Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 700 ggr
Kjerulfia1
0

Go' förmiddag !

Så var det lördag idag igen. Planerna för idag är en sväng förbi Granngården (att denna mat alltid tar slut Förvånad) , hämta hö och göra pepparkaksdeg.

Under tiden hoppas jag att maken har hämtat upp julkartongen från källaren så att adventsljusstaken kommer upp ikväll och inte imorgon (kväll).

Covergirl
0

Efter en oplanerat tung och slitsam jobb-och-skol-vecka så tog jag en välförtjänt sovmorgon. Såg sen på längdsprinten från Kuusamo och åt en tortilla med tacosjox på till lunch.
Därefter har jag varit ute i stallet, tömkört Peia, mockat och lagt in kvällsmaten till pållarna. Ska nämligen sprinta ut och ta in hästarna på en kvart sen så förberedde så mycket som möjligt.

Ikväll ska jag se på TV-sändningen från Globen, se på alpint för både damer och herrar, kvällshöa samt sms:a mina kära föräldrar som är på 50-årsfest. De har nämligen bett om både Dansbandskamps-resultat för Titanix och Lotto-dragning, båda sakerna högst förknippat med festen :)

En adventsljusstake är uppsatt. Stjärnan vet jag inte riktigt var den får plats och den andra ljusstaken har jag tänkt ha i ett av takfönstren. Då behöver jag dock både stege och någon som håller i stegen åt mig. Ett senare projekt alltså ;) (Om jag inte släpar in någon av hästarna att stå på Tungan ute )

colleen
0

Halloj!

Har haft en lagom dag idag =)

Vaknade i normal tid vid nio någon gång tror jag. Låg och drog oss och kikade på SOS gute. Sen frukost i soffan och en film på TV. Hann även med ett par omgångar med bilspel på playstationet innan det var dags att åka hemåt. Såklart så regnade det… Så jag gav mig istället på att fortsätta med städningen som jag påbörjade igår, men blev avbruten när ett par vänner dök upp. Sen blev det tjat i ett par timmar och därefter åkte vi iväg för att äta lite. Sen blev det film och mys.

Ska bara ge mig på några dammråttor här hemma sen ska jag krypa ner i sängen, bara gräva fram den först också… Julstädning eller vad kallas det? Kanske skulle putsa fönstren också? Vi får se det.

~Jag tror på ödet~