Letar hingst!
Hej hej!
Vi ska kanske ta föl på Hagens Sheila senare i vår, och har funderat på Hagens Darcy!!! För han har ju väldigt bra dressyrsteg och det är det jag siktar på :)
Och eftersom Sheila är rätt hög och Likaså hennes far och morfar (Tulira highball och Hagens Jaguar) så är det nog bäst med en C-ponny så att fölet inte växer över…
Vi funderade även på Calvin Klein, men vi är inte säkra på saken än…
Är det någon som vet någon annan bra C-ponny hingst(eller liten d) med bra dressyrsteg och som befinnersig någorlunda nära småland???
Kram :)

Var bor ni? Eller snarare, hur långt vill ni åka till hingsten?
På SCS sida finns lista på hingstarna länsvis, så man kan se vilka som finns i närheten sas
Hoho finns det någon mer given än Juno Rory RC 56
7 SM guld i Dressyr
140 cm
Sonen Golden Garlic får FEI dressyr…
Han är dock 28 år nästa år .
Bra dressyrsteg? Räknas 6677 som Darcy fick på bruksprovet som bra i connemarakretsar?
Inte enda placering har han enligt Ridsportförbundet och på connemaratävlingarna kom han sist
http://www.nfk.info/tavling/resultat/resultat_2009-07-31.html
Dessutom tycker jag att det känns som inavel.
Jag röstar på Touchwood Winston, nu när hans far Rolls Royce in är i avel längre. Borde få fler chanser. Juno Rorys avkommor imponerar inte på mig.
Har inte Sheila reden haft en Junobäbis? I år?
Hej!
Tack för alla bra svar…
Jag håller med om att det bli inavel (tönkte inte riktigt på det)
Jag ska även kolla på SCS
Sheila har inte haft en junobäbis i år, hon hade ett föl när hon var fyra (XLNS hette han), men han trasslade tydligen in sig i taggtråd och fick avlivas (det är vad vi har hört)
KRAM
#5 Finns en del fina hingstar har själv börjat titta lite, får se om jag kan hitta ngt lämpligt.. Vad har ditt sto för stam??
Min spontana tanke var Touchwood Winston. Vad jag vet har han placeringar i FEI, gått SM, placering (5:e om jag minns rätt) på ponnyderbyt 2000 eller om det var 2001. Även rankad som 6:e bästa dressyrponny 2000. Har även gått Nordiska mästerskapen.
Darcy är inget jag skulle skulle betäcka med om jag ville ha en dressyravkomma, han är vad jag vet inte häller tävlad i dressyr mer än på RIKS och han har ingen speciell gång som tilltalar mig.
Juno Rory är en jättefin ponny med fina prestationer men jag är precis som annan skrev inte imponerad av hans avkommor.
Winston har jag sett sedan han var liten och alltid gillat :) Trevligt psyke.
Hagens Sheila har Tulira highball som pappa, Hagens Nelina som mamma och Hagens jaguar som morfar :D
Jag ska kolla upp Touchwood Winston :D
Ett bra psyke är väldigt viktigt, för Sheila är en riktigt dam :P
kram

Jag tycker att du ska kika lite på Garryhack Frederick också. Jag har en avkomma som fått riktigt bra gång efter honom. Han är ju själv tävlad tom FEI dressyr. Har en avkomma som gått EM hoppning.
~Jag tror på ödet~
Ockej, ska göra det!
tack
Kram
Hejsan!
Calvin Klein kommer att åka hem från Finland troligtvis efter årsskiftet, så han kommer väl antagligen att finnas på Bjennesby nästa säsong? :)
Rockfield Scarface kommer att stanna kvar en säsong till på Bjennesby så Calvin blir ersatt av Hagens Ryan, som i sin tur kommer på besök till oss i Finland!
Okej, det var bra att veta.. 
Vår Janus-son rör sig mycket trevligt och det har även de e. Hagens O´chief gjort.
Annars kanske Brolötens Grafit vore något? Han är ju väl meriterad och finns på semin.
Okej, tack så mycket!! jag ska kolla upp dem… vad heter er Janus-son?
kram
#15 Han heter Murgårdens Fendi

hej vill bara berätta att vi har en avkomma efter Winstons mamma som har en mycket "sviktig" trav och fin galopp.
Okej!! tack så mycket! :D
alla har gett mycket bra tips!

kram