakningskameror. Jag kommer vara anställd av Student Consulting och sen uthyrd till Axis.
Det gick väldigt fort! Började kika på jobb förra veckan och sökte två stycken. Finns ju förstås en massa andra jobb också men personlig assistent och liknande passar inte mig. Som mamma sa: Det är även brukarna tacksamma för!
Det ena jobbet var jag ganska sen att söka så missade det men det här sökte jag fort. Minns jag rätt så ringde det från Student C. dagen efter. (I fredags.) Bokade intervju till måndag em, mejlade referenser i tisdags och fick jobbet idag. Ska in till Malmö imorgon och skriva avtal.
Spännande :)
Och vem längtar inte efter föl?! ;)

Någon snöflinga tycks det inte finnas här. Dock blåser det så mycket att katten Tindra fällde in öronen fullständigt när hon gick ut.
Jag ska rida vid 17-snåret och jag är inte alldeles vrålpepp…
Inte heller här ser vi några snöflingor. Det är OK så länge det inte fryser/tinar och regnar samtidigt. För då längtar jag efter snön.
Hästarna har lite geggigt och halkigt i hagarna. En av stallgästerna var halt (dvs hästen) igår och en annan kanske fått fång!!! Hemska tid! Har inte forskningen kommit på något bra. Hur kan man få fång nu???
Förresten vill jag i alla fall berätta att vi i höst sålt två fyraåriga connemaravalacker snabbt och bra. Vi konstaterade att med ett undantag är alla våra sex sålda connemaror köpta av första person som kommit och tittat. Undantaget fick vi sälja först till andra person som kom och tittade. Det har varit bra försäljningar. Vi har två dräktiga ston i år.
# 10 men så har ni fina ponnyer också 
Här virvlade det lite snö framåt kvällningen, kanske mer i morrn! Jag är så barnslig så jag blir alltid lite upprymd av första snön 
Geggigt hos oss också annars är vår ponny jättenöjd me sin rymliga box! Och har redan lagt på sig på överlinjen efter sadelbytet.
Helt fast framför burken, de visar monte python hela veckan på en kanal..hehe love it

God kväll
Snöar och blåser och har sig här med. Svinkallt också, fast det varit över nollan enligt termometern. Det var ändå is i hästarnas vattenbalja.
Jobbat undan en del av morgondagens jobb idag för att kunna träffa labbgruppen på morgonkvisten och göra iallafall några labbuppgifter, vi har jättesvårt att få ihop det på eftermiddagarna, och dessutom blir det ju mörkt så tidigt nu.
Varit ute en runda med Snörpa också, svinkallt och blåsigt som sagt, så den planerade längre rundan kortades av och blev ungefär hälften av var som var tänkt från början, landade på ca 8 km, en ganska normal sväng för oss mao (Kortare än så säger både jag och hästen: meeesigt!)
#12 gulliga öron på bilden 

Kvällens ridtur var inte supermysig. Det var snöblandat regn som föll uppifrån och blåst som tog i rätt ordentligt.
Men trevligt sällskap gör sitt till så det var helt okej. Vi slog till och med till med två galopper, roooligt 

#9 en grannes ponny fick fång av för kraftigt hö
förra vintern