priser på hovslagare
Tänkte göra en liten marknadsundersökning, kanske har gjorts förr men dags för aktuella priser! Mina höjde just till 1125! Helsko, 750 halv, 300 verkning inkl moms.
Aktuellt pris på helskoning 850:-, halvsko 500:- och enbart verkning 200:-. Priser inkl moms i Södermanland.

Våran tar 875:- (inkl. moms) för en helskoning. Vad hon tar för annat vet jag inte då det inte är aktuellt på någon häst. Innan sommaren tog hon 750, men höjde.

Min hovslagare tar 850:- för helskoning, 550:- för halv o 250:- för verkning….
Sen har jag sån tur han har travhästar o trasig utrustning emellanåt så vi kan byta tjänster

Hovslagaren härnere har vitt tagit 500 för en halvskoning. Helskoning eller enbart verkning vet jag inte.
Hovslagaren jag använt i Kalmar har tagit 850 för helskoning och 550 för halvskoning. Enbart verkning vet jag inte. Den senaste fakturan jag har från Kalmar är visserligen ett år gammal men jag tror inte att det ändrats i någon större utsträckning. (Därefter har fakturorna skickats direkt till mina föräldrar.)
I Gbg tar min hovslagare 1100 kr för helskoning och 700 kr (tror jag det var) för halvskoning. Priser ink moms.
Hade en tidigare som tog 700 kr utan moms men då var jobbet sisådär gjort oxå, så han blev snabbt utbytt.
Min hovslagare är gratis! :D hehe min pappa skor hästarna! det är nice, billigt och bra!

#6 grattis!
#7 Tack! :P