Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etiketthingstar
Läst 4753 ggr
Calvaro
0

Janus är död!

Kom hem och öppnade ridsport och fick då se det här;

http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=208635

Tråkigt!

colleen
0

Sänder mina tankar till Lotta!!!

~Jag tror på ödet~

ZABA
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lotta:

Önskar dig återigen kraft att orka vidare. Orden räcker inte till…

kicki13
0

Fy vad tråkigt

Tröst kramar till dig Lotta

Bullemor
0

Sov gott världens bästa Janus!Gråter

ambo
0

Jättesorgligt livet är så skört

SigneK
0

Åhh vad synd! :(

Nyvreten
0

Åhh nej ! Så tragiskt Rynkar på näsan 

´Bara´20 år ! Det är ingen ålder på en Connemara…

Vad hände ?

Sänder en stor tröstkram till dig,  Lotta .

monsterpony
0

Usch så många tråkiga nyheter. Verkligen trist att höra.

Jag tänker på dig Lotta. Rynkar på näsan

Elshira
0

Jag minns janus när han blev BIS på Jälla förut och när jag bara var en liten mellanstadietjej. Jag var då hemma hos Janus med familj och dottern hade gjort en liten uppvisning i hoppning barbacka på Janus. Var med i stallet och hälsade på denna fina kille och han är den hingst jag tänkt först på när jag hört ordet Connemara!

Även jag sörjer och undrar vad som hände denna ändå unga hingst!

Hakuna matata!

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för er omtanke! Ni som känner mej vet vad Janus betydde för mej och saknaden är enorm.

Han fick akut fång och svarade tyvärr inte på någon behandling. Han ligger nu värdigt begravd i hjärtat av connemara med havet som närmsta granne. Jag hade sett fram emot att ha honom hemma inom kort, men nu blev det inte så.

#9 Någon barbackahoppning har vi aldrig gjort. Kanske du förväxlar med någon annan?

karisma
0

Mina tankar är med dig kram Malin

Malin Fjällborg, medarbetare på gotlandsruss ifokus
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ  ~~

Nellan
0

Så oerhört tråkigt att läsa. Jag beklagar sorgen efter en älskad vän. Fång är en fruktansvärd sjukdom.

Hälsningar Eva, medarbetare på New Forestponny ifokus

walsan
0

Han fick ett långt trots allt ett långt fint connemaraliv med massor av fina avkommor och utmärkelser, som Årets Ponny mm. Det avslutades också efter att ha fått det fantastiska erkännandet att komma till Irland och göra fin hingstkarriär där.

Men det är klart vi hade väl alla och förstås mest du Lotta sett fram emot att han skulle komma hem igen!

pidan89
0

Hörde om det för några dagar sedan ryktesvägen men kunde inte tro det..

Bara att beklaga Lotta! Synd på en så underbart fin hingst..

Jess
0

nä va trist…

AnnaB
0

Tröstkramar till dig Lotta!

yuppie
0

hej tjejer, nu åter hemma efter en helt underbar dressyrträning, yuppie kan inte få nog med beröm från sin gamla matte.

på vägen hem från anne, min tränare som bröt sex revben, med kroppen full av endorfiner, spelade radion en så fin ballad och jag bara sjöng med. plötsligt kom jag att tänka på lotta och hennes hingst. mina tankar gick till lotta som jag nästan alltid ser med ett leende i mungipan, hästar som så ofta lyfter oss, får oss också att sjunka djupt av saknad och sorg. men har man fler kräver de ju sin omsorg och man tvingas nöta på även om inte glädjen finns där.

jag tappade själv mitt lilla sto efter 22 år i min ägo, tragiskt i en hagolycka. i flera månader skrotade jag omkring i skogen, träna var ingen ide´ för lusten fanns ju inte. när det gick över, vet jag inte. en del sa, tur att du har fler hästar, men cressida skulle jag aldrig få se mer.

en stor kram till dig lotta, som alltid har så bra svar och alltid är så rar, annki i tungelsta.

jojjehanna
0

Beklagar din förlust.

lil-sis
0

Beklagar förlusten Lotta Gråter

(Kan vi inte förbjuda fång?!)

Spader-EliN
0

Blev lika chockad som alla andra när jag bläddrade igenom ridsport :(

Denna kommentar har tagits bort.
Carrick
0

Beklagar förlusten….. TRÖSTKRAM till Lotta!!!!

Hanna-D
0

Beklagar din förlust!

TiinaS
0

Gråter

Beklagar din förlust

Elshira
0

Det kanske var en av de andra ponnyerna (det var ju trotts allt ganska många år sedan och jag är ju inte särskillt gammal nu heler ;( Men oavsett så var han otroligt fin!

Hakuna matata!

RC71
0

Tack alla!

RC927
0

Lider med Dig,! Lotta

Inbillning kanske,men har fång ökat?

Tindra1991
0

Det var väldigt tråkigt att höra, Lotta! Aldrig roligt att förlora en häst oavsett orsaken. Tröstkramar!

RC71
0

#27 Min personliga åsikt är att fång har ökat, ja. Det är i dag ett välfärdsproblem bland våra hästar-alla raser.

Sen så finns det så mkt mer än överskott på fruktaner som kan ge fång. Alla faktorer som kan utlösa en rubbad tarmflora kan vid maximal otur framkalla fång.

kicki80
0

Beklagar förlusten av din SAGOPONNY Lotta..  Han var SÅ fin

Mellliie
0

Men gud, vad hemskt! D:

Grillby, det är ju nästan där jag bor! Kan tom ha åkt förbi någongång…

När jag var mindre klippte jag ur en artikel med honom.

Maria-Kavat
0

Tråkigt att höra…vackra Janus! Beklagar förlusten o hoppas hans ättlingar för vidare hans gener i framtiden…

Joleen
0

Är djupt berörd av Janus allt förtidiga bortgång , känner med dig Lotta.

Finner inga ord att beskriva vad jag känner ………… men är så glad att Janus lever kvar i sina underbara avkommmer varav jag har förmånen att äga en.

Hoppas att jag har förmåga att göra Janus rättvis i min strävan att fostra och utbilda Joleen.

Caramella
0

Åhh.. hörde om det typ förra vecken, men hoppades på att det inte skulle vara sant…

Är solt ägare till en av Janus avkommor, och jag måste ju säga att han har fått snyggheten från sin far :) har var sååå vacker!