God Morgon 20091114
Ligger alla och sover fortfarande?
Jag ska strax pallra mig ner och äta frukost. Men först plocka ihop en maskin tvätt. Förkylningen ger sig inte, hostar, snuvar och är lite halv seg. Inget kul alls.
Funderar på att ge mig på hemsidan i helgen. Har inte haft tid och ork sen datorn den låg på kraschade i somras. Men nu händer ju lite saker så lika bra att ta tag i den.
Ska ut och fota lilleman i sitt nya träns också tror jag.
Ha en fin dag!
~Jag tror på ödet~
Morrn!
Uppe med tuppen och tvätta sofftyg, någon (inga namn nämnda) spillde en hel kanna kaffe rakt i soffan. Vit soffa….
Sen när jag ändå var upp så bestämde jag mig för att ta reda på varför spisen ryker in så förbaskat och förvandlar huset till Lutzen. Bort med hela ovanstycket och ner med armarna! Mycket sot, men ännu mera lera som lossnat. Måste sätta ny lera på hela spisen. Blä! Tror att det är bättre att betala någon som kan för det.
Så nu har man sot i varje por på hela armarna, ser bara lite smutsig ut.
#0 Fota lille hästen i nya tränset så jag, och alla andra får se hur han ser ut i sitt nya manliga träns!
Bifogar ett foto av hur det såg ut vid denna tid förra året. Här regnar det och är flera plus idag…
Skrev jag förra året? Det var ju den 2/11 2006. Haha, åren går!

Jag har varit vaken sen strax efter 7.30. Stallet en snabbsväng då och sen bar det av in till Lund. Visade Juridicum för mina föräldrar, shoppade lite samt fikade på Mormors bageri.
Sen åkte vi hem till Dalby, åt smaskig lördagslunch på Dalby gästis tillsammans med mormor, moster, morbror och en kusin.
Körde hem hit till gården där mina släktingar fick hälsa på Sara, Olle, Saras föräldrar samt hunden Dadda. Katten Stella kom trippandes också och kramades med allas ben. Stallkatterna Stella och Sture är våldsamt kramvänliga.
Sen bjöd jag på kladdkaka med glass. Vi planerade julfirandet också. Jag och mina föräldrar ska för första gången på typ 100 år fira jul i Skåne.
När moster, morbror och kusin åkt hemåt Ystad igen så såg vi andra fyra på hästhoppningen från Doha :) Mormor ska imorgon åka med mina föräldrar upp till Finspång för att stanna där en vecka.