God Förmiddag 2009-11-10!
Tråkväder idag, men det kanske lättar lite om man har tur. Ska försöka rota fram mina all min pedagogiklitteratur och se hur mkt jag måste köpa in till nya kursen. Förhoppningsvis har jag det som behövs.
Annars lugnt och fint, värmepumpen står på 31 grader och huset börjar så smått att värmas upp, behövde ingen kofta eller duntofflor i sängen i varje fall ;)
Simma lugnt!
Liten bild för oss som vill att hösten ska vara varm och solig….

Goddag
Jag fryser, och då får jag inget gjort… skulle igentligen behöva ta tag i både det ena och det andra.
Mulet o grått här idag igen, det verkar vara dåligt med andra väder på lager? Tänker det verkligen vara såhär grått och mörkt nu? Trist tycker jag!
Dags att ta tag i en inbjudan jag fått i uppdrag av mammas chef att göra. Brukar göra den varje år för han tycker det blir så bra XD (Skryt skryt!)

God dag
Har precis suttit och lyssnat på en etikföreläsning.. Ingen höjdare direkt.. Bara för att man kan mycket betyder inte att man passar som lärare, men alla verkar inte ha förstått det..

Idag är jag vidrigt trött. Min kompis som varit här och hälsat på åkte tillbaka till Borås imorse. Han gick upp vid 5 och lämnade huset strax efter 5.30. Lite lätt störd sömn där alltså. Dessutom somnade vi inte förrän 1.30 eller så.
Därför har dagens föreläsning varit en plåga. Ögonen föll ihop konstant!
Har nu tagit dagens stalltjänst och ska släpa mig in i duschen. Sen lunch, korv stroganoff med ris, bönsallad och tzatziki.
Strax före 14.30 är det dags för mig att köra till jobbet. Andra dagen idag, 15-23.40 säger schemat. Testning ska vara dagens uppgift.
Tjohej!
God kväll!
Kom hem från Huntley för en stund sedan med en skadad halvblodshingst. Caribien, also known as, Calle, lyckades få elrepet om ett bakben igår när han brallade i hagen. Så han skar sig lite, han va inte alls glad idag. I boxen var han 3bent men när vi fick ut han så hade han 4 helt ohalta ben, hehe. Dock ett ganska fult sår på bakbenet.
Men det va inte så mkt vi kunde göra mer än att tvätta det, det ser värre ut än vad det är, som tur var!
Annars rullar livet på som vanligt !
Primör och Orcan var på uställning i söndags.
Primör fick 88888
Orcan fick 87788 med nedslag på "FÖR GROVA BEN".
Så kan d va ibland !

Go kväll!
Jag har återigen lyckats åka på en förkylning. Är det inte slut snart? Jag tycker att det börjar bli orättvist. Direkt efter jobbet så åt jag lite kycklinglassange som mamma lagat. HIMMELSKT god!!! Sen gick jag upp och kröp ner under täcket och har sovit till åtta.
Nu ska jag ta det lite lugnt här. Hämta en macka till och lite mer mjölk och så blir det sängen tidigt så jag förhoppningsvis orkar med jobbet imorgon. Har en ny kille som ska lära sig maskinen, lite svårt att göra om man är själv där.
~Jag tror på ödet~