Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 525 ggr
colleen
0

God morgon 20091129

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm, blev lite för lång snoozning mot vad jag hade tänkte mig. Ska ta och sätta lite fart. Hade nämligen tänkt mig att åka en sväng till A6 och MediaMarkt. Och innan det hinna med hästarna och stallet. = mocka, fylla vatten, rida Loppan, lastträna Lilleman och leka lite med Smulan. Efter det hopp in i duschen.

Ska fortsätta med städningen sen när jag kommer hem också.

Just nu uppehåll och inte alltför grått på himmeln. Så inget mer regn på ett tag tack. Våra hagar brukar inte bli leriga, men nu har det regnat alldeles för mycket. Iofs inte en halvmeter djupt som det kan vara hos vissa. Men ändock lerigare än vad man är van vid.

Nu blir det frukost!

~Jag tror på ödet~

Covergirl
0

Denna dag har potential att bli en fantastisk TV-dag. Längdsprint, Globen och alpint. Dagen är nästintill fulländad, bara skidskytte som fattas ;)

Gav hästarna frukost och släppte ut Max och Peppar. Red sen lite dressyr på banan med Peia, gick faktiskt riktigt bra. Hon tycks komma ihåg hur hon ska göra, åtminstone för det mesta.
Peia hann dessutom smita två gånger. En gång när jag fodrade, hade hällt in kraftfodret och skulle hämta betforhinken. Men se då gick Peia ut en liten sväng. Andra gången efter ridningen. Hon stod med grimman runt halsen när jag gick in med sadeln. När jag kom ut hängde grimman för sig själv och Peia stod vid stallhörnet och åt äpplen.

Nu blir det sport och njutning resten av dagen Skrattande

Covergirl
0

Kom på att jag nog glömt berätta att det nu står ytterligare en mara i stallet i Finspång. Dock en skimmel Skäms Men, den var klart bäst av de provridna marorna så det fick bli så. En Irlandsimport från Galway. Aoife's Boy 2nd heter den. 5-årig valack som hoppar väldigt bra. Ska matchas mot fälttävlan nästa år :)

Kjerulfia1
0

Idag hade jag morgonfodring och utsläpp av hästar. Allt gick som en dans. Det var härligt att se solen gå upp måste jag säga.

Helgonet fick stå kvar inne eftersom jag skulle tömköra honom. När vi var klara att gå ut, så hade den klara himlen förvandlat sig till en grå vägg…

Det här att vara kvar inne när alla kompisarna gick ut, det var ju inte populärt, eller rättare sagt att GÖRA något alldeles ensam vid den tiden på dagen, var inte poppis, men med lite övertalning gick det hyfsat bra ändå.

AnnaB
0

Go`kväll alla…

sol o härligt idag red Cheesen i morse, solen kom precis igenom dimman det var så fint!

Fick en rask promenad med Reelina också, att hon är 21 år är omöjligt att tro! hon gick hela runda i passage o trav blåsandes drakljud…… det är tur man har hyfsad kondition!

Akerberg
0

God kväll

Ägnat helgen till att göra ingenting, det behöver man ibland!

Har hängt upp stora röda kulor i en tallgren (som sitter fast i sin tallstam ;)) utomhus, blev så fint så =) Detta var dock igår.