Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1002 ggr
colleen
0

God morgon 20091120

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eller är det lunch snart kanske?

Jag ska bege mig ut i stallet och plocka ihop lite saker där. Sen mocka och fylla vatten. Rida i alla fall Cirren, även Loppan om väder och ljus tillåter. Jag undrar var solen är??? För den har varit borta väldigt länge nu tycker jag.

Ska nog försöka mig på att fota hästarna lite också. Det var ett tag sen, så det är dags!

Jobbet är avklarat för den här veckan, men nästa börjar det om. Då blir det dagvecka. Jag gillar den bättre än kvällsveckan, det är inte roligt att jobba till tolv på natten ena veckan och sen börja vid sex den andra. Man blir knäpp….

~Jag tror på ödet~

Kjerulfia1
0

Solen? Ja den har inte varit framma många sekunder de senaste veckorna/senaste månaden. Någon sa att i Uppsala var det sol i 1½ timme förra veckan, jag och min kollega tittade då på varandra och undrade var den solen hade varit. MEN imorgon lovar de sol på yr.no Cool.

Har nu anmält mig till en tömkörningskurs i februari, och förhoppningsvis blir det fler tillfällen i vår. Det ska bli riktigt roligt. Bra när det är nära också, 5 minuter med transporten Glad.

Idag blir det intag av hästar, och sedan får vi se vad vi hittar på.

colleen
0

Nu har solen hittat hit Skrattande. Så jag är bara inne för att hämta kameran och hoppa i ridbyxorna. Först fotning och därefter ridning i solen!

#1 Kul med tömkörningskurs. Sånt är nyttigt!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

God kväll

Jobbat, handlat och sen har jag varit i stallet resten av dagen. Klippt Snörpa lite till, men blev inte klar, för sladden är så kort o hon är rädd för den när den rör sig, så jag kom inte åt ordentligt. Så nu har hon en rand på varje sida av magen, men magen är inte klippt undertill =P Ser inte klok ut stackarn! Ska rättas till imorgon ;)

Vi red ut i skogen som vanligt, 1 timme o 27 minuter, 9 km. Klättrade över berget på brantaste stället, hon blev trött då, så jag gick större delen av nedförssluttningen sedan. Sen var hon pigg igen =)

Solen har lyst flitigt idag =D Hääääärligt! Den var efterlängtad =D

AnnaB
0

#0 -solen var här!

Har varit som en vårdag idag sol o 12 grader varmt, o jag har galopperat fram över stubben, härligt!

RC70
0

#4 Håller med Anna! SOLEN VAR HÄÄÄÄR ! :) HEEELA DAGEN !

Har inte gjort många knop idag, såg NEW MOOOON igår i Helsingborg.

Just nu sitter jag o funderar på vart jag ska lämna mina förb-nnade trasiga hästtäcken.. SUCK !

colleen
0

#5 Vem är sötnosen????

~Jag tror på ödet~

RC70
0

#6 Det är ett stoföl e. Aladdin - Mountain Glad

colleen
0

Guuu va söööööt!!!!

~Jag tror på ödet~

Akerberg
0

Vilken cool färg!

AnnaB
0

#5 här kanskeCool…. tycker inte jag gör annat snart..

Covergirl
0

Solen har sannerligen skinit här också. När jag red Peia blev jag så varm att jag funderade på att rida i linne, kändes dock ändå lite väl utomhus i november. I ridhus rider jag gärna i linne året om :p
Var i skolan på övningsgenomgång, sista gången med studentläraren så hon bjöd på fika. Det me like. Gymmet efter det, rätt tufft pass idag. Fredageftermiddagar är det rätt lugnt på gymmet vilket är skönt. Ogillar trängsel.
Hem till Dalby, handla mat på både Hemköp och Coop och sen äntligen hem för helg. Gjorde tacos till kvällsmat, åt chilinötter till förrätt, och till efterrätt blir det B&J Half baked :)

RC70
0

#10 Haha, jag har 2 st, som bara är trasiga i övertyget. De är som skurna bara.. inget direkt komplicerat. Båda täckena är typ NYA, använda 2-3 gånger innan hagkompis-helv.. drog sönder dem!!