Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 658 ggr
liljegren
0

GOD morgon 2009-11-21

Jag tittar ut genom fönstert och ser.. SOL! :D Det var bra länge sen den syntes till här i roslagen..

Idag blir det helt klart en mysig långtur!

RC70
0

Jag piggnade till liv vid halv 11. Ojsan!

Ska iväg på NV Skånes Hästvänners någonting, med Jörgen. Haha. Jag bara nickar och följer med, sen är det en fest för HÄSTFOLK ikväll på Kvinnaböske krog, ska bli spännande.

=)

Annars ska jag inte göra så möe mög idag.

Covergirl
0

Precis som igår skiner solen. Hästarna ser rätt nöjda ut därute. Peia är iofs nöjd även när det vräker ner regn eller blåser storm, hon är lite knäpp ;)

Jag tog sovmorgon idag, la mig visserligen rätt sent också men ändå.
Har idag inte gjort mycket mer än njutit av damernas längdpremiär. Härligt resultat och frukost till det.
En sväng till Apoteket för införskaffande av nässpray har jag också hunnit med. Blev där förvånad för jag hittade enbart två sorters nässpray och ingen jag sort jag kände igen. Gick till kassan och bakom kassan fanns nässprayerna. Det var tydligen läkemedel. Jag har alltid köpt både nässpray och värktabletter genom att plocka själv i hyllan. Det går ju inte att jämföra sorter och priser när de har sakerna bakom kassan :/

Nu ska jag se på herrarnas längdpremiär, hoppas på fint resultat där också. Efter det är det dags för mockning, tvättande och matätande. En lugn dag, välbehövligt :)

Cinna är i Mjölby och hoppetävlar idag. I LB:n blev det dubbelt felfritt men oplacerat. LA:n väntar jag resultat från vartefter :)
LB-resultat är iaf ett hoppkval till nästa års fälttävlan. Cinna ska nämligen byta fälttävlansryttare till nästa år :)

Kjerulfia1
0

En härlig dag med strålande sol!

Den började med att jag upplevde soluppgången på vägen till stallet och under tiden som jag fodrade alla hästarna. Under tiden att jag väntade på att de skulle äta upp drack jag mitt morgonkaffe och åt mackan som jag införskaffade på Statoil (tack och lov för dygnet-runt öppna mackar!). Sedan var det bara på med täcken och knalla ut med alla 15 hästarna.

Aktivitet nummer två var att byta däck på bil och transport. Som tur är finns det kvalificerade firmor som håller på med sådant, och som också snällt påpekar att "Du bör nog skaffa nya vinterdäck till transporten". En oplanerad utgift, men vad gör man inte för att åka säkert.

Tillbaka till stallet, allmänt stalljox, småprat och till slut kom jag iväg på min lilla promenad med Helgonet. Man måste ju passa på när det är ljust! Vi hade trafikträning, gick förbi en hage med unghästar (där fastnade vi ett tag, de tittade på oss och vi tittade på dom) och mer trafikträning på vägen hem. Promenaden blev något längre än planerat men det var ju en härlig dag!

Ikväll blir det födelsedagsmiddag på hemlig destination. Jag har försökt pressa maken om vart, men han vill ine säga något, bara att det tar 30 minuter att gå dit hemifrån… Jag fick en bra present iallafall, en säkerhetsväst!

Akerberg
0

Goddag

Solen sken även här förut. Härligt! Men det var inte riktigt lika varmt som igår.

Har klippt färdigt Snörpa, så nu vågar man visa henne ute utan täcke ;) Hon hade även täcke på i natt för att ingen skulle se henne Skäms

Brukar ju kalla henne Tant Brun, men idag blir det Tant Bus! Höll på att flyga all världens väg när hon låtsades bli jätterädd för ett par med en hund i skogen, och så skuttade vi vårt lilla hinder o hon fortsatte skutta o slänga med huvudet efter landning =P Busfrö! Tur att hon slutar vid tillsägning ;) Fast det behövs igentligen inte, hon gör snälla skutt =)