Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettallmänt
Läst 1027 ggr
colleen
0

Ny mättråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I förra veckan så veterinärbesiktigades Cirren, och samtidigt passade vi på att slutmäta tre av hästarna. Lika bra att passa på om reglerna blir ändrade till nästa år och man måste åka iväg till ATG-klinik för att kunna mäta.

Cirion - 144cm
Lover Boy - 147cm
Kilfenora Windy - 139,4cm

Bad de att lägga mätstickan på Lilleman också och han mäter 148cm. Dock är det dags för verkning så någon cm försvinner ju säkert. Mätning är i alla fall inbokadtill direkt efter nyår. Spännande!

~Jag tror på ödet~

kicki80
0

Ngt tips på hur man får den att sjunka ihop ett par cmFlört Skulle behövas för min då jag skulle vilja att hon får tävla bland ponnyer..

AnnaB
0

#0 vem får du till att mäta efter nyår då? de vanliga mätmännen får ju inte mäta längre, det är inte klok man ska behöva åka iväg med unghästarna!!

colleen
0

#2 De visst inte om det var klaffat och klart än? Och pratade om att det kanske lutade åt dispenser i början av året.

Tydligen är det vanligt att det mäts en massa ponnyer nyårsdagen och därikring för att man ska kunna ut och tävla direkt på det nya året.

Kommer man vara tvungen att åka iväg så skippar jag mätningen och väntar till visningen.

~Jag tror på ödet~